Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by Milla »

Har en følelse på at det blir litt av noen navn på dette kullet :lolface:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by Ingerid Øksnevad »

Neida, Marlen. Kampsportutøvere har særdeles bra selvkontroll og ypper aldri til bråk :)

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by malap »

Nå er jeg spent på kjønn her! :cheesy:
Malena

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by Ingerid Øksnevad »

7 gutter og 6 jenter :-) Første sjekke viste 6 gutter og 7 jenter, men den ene jenta må ha blitt til en gutt over natten :P

Og, de er selvfølgelig verdens søteste :-) Bilder kommer i morgen .

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by wollf »

Ingerid Øksnevad wrote:Neida, Marlen. Kampsportutøvere har særdeles bra selvkontroll og ypper aldri til bråk :)
jeg har sett karatekid altså. og de gutta var ikke noe snille

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by Ingerid Øksnevad »

Du må ikke tro alt du ser på film Marlen :cheesy:

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by Ingerid Øksnevad »

Babyene vokse SÅÅÅÅ fort. Her er bilder fra de var litt over 3 uker.

De er selvfølgelig tidenes vakreste rottebabyer :-)

Jente 1
Image

Jente 2
Image

Jente 3
Image

Jente 4
Image

Jente 5
Image

Jente 6
Image

Gutt 1
Image

Gutt 2
Image

Gutt 3
Image

Gutt 4
Image

Gutt 5
Image

Gutt 6
Image

Gutt 7
Image

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by Fiffi »

Nydelig alle sammen :lovey:
Gleder meg til å få mine :D
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by Sara Syversen »

Ååååh så vakre aaa :) Heldige dem som får disse
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by mily »

Ikke lenge til nå, gleder oss [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

yyy
Pinky
Posts: 2
Joined: 26 Apr 2015, 14:07

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by yyy »

Åå får noen utrolig skjønne unger! Er det mulig å reservere? Er interessert i to gutter. Vil gjerne snakke med deg og fortelle litt om meg/dyreholdet mitt. - Yngvild

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by Ingerid Øksnevad »

Alle babyene i dette kullet er solgt, beklager.

Men, følg med på "kommende kull" her på ntf. Det er flere kull på gang denne våren og sommeren :-)

Lykke til med jakten på to små bartevenner :-)

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by mily »

Skal snart hente lille Kaos, gleder oss :dån:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by Ingerid Øksnevad »

Alt er bra med alle kampsportbabyene :-)

6 måneders rapport:

Jente 1: Bo
Vekt: 315 g
Helse: Ikke hatt symptomer på noe som helst.
Adferd mot andre rotter. Rotteskogen har ikke fått inn nye rotter siden Bo ble født, men hun har hilst på rotter som har vært her på pass uten noen problemer. Nøytral i flokken, sover med alle og er fortsatt leken.
Adferd mot mennesker:: Bo er en veldig søt og god rotte. Hun takler alt i Rotteskogens hverdag. Hun håndteres daglig av familiens barn og trives alltid godt i menneskers selskap. Hun oppsøker alle, både kjente og ukjent. Hun er den desidert mest kosete ungrotten vi har hatt. Hun legger seg gjerne på en skulder eller i en genser for å sove under lufting. Om vi ønsker å kose med henne i buret legger hun seg flat og nyter.

Jente 2: Kaos (Lille Ka)
Vekt: 294 g
Helse: Dro på seg en forkjølelse i sommer men ble rask bra med vibranord kur.
Kan virke som hun er følsom ovenfor såpe lukter.
Adferd mot andre rotter: Mot andre rotter er hun kjempe snill og hun ble tatt under vinga til alfaen i flokken fra første stund. Hun er nok beta i flokken og tar nok over når Lux ikke gidder mer. Hun passer veldig på de andre jentene og kommer løpende når noen krangler for å ordne opp. Ved intro til nye rotter er hun ganske nøytral setter dem på plass på en grei måte og ikke noe mer enn det. Hun lever nå i en flokk på syv og alle stortrives sammen.
Adferd mot mennesker: Kaos er en super sosial jente som skal være der det skjer, elsker å lekesloss og er i farta hele tiden hun er mammas lille pøbel og utforsker alltid nye steder og er helst der hun ikke får lov til å være. Hun lyder navnet sitt å kommer når hun blir ropt på. Hun er også en skikkelig susse jente som kan stå lenge å stelle fingre. Hun ligger som en pudding å hånda og kan ligge der lenge å bare se på meg.
Annet: Rett å slett en super jente som får et hvert hjerte til å smelte

Jente 3 Ninja (Niñita).
Vekt: 300 g.
Helse: Har enda aldri vært syk.
Hun er veldig aktiv, nysgjerrig og eventyrlysten og tør som regel å utforske både høyt og lavt. Hun kommer og vil klatre på oss mennesker når vi kommer bort til buret hennes og elsker å slikke både ansikt og hender, men har sjelden tid til å sitte lenge stille og kose. Desto hyggeligere når hun bestemmer seg for en kosestund Uttrykksikonet smile I går satt hun musestille kjempelenge og koste nedi genseren min og det var hyggelig det! Hun var veldig ukomplisert i intro med først Mira og senere Luna og syntes det var litt skummelt da Mira og Luna skulle bli kjent. Da ville hun helst klatre opp på meg. Nå har hun en tendens til å hoppe opp på ryggen til de to gamle damene og legge dem på rygg. Noe Mira synes er greit, men Luna blir pipete av... Tror nok det er mest på lek, men hvem vet, kanskje hun blir en alfahunn med tiden Uttrykksikonet smile De er i alle fall blitt en fin harmonisk liten flokk der alle tre går godt sammen og de både sover sammen og vasker hverandre. Ellers er Niñita den av rottene jeg stoler aller mest på sammen med barn. Hun har aldri verken kløpet eller bitt og virker som hun finner seg i det aller meste. Vårt aller største (men minste...) sjarmtroll Uttrykksikonet smile smile

Jente 4: Snøball
Vekt ca 280 g
Helse: virker frisk og rask, spiser og drikker men ikke så storspist
Andre rotter: hadde intro med ny babyrotte og da var snøball litt aggressiv mot henne i starten men det gikk seg ganske fort til
Mot mennesker: nysgjerrig, kan være kosete, litt mindre skvetten enn før.

Jente 5 Katana
Vekt: 303 g.
Adferd mot rotter og mennesker: hon smälter i händerna, har jätte bra psyke när det gäller andra råttor och människor Sniffa precis på en hane utan att springa därifrån livrädd Hon är jätte nyfiken på allt vilket är jätte kul förutom att hon inte ser så bra, det är många gånger hon sitter å scannar för att se Hon är jätte snäll

Jente 6 Kikomi
Vekt:
Hon är väldigt snäll, både mot människor och råttor. Hon går helst undan om det verkar bli konflikt, men flocken är mycket stabil så det händer nästan inte. Lite blyg. Inte först fram till burdörren men inte sist heller. Hade en liten abscess på sidan av halsen för en månad sedan, men den har läkt. Annars helt frisk. Mycket söt.

Gutt 1: Shinzo
Vekt: 522gram
Helse. har hatt en liten periode med litt nysing men det gikk over , ellers god helse.
Adferd mot rotter: nederst i rangstigen. Godtar alt fra de andre gutta. han er bare snill og god igjen
Adferd mot mennesker: Snill og god mot alle han møter. veldig kontaktsøkende, vil helst være nær folk hele tiden. Kan nappe i tærne mine for å få oppmerksomhet. Liker å leke med fingrene.

Gutt 2: Tsuki
Vekt: 460 g.
Atferd mot rotter: Tsuki er veldig leken og god. Han er ikke den som starter bråk. Vil stort sett bare leke og kose og vaske. Han var litt mobbete mot nyeste baby Daario. Kun dro litt i han, ikke noe jaging. Gikk veldig fort over etter at de flyttet sammen. Han virker ganske nøytral i flokken.
Atferd mot mennesker: Tsuki er bare en super herlig gutt. Utrolig leken og elsker å bli kilt på magen. Kosebiter og vasker masse. Nysgjerrig og trygg og fantastisk vakker

Gutt 3: Keuman
Vekt. 562 g
God helse, har aldri vist noen tegn til sykdom
Adferd mot rotter: Alfa i gjengen. Har hatt noen oppgjør med en annen gutt (Dennis) men det har roet seg nå. Ellers snill
Adferd mot mennesker: Er ikke så veldig glad i å bli løfta og kosa med når han ikke vil selv. Ellers veldig glad i å stelle fingre men kun mine. Gjester er skummelt. Da er matmor god trøst Er veldig glad i all slags mat.

Gutt 4 Yoshi
Vekt: 460 g
Helse: Veldig frisk, kanskje for frisk!
Adferd mot rotter: veldig snill, men jeg tror de andre synes han er litt plagsom, fordi han som regel er mest aktiv. Haha
Adferd mot mennesker: veldig, veldig snill. Ei venninne av meg var livredd de rotter fordi hun hadde blitt bitt når hun var liten, også fikk hun hilse på Yoshi og falt helt pladask for han. Fordi han er så snill.
Annet: En kosete liten sjarmør

Gutt 5 Kendo
Vekt: 570 g
Är ganska försiktig av sig, han ligger ofta ensam men trivs också med de andra råttorna. Han sitter gärna på min nacke och knastrar, en mycket snäll och go tåttis.

Gutt 6 Flying Guillotine
Vekt :
Helse: Frisk och kry! Adferd mot rotter : Har varit bråkig nu när han blivit tonåring. Plockar mycket rang på de äldre, men jag tror och hoppas att det börjar bli bättre.
Adferd mot mennesker : En riktig gospojke! Kan pussas i timmar och ligger gärna och knastrar i famnen. Supersnäll!
Annet: Det har varit vissa specifika hanar som han inte kommit överens med de senaste veckorna. Men jag tror att det kommer att gå över så fort han kommer över tonårsåldern

Gutt 7 Joonbi
Vekt : 481 g.
Helse : Bra helse, klarer seg veldig fint. Han hadde porfyrin i 3 dager for 1 md siden pga stress av katt men det gikk heldigvis over. Han er den tøffeste av alle gutta noen dager. Ikke redd for noen ting utenom kattene.
Adferd mot rotter : Snill mot de andre guttene. godtar å være i midten av rangstigen
Adferd mot mennesker : bare snill og god mot meg og gjester. kan gjøre hva jeg vil med han
Annet: God matlyst, liker det meste han får smake på.

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Rotteskogens D-kull; Kampsportkullet

Post by Ingerid Øksnevad »

30.12.15 mistet vi får aller kjæreste Bo, to uker etter at hun fødte 5 herlige små babyer. Hun ble avlivet pga en massiv bukhinnbetennelse som en følge av ev livmorbetennelse. Det lå igjen et foster i livmoren som jeg ikke oppdaget før det var for sent. Hun ble operert så fort vi oppdaget det, og livmor ble fjernet lille julaften. Men, vi klarte dessverre ikke å stoppe betennelsen, så en uke senere var alt håp ute :sob:

Hun ble parret med Domino's Ratrace Louie og ble drektig etter første parring, men midtveis i svangerskapet begynte vekten å gå ned igjen. Ble parret på nytt - men antagelig for tidlig :'( 4 dager etter 2 parring "kastet" kroppen rester etter første parring. Hun var slapp i et døgn, men kom seg så raskt og resten av svangerskap og fødsel gikk som normalt. Vet dermed ikke om det som lå igjen i livmoren etter fødsel var "rester" etter første eller andre parring. Hun tok seg godt av babyene sine (matematikkk-kullet) helt til siste slutt. De fikk heldigvis morsmelk til de var store nok til å spise selv. Bestemor TipTip som også bor her tok seg av babyene sammen med "tante" Glitter, og de vokste opp til å bli noen fine, trygge babyer. Datteren hennes X og sønnen hennes Vektor bor fortsatt her og er en god trøst for oss.

Vil i fred lille vakre og veldig snille Bo. Du har en stor plass i hjertene våre i all tid <3

Post Reply