Game of Thrones-kullet

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Game of Thrones-kullet

Post by Sara Syversen »

Nomin aaa. Så søøøte [HEAVY BLACK HEART]
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Game of Thrones-kullet

Post by Vimsy »

Gilly er bare såå søt.

Hun kommer bumpende når jeg står ved buret, nysgjerrig og våken. Hun elsker å leke med hendene mine, fordi de andre rottene mine er ikke like lekne som hun er, og hun får meg til å smile og le hver dag. :dån:
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Game of Thrones-kullet

Post by Troya »

Så herlig å høre!! :dån:

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Game of Thrones-kullet

Post by Troya »

Nå er straks Game of Thrones-ungene 6 mnd, så jeg legger ut halvtårsrapportene her fortløpende:

Navn: Gilly
Vekt: 290 gram
Helse: Uten anmerkning
Adferd mot rotter: Passer godt inn i flokken, men liker å prøve seg litt forsiktig en gang i blant. Særlig når det er god mat inne i bildet. Innser nok at hun er både yngre og mindre enn de andre og innfinner seg i det, men en bestemt liten frøken med masse personlighet.
Adferd mot mennesker: Piper litt ved håndtering, sånn når hun føler for det. Langfurt om hun irettesettes med puff (noe som en sjelden gang har vært nødvendig).
Annet: Nysgjerrig og snill som dagen er lang. Elsker ablegøyer og har en herlig personlighet! Virker veldig klok. :)
Gilly
Gilly
Navn: Myrcella
Vekt: 300 gram
Helse: Frisk som en fisk :)
Adferd mot rotter: Fungerer flott i flokken sin, er snill og god mot de andre, og tar imot rotter fint.
Adferd mot mennesker: Snill og god, elsker å være med. Sitter på skulderen og gnisser tenner. Lett å håndtere :)
Annet: Hun er utbryterdronning nr. 1! Kommer seg enkelt ut av de fleste bur. En smart liten tott. Fin i kroppen, nysgjerrig og leken.
Myrcella
Myrcella
Navn: Daario
Vekt: 576 gram
Helse: Ikke noe å utsette på helse. Tror ikke han en gang har vært snufsete.
Adferd mor rotter: Daario er veldig snill. Ikke en som starter bråk. Kan havne i konflikter da han er litt pysete og følsom så han kan skvette om en rotte kommer brått på han (eller om min hånd kommer litt brått på etter bråk i buret). Men han stikker alltid av om han havner i konflikt. Aldri vist aggressiv adferd.
Adferd mot mennesker: Daario er en fantastisk herlig kose klump. En stor myk bamse. Og fantastisk vakker . Han er myk i hånda. Litt pysete vil gjerne til "mamma" om noe blir skummelt, som når han måtte bli med på kjøkkenet og veie seg . Finnes ikke redd mennesker og er super leken. Vasker og groomer fingre når du klør han eller bare gir han hånda . Selv om han er en litt skvetten fyr så henter han seg raskt inn igjen og har aldri nappet de gangene jeg har vært uheldig å overraske han. Er kun hvis han er litt gira eller en rotta har tulla med han at han kan skvette litt.
Daario
Daario
Navn: Bronn
Vekt: 497 gram
Helse: God
Adferd mot rotter: Kan være litt sjefete, men også veldig omsorgsfull. Veldig opptatt av at kameraten skal være nyvasket til enhver tid.
Adferd mot mennesker: Veldig kosete, rolig og snill. Ikke redd for fremmede.
Annet: Veldig glad i "hybelen" sin (eska) på toppen av buret og sitter der det meste av dagen og har full oversikt. Når han ikke sitter der har han kommet til mamma for å rase og kose. Begge rottene er oppsøkende til alle de møter, så veldig sosiale. De er ute sammen med oss flere timer om dagen.
Bronn
Bronn
Navn: Oberyn
Vekt: 520 gram
Helse: God
Adferd mot rotter: Litt ertete, men de koser seg mye sammen. Har bitt kameraten når de er på nye steder, men er ellers for det meste venner. Skal chippes pga dette da veterinær anbefalte det.
Adferd mot mennesker: Kosete og snill. Liker best å sitte hos mamma og pappa (eller besøkende). Flittig vasker, men tisser mye på folk. Ikke redd for fremmede.
Annet: Veldig glad og fornøyd gutt. Eventyrlysten og rampete. Begge rottene er oppsøkende til alle de møter, så veldig sosiale. De er ute sammen med oss flere timer om dagen.
Oberyn
Oberyn

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Game of Thrones-kullet

Post by Troya »

Navn: Theon
Vekt: 375 gram
Helse: God, ingen plager/problemer. Kanskje litt liten av vekst, men sunn og rask, og har veldig god appetit.
Adferd mot rotter: Underdanig og tilbakeholden. Lavest på rangstigen, og ser så langt ut til å være fornøyd ut med det, ingen form for dominans eller aggresjon. Sover alltid sammen med en av de to andre, leker litt og finner seg i å bli groomet. Unnvikende ved konfrontasjoner, gir tydelig lyd fra seg om han er ukomfortabel. Skvetter fort unna til "stedet hans", en hengekøye i toppen av buret, fremfor å bli slengt på rygg.
Blitt bestevenn med Killi fra Akvariekullet, og løper til han om noe uventet skjer (som f.eks høy lyd eller brå bevegelser fra den tredje rotten).
Adferd mot mennesker: Veldig snill og nysgjerrig. Kan fint leke med hånda mi inni buret, og vasker og klatrer gjerne på meg. Men er ikke glad i å bil løftet, piper og vil prøver å unngå hånda mi hvis jeg skal plukke han opp. Litt skeptisk til fremmede, prøver å hoppe over til meg hvis noen andre holder han.
Annet: Veldig redd for katter, blir helt stiv hvis en av mine to katter oppholder seg i nærheten av buret.
Theon
Theon
12659775_10207478987949439_1997151653_n.jpg (77.71 KiB) Viewed 9672 times

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Game of Thrones-kullet

Post by mily »

Er så koselig å lese om alle søskna til Khaleesi :dån:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Game of Thrones-kullet

Post by Troya »

Eier skriver:

Navn: Khaleesi

Kallenavn: Kalisi

Vekt: 314 g

Helse: Helt frisk.

Adferd mot rotter:
Hun gled rett inn i flokken på syv med engang uten et eneste lite knuff. Kan være en liten rampejente som elsker å slenge seg på ryggen på de andre jentene, men bare som lek. For Kalisi elsker å leke og skal helst leke hele tia, noe som de andre jentene syns kan være litt slitsomt til tider. Så hun trenger mye aktivisering. Krabbe under tepper med Ivrig og Kaos er noe av det morsomste som fins og gjerne ned i gensern og oppi lommer.

Adferd mot mennesker:
Hun er mors lille snuppe og vil gjerne ha oppmerksomhet og kos til enhver tid. Hun elsker å susse og det er bare å spørre henne så får man en smask. Hun lyder veldig bra navnet sitt og kommer når hun blir ropt på. Når vi har utetid liker hun å være rundt meg til enhver tid.
Hun er en rotte med stor personlighet og er som regel den første ved bur døra når hun skal ut og den siste når hun må inn. Hun har fått en stor plass i hjerte mitt og dagene hadde ikke vært det samme uten lille Kalisi <3
12633011_10153753631686253_481255605_o.jpg

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Game of Thrones-kullet

Post by Troya »

Eier skriver:

Navn: Arya

Vekt: Hun veier 300 gram i dag.

Helse: Helsen er god selv om hun ble medisinert mot lvi i vinter.

Adferd mot rotter: Hun er konfliktsky i så måte at om det bråkes i buret går hun å finner seg en plass i motsatt ende av buret ;) Nå bor hun sammen med 6 andre (både yngre og eldre) damer uten problem. Hun er gjerne den jeg tar ut ved intro av rotter, rolig og fin. Skjer det noe hun oppfatter som skummelt under utetid er favorittgjemmestedet hennes i genseren min.

Adferd mot mennesker: Hun er nysgjerrig på menneskene i huset og besøkende. Har barn på 5 og 8 og det har aldri vært noe problem der.

Annet: Pelsen har endret seg endel fra babybildene, hun er litt mørkere på nesa og ytterst i lokkene på ryggen enn i pelsen forøvrig.
1
1
12647932_10154010806216414_1923777300_n.jpg (31.96 KiB) Viewed 9645 times
2
2
12650717_10154010819531414_188392271_n.jpg (81.55 KiB) Viewed 9645 times

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Game of Thrones-kullet

Post by Troya »

Eier skriver:

Navn: Sansa (Hetti)
Vekt: 275g
Helse: normal, veldig aktiv og super rask!
Adferd mot rotter: grei mot søsteren sin, litt mer forsiktig, vasker og steller søsteren sin.
Adferd mot mennesker: klatrer opp langs bena, elsker å sitte på skulderen, kommer når vi roper, sier vi nei - hører hun noen ganger..
Annet: kan kose litt, men har stort sett ikke tid, hopper sinnsykt lang og klatrer høyt opp i alt mulig :)
Sansa
Sansa
Navn: Cercei (Letti)
Vekt: 320g
Helse: normal, litt rund.
Adferd mot rotter: litt mer sjef enn søsteren sin, piper fort om det er noe hun ikke vil, vasker og steller søsteren.
Adferd mot mennesker: følger etter oss og vil være med på alt, kommer når vi roper, vet hva som ikke er lov og sniker seg til å gjøre det allikevel .. ;)
Annet: kan kose litt, elsker mat og kjemper alltid for å få den største biten :D
Cercei
Cercei
Begge søstrene:
Begge
Begge

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Game of Thrones-kullet

Post by Troya »

Eier skriver:

Navn: Tyrion
Vekt: kommer senere når jeg har funnet en vekt.
Helse: virker frisk og rask, ingen plager oppdaget. Stor gutt men ikke feit.
Adferd mot rotter: er dominant, kan tøffe seg og liker å stjele godbiter fra andre, han et høyest i rang, kan være bøllete men likeså god mot andre rotter, liker å sove sammen med broren sin.
Adferd mot mennesker: veldig nysgjerrig, ikke redd, markerer en del, aktiv gutt som liker å følge med og er rask med å komme ut luken på buret, har bitt meg en gang men aldri før eller etter, virker ikke aggressiv bare veldig mye liv i :)
Annet: rottene er helt nydelige og snille gutter, kontaktsøkende og oppmerksomme, aktive og glad i mat, liker og omgås hundene i huset :)

Navn: Hodor
Vekt: kommer senere når jeg finner en vekt :)
Helse: ingen sykdommer eller plager oppdaget, virker aktiv og fin i holdet.
Adferd mot rotter: underdanig, kan hevde seg litt og finner seg ikke i alt men er lavest i rang og gir seg først, søker ikke bråk.
Adferd mot mennesker: er en smule skeptisk og lettere skvetten, merker tydelig at han vokser fra dette og blir mindre og mindre skvetten og liker bedre å hilse på fremmed folk. Han er typen som er mer i ro og liker å få kos :)

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Game of Thrones-kullet

Post by Troya »

Da mangler bare update på en gutt, men den kommer også :smile: Kjekt å lese at alle har det bra :bounce:

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Game of Thrones-kullet

Post by Troya »

Eieren til Khal Drogo skriver:

Han är otroligt snäll, ganska låg i rang och lite försiktigare än de andra.
Vill gärna ligga i famnen och mysa, eller bakom huvudkudden. :)
Lätt att lägga på sig extravikt, men ska byta torrfoder nu, så jag hoppas att han ska bli lite smalare...
10400481_10153447477964422_1028904296582968233_n.jpg
10400481_10153447477964422_1028904296582968233_n.jpg (55.42 KiB) Viewed 9577 times
12654201_10153480932954422_6659688994761807331_n.jpg
12654201_10153480932954422_6659688994761807331_n.jpg (64.44 KiB) Viewed 9577 times

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: RE: Re: Game of Thrones-kullet

Post by Vimsy »

1 år! Jeg klarer ikke vente og slenger ut rapporten. Image

Navn: Gilly
Vekt: 350 gram
Helse: Fortsatt frisk og fin!
Adferd mot rotter: Blitt voksen på dette halve året som har gått siden forrige rapport og er mye mer anonym i flokken nå. Fin i introer og ikke noe tull.
Adferd mot mennesker: Piper noen ganger ved håndtering, men er veldig kontaktsøkende og herlig.
Annet: blitt ekstra god venn med sin niese Eir fra norrøn mytologi kullet. Image
Image
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Game of Thrones-kullet

Post by mily »

IMG_0415.JPG
IMG_0415.JPG (289.4 KiB) Viewed 9386 times
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Post Reply