Rotteskogens kull H - Turnkullet

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Post Reply
Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Rotteskogens kull H - Turnkullet

Post by Ingerid Øksnevad »

161117 fødte Rotteskogens Pikachu 12 små turnbabyer. Den ene lille klarte seg dessverre ikke, de andre 11 utviklet normalt.

Mamma:
Navn: Rotteskogens Pikachu, Pokémonkullet
Fenotype: Mink, berkshhire, dumbo, rex
Født: 110117
Eier: Rotteskogen
Opprinnelse: Rottskogen
Er rotten importert? Nei
Hvor lenge rotta har vært hos eier: Født her.
Sykdom: Ingen
Vekt ved parring: 387 g.
Temperament: Pikachu er vår aller beste koserotte. Hun er sosial mot mennesker, både kjente og ukjente. Hun er snill og god med alle rotter som er innom på besøk eller pass. Hun er rett og slett en super rotte. Vi håper å føre hennes gemytt, helse og egenskaper videre.
Stamtavle?: Ja Tidligere kull: Nei.
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Nei.
Karantenespørsmål: Sist kontakt med nye eller andres rotter: hanner for parring, sept-des 17.
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Oktober ’17, Stronghold
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Nei

Pappa:
Navn: Glamrottans Tsutsuji
Fenotype: Russian blue, self dumbo
Eier: Cilla Wyke, Sverige
Opprinnelse: Glamrottan
Er rotten importert? Lånt fra Sverige.
Sykdom: Ingen
Temperament: Myk og god gutt den tiden han var her. Snill med alle mennesker og veldig grei mot Pikachu. Kom hit sammen med sin bror, Keshi som ble pappa til I kullet. De to gutta bodde ikke sammen i Sverige, men fungerte fint her første tiden. Men, det ble mange flere parringer, begge jentene gikk tomme første runden og etter en stund ble Keshi i overkant dominerende i buret og Tsutsjuji litt usikker. Valgte derfor å skille dem resten av tiden de var hos meg. Luftet dem sammen, og luftet dem også en og en sammen med min kastrat og all lufting fungerte fint. Men, bo i samme bur var de ikke så interessert i.
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Nei.
Det viste seg i etterkant at det var vanskelig å få informasjon fra hannens eier. Hadde god kontakt med henne hele veien, og hun overtok flere av babyene, men på tross av MYE mas fikk jeg aldri all informasjonen jeg ønsket meg.
Last edited by Ingerid Øksnevad on 28 Jan 2019, 12:40, edited 1 time in total.

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Rotteskogens kull H - Turnkullet

Post by Ingerid Øksnevad »

Turnbabyenes stamtavle:
Attachments
Stamtavle Turnkullet.pdf
(709.96 KiB) Downloaded 202 times

Post Reply