Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Vimsy »

Altså... Hva feiler det denne?! Selvstendig og trygg er bare... Det er ikke riktig ord! Denne er jo bare helt fantastisk. Dessverre får jeg ikke delt lekevideo fra i natt, men får delt dette bildet fra frokosten min. Da tuslet hun ned fra skulderen min og fant bare en helt random plass å hvile på. Midt på bordet liksom... Tror synodontis var mer enn riktig navn for henne. :overrasket: :giggle:

Image
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by malap »

Herlige krabater :dån:
Nå sover mine i samme hus og har virkelig knyttet bånd :kisses:
Ariel er over ALT - piler rundt på lekeplassen og noen runder rundt i genseren frem og tilbake :giggle:
Nå er straks nytt bur på plass og en baby til på vei :boing:
Malena

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Fantastisk hyggelig å høre! :cheer:

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

En av guttene fra kullet døde dessverre idag :trist2:
Mest sannsynlig ikke noe arvelig, men greit at dere får vite det, sånn i tilfelle [HEAVY BLACK HEART]

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Vimsy »

Troya wrote:En av guttene fra kullet døde dessverre idag :trist2:
Mest sannsynlig ikke noe arvelig, men greit at dere får vite det, sånn i tilfelle [HEAVY BLACK HEART]
Hvil i fred, lille mann :angel: idag skal jeg kose masse med hans søster og fortelle henne hvor glad jeg er i henne (mens hun ser lettere oppgitt ut [HEAVY BLACK HEART] )
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by malap »

Å, uff så trist! :cry2:
Masse rottekyss fra Ariel [HEAVY BLACK HEART]
Malena

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Marit Fosen »

Hektor Gobi eller Vidar som han het hos meg, var en skjønn, snill gutt som fikk et altfor kort liv. Sov søtt, gutten min :kisses:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by malap »

Så utrolig trist, og så ung! :shocked:
Kan jeg spørre hva det var?
Malena

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Marit Fosen »

malap wrote:Så utrolig trist, og så ung! :shocked:
Kan jeg spørre hva det var?
Er du på facegruppgruppen Rotter? Der er det en tråd om det.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by malap »

Ja det er jeg, ok da skal jeg se.
Malena

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by wollf »

Veldig fint om du skriver om det her også slik at andre som ikke er der kan lese det

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Marit Fosen »

På morgenen onsdag 5. oppdaget jeg at Vidar ikke var i form. Han var ikke interessert i frokost og hadde klikkelyder og rask pust. Veterinæren fant ingen lyder på lungene, men vi valgte allikevel å sette ham på antibiotika, Vibranord.

Natt til 7. døde han og ble obdusert på formiddagen. Høyre lunge var fin, det ble funnet litt fortetninger på venstre lunge, men ikke noe som han kunne dødd av. På baksiden av hjertet finner vi to ganske store blodansamlinger, en på hver side, symmetrisk + at de store blodårene var utvidede. I tillegg var det noen lyse punkter utenpå venstre lunge. Om blodansamlingene var aneurismer, er vanskelig å si. Iallefall var dette dødsårsaken. Blodansamlingene var av en slik størrelse at de tok opp plass for hjertet. Det forklarer den raske og overfladiske pustingen. Han hadde ikke på noe tidspunkt porfyrin.

Om dette er arvelig, har vi ingen formening om. Det kan være lurt at de som har søsken, har dette i bakhodet. Det er disse skumle recessive genene som kan ligge på lur, og kan dukke opp når begge i en kombinasjon er bærere.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by wollf »

er nok lite beskrymret for arveligheten på dette enda.
iom at ingen i linjen på noen av sidene har slitt med dette tidligere.

om flere søsken derimot skulle få det samme er det grunn til misstanke.

men dette kan komme av en medfødt ting eller være noe som har dukket opp senere i livet

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Gratulerer med halvtårsdagen til hele akvariekullet! :party:

Har sendt melding til dere alle med ønske om en liten rapport :) Håper dere får svart på den så fort som mulig ;) Ellers håper jeg det går bra med dere alle! [HEAVY BLACK HEART]

utmeldt

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by utmeldt »

Marit Fosen wrote:På morgenen onsdag 5. oppdaget jeg at Vidar ikke var i form. Han var ikke interessert i frokost og hadde klikkelyder og rask pust. Veterinæren fant ingen lyder på lungene, men vi valgte allikevel å sette ham på antibiotika, Vibranord.

Natt til 7. døde han og ble obdusert på formiddagen. Høyre lunge var fin, det ble funnet litt fortetninger på venstre lunge, men ikke noe som han kunne dødd av. På baksiden av hjertet finner vi to ganske store blodansamlinger, en på hver side, symmetrisk + at de store blodårene var utvidede. I tillegg var det noen lyse punkter utenpå venstre lunge. Om blodansamlingene var aneurismer, er vanskelig å si. Iallefall var dette dødsårsaken. Blodansamlingene var av en slik størrelse at de tok opp plass for hjertet. Det forklarer den raske og overfladiske pustingen. Han hadde ikke på noe tidspunkt porfyrin.

Om dette er arvelig, har vi ingen formening om. Det kan være lurt at de som har søsken, har dette i bakhodet. Det er disse skumle recessive genene som kan ligge på lur, og kan dukke opp når begge i en kombinasjon er bærere.
Ved sirkulajonsstans blir både hjertet, og kransearteriene utspilt så det behøver ikkje å bety noko. Væske ansamling rundt hjertet kan ha mange årsaker, alt frå traume til infeksjon.

Håper resten av kullet er friske og raske :)

Post Reply