Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Vimsy »

Navn: Synodontis (til daglig Petra)
Vekt: 324 gram
Helse: Ikke noe å pirke på ved helsa i det hele tatt. Frisk og rask til nå. :cheerful:
Adferd mot rotter: Hun kan være litt bossy, men ikke stygg på noen måte. Bare veldig bestemt og vet hva hun vil. Hun hadde en liten runde med alfaen i buret, hun håpet nok å ta over, men dette gikk veldig fort over igjen. Jeg hentet en unge fra Game of Thrones kullet forrige uke, og hun var kanskje litt i overkant "dyttete" på henne og virket regelrett sjalu hver gang jeg snakket med babyen. Men hun er ikke for hardhendt, og jeg kan forstå at hun ikke orker å ha en liten babis tuslende oppi rumpa si hele tiden (for hun har vært veldig klengete!). Nå sover disse to ilag og sånt, så de har nok fått ordnet opp seg i mellom. :cheerful:
Adferd mot mennesker: Hahaha... Petrapetrapetra... "Måååå du kysse... mååå du kose... mååååå duuuu". Hun er noe oppgitt over disse menneskene. Hva er vitsen liksom. Men fy fillern for en herlig skapning allikevel. Oppsøkende og er gjerne med på en lek av og til. :cheerful:
Annet: Er ikke så mye annet å si enn at jeg er kjempefornøyd med henne. Hun har i grunn ikke endret seg noe særlig siden den dagen jeg hentet henne. Petra er Petra og ferdig med det liksom. :cheesy:
DSC_6271 kopier(500x318).jpg
DSC_6271 kopier(500x318).jpg (137.85 KiB) Viewed 13124 times
Last edited by Vimsy on 21 Sep 2015, 09:24, edited 1 time in total.
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Niana »

Navn: Killi
Vekt: 435gr
Helse: frisk og rask, blank og fin i pelsen, ingen ulyder :)

Adferd mot rotter: Han virker litt usikker ovenfor større rotter, de to han møtte for noen måneder siden, han kjemperedd for og ville ikke være i nærheten av. Godtok en burkompis på sin egen alder, men disse to er i litt alfa-drama akkurat nå, så ting er litt knuffete i buret :P Killi virker ikke direkte aggressiv, men han dominerer ganske intenst på nygutten fra GoT-kullet, slenger han på rygg, setter seg på han, og girer seg opp med futting og tråkking. Ender opp med at lillegutt stikker og enten følger Killi etter, eller så får han en ny runde hvor han skal dominere sin jevngamle kompis Heike. Som ender med at Killi taper og stikker av fra, så derfor jeg synes han virker usikker. For han lar seg ikke dominere, vil ikke ligge på rygg for noen, hverken da han var baby eller nå.
Men allikevel så finner jeg alle tre rottene sovende sammen, steller hverandre og de virker tilfreds. Så jeg antar at Killi bare er litt hormonell for tiden, vokser det sikkert av seg, eller at han godtar Heike som alfa.

Adferd mot mennesker: Kjempeflott! Sosial og sussete, henger fint i hånda. Kommer alltid spurtende fra hvor enn han befinner seg, hvis jeg lager smattelyd til dem. Nysgjerrig og utforskende, men har ikke særlig tid til kos enda ^^

Annet: Ikke noe å bemerke :)

Dårlig bilde, men har ikke fungerende kamera for tiden, så får ikke til noe bedre.
Image
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Navn: Molly, til daglig Lilly.
Vekt: 293 g
Helse: Frisk og rask!
Adferd mot rotter: Veldig snill og god, ikke dominant i det hele tatt. Fant seg raskt til rette i den lille flokken, og er veldig avhengig av gamlemor på snart 2 år :)
Adferd mot mennesker: Veldig snill, men kan være litt forsiktig.
Annet: Lilly må være verdens peneste rotte! Aldri sett noen med så fin og silkemyk pels. Hun har vært litt forsiktig, men blir mer og mer frempå. Kosete når hun har tid, og henger fint når jeg løfter henne. Kontaktsøkende, nysgjerrig, matglad og aktiv. Litt rampete :) Er den som er mest aktiv når de får utetid, og i det siste har hun løpt mye rundt meg mens de to andre sover i buret, haha. Hun er egentlig ganske avhengig av de, men har blitt mye mer trygg på seg selv den siste tiden :) Kommer løpende bort når jeg går mot buret. Supersøt!
12021803_10153920535195166_1497374299_n.jpg
12021803_10153920535195166_1497374299_n.jpg (55.87 KiB) Viewed 13105 times

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Navn: Thiara
Vekt:
Helse: Aldri vært syk.
Adferd mot rotter: Kan være litt yppete iblant, men ikke noe alvorlig :) Hun og en annen i buret småkrangler litt om alfarollen.
Adferd mot mennesker: God mot mennesker :)

Navn: Caridina
Vekt:
Helse: Aldri vært syk.
Adferd mot rotter: Nederst på rangstigen i buret, godtar alt fra andre rotter.
Adferd mot mennesker: Ikke så glad i å bli løftet, men ellers går det fint :)

Annet: De er veldig morsomme alle jentene, de gjør mye rart og gir meg en god latter ofte, hehe.

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Tenkte jeg skulle skrive en liten update på mor og far også sånn at dere får se hvordan alt står til med dem :cheerful:

MOR:
Eier skriver:
Navn: Ratrace Poison Ivy (til daglig Turid)
Født: 03.08.14
Helse: Frisk og fin i formen.
Adferd mot rotter: Hun ble alfa i flokken her hos meg. En rettferdig leder i forhold til en jeg har hatt tidligere. Men bestemt. Korrigerer dem to små minste jeg har som gjør en del rampestreker. Men kan sove sammen med alle å holde fred også.
Adferd mot mennesker: Kontaktsøkende. Blitt mammadalt og søker trygghet hos meg. Noe sjenert mot nye mennesker men får hun litt tid så løper hun avgårde og leker.
Annet: Hun er en sprudlende rottetott som liker å klatre, sanke mat og er veldig utforskende. Veldig koselig at hun også kan falle til ro å motta kos.
12048727_1076803839011336_1226705253_n.jpg
12048727_1076803839011336_1226705253_n.jpg (42.7 KiB) Viewed 13090 times
FAR:
Navn: Frost
Født: 17.02.14
Helse: Aldri vært syk.
Adferd mot rotter: Frost er fortsatt alfa i flokken min, og er et rettferdig og sosialt flink individ. Han sover med alle og krangler ikke med noen. Trår inn og korrigerer om noe skjer, men aldri noe slossing. Har en veldig stabil guttegjeng takket være ham [HEAVY BLACK HEART]
Adferd mot mennesker: Frost er der det skjer. Han kommer frem til burkanten, og vasker fingre som en GAAAL! Seriøst verre enn enkelte bikkjer... Han er ikke spesielt interessert i kos, men vil gjerne være med og holde oversikt. Ligger gjerne i sofaen og slapper av en hel kveld ;) Ingen problemer med løfting eller å bli tatt på, skjønner bare ikke helt vitsen med å bli klødd og klappet. Lar seg håndtere av barn og voksne.
Annet: Han har blitt helt hvit nå, ingen mørke hår igjen i pelsen. Merker at han snart er 20 mnd, men beina holder og han er fortsatt sprek og rask :D
IMG_2182 - Kopi - Kopi (800x555).jpg
IMG_2182 - Kopi - Kopi (800x555).jpg (234.35 KiB) Viewed 13090 times
Så der har dere update på mor og far, og det er bare å spørre om dere lurer på noe mer!

//Mari//Domino Rattery [HEAVY BLACK HEART]

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Eier skriver:

Navn: Sylvester (akvariekullets Keiko)
Vekt: 494 gram
Helse: Ingen sykdom eller andre plager.
Adferd mot rotter: Litt småknuffing med Dani innimellom, ellers bare god og snill, veldig lite dominant oppførsel. Møtte en liten gutterotte på feriepass, det gikk også fint.
Adferd mot mennesker: Veldig nysgjerrige på nye mennesker, men liker ikke å bli holdt av fremmede, undersøker på egne premisser, klatrer og steller. Mot de han kjenner er han bare søt og snill og kommer alltid løpende når man roper på han. Veldig sosial, og vil alltid være med, og veldig oppmerksomhetssyk. Får alltid kyss og stell av han. Følger etter meg som en liten hund :)
Annet: Veldig glad i å utforske, går ofte på oppdagelsesturer rundt i hele leiligheten (sammen med meg), nysgjerrig på alt, vil alltid være med der ting skjer, rask og spretten. Litt mer røff/tøff i fremtoningen enn Dani. Ganske latsabb, men når han først er våken har han mye energi.
12026507_10153699570937728_381517621_n.jpg
12026507_10153699570937728_381517621_n.jpg (88.59 KiB) Viewed 13076 times
Navn: Dani (akvariekullets Danio)
Vekt: 483 gram
Helse: Ingen sykdom eller andre plager.
Adferd mot rotter: Kan bli litt bøllete når det kommer til mat, skal ha mat først, og tar maten til Sylvester i stedenfor å hente sin egen. Ellers ikke noe problemer, og veldig glad i broren sin.
Adferd mot mennesker: Han er veldig mammadalt og vil helst bare være med meg, spesielt om det er noe han syntes er litt skummelt. Litt redd for nye mennesker, men om Sylvester klatrer på dem først følger han etter. Er en liten kosegutt når han har tid.
Annet: Litt mer tilbakeholden og veldig forsiktig, men er også glad i utforske så lenge Sylvester går først og viser at det er trygt, dilter alltid etter broren. Også veldig forsiktig/myk i forhold til hvordan han bruker tenner og hender osv. tar forsiktig tak i fingre med hendene sine og nusser forsiktig, også når man gir han mat/godbiter, og generell veldig søt og god. Liker best å være latsabb å ligge å følge med på det som skjer. Har verdens søteste og uskyldigste ansikt, men er ikke alltid så veldig fotogen :thhpt:
12033769_10153699573037728_1291390714_n.jpg
12033769_10153699573037728_1291390714_n.jpg (61.35 KiB) Viewed 13076 times

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Eier skriver:

Navn: Ariel

Vekt: 330g

Helse:
Generelt god helse. Hadde en abscess på halsen som måtte tømmes ved 4,5 mnd alder (ikke noe genetisk), fikk da også en antibiotika kur i forbindelse med dette. Hun ser ut til å klø litt mer enn normalt i perioder, men har en veldig fin, blank og myk pels. Vi mistenker at kløen kan komme hvis det er noe stress i flokken eller om det kan være noe mat hun kanskje reagerer på. Alle rottene her har vært behandlet med stronghold og undersøkt, så det er ikke parasitter. Ellers rene og blanke øyne, ren nese, fri for porfyrin. Hun fikk nylig en liten sjekk hos veterinæren når vi var der i forbindelse med chipping av en annen rotte, og hun får skryt for hvor frisk og rask hun er.

Adferd mot rotter:
Sosial og fungerer bra med alle i flokken. Hun lever sammen med 3 andre omplasseringsrotter som har litt bagasje - og jeg tror dette er en rotte som kunne fungert godt i de fleste flokker hun hadde blitt satt med. Hun har aldri vært innblandet i noen slåssing - på tross av at det har vært litt uro i flokken her en periode, noen av de andre har vært litt ustabile. Hun er den yngste og har mest energi og vil gjerne leke/bølle litt, kan bli litt plagsomt for de andre av og til, men hun har roet seg betraktelig de siste ukene/mnd. Man kan jo ikke forvente noe annet av den som er yngst i flokken. Likevel er hun den som er mest stabil, og lettest å forholde seg til for de andre rottene huset, og vi finner henne sovende sammen med hvem som helst av de andre.

Adferd mot mennesker:
Veldig sosial og trygg, det har hun vært helt fra starten av. Hun hopper over til ukjente mennesker ved første møte, inn i genseren og klatrer rundt. Elsker å være med på skuldra/i genseren rundt i huset sammen med oss, velger å henge med oss fremfor de andre rottene under ute tiden. Steller med oss gjør hun også grundig og nøye.

Annet:
Hun er en liten og elskverdig rotte som sjarmerer alle og enhver, veldig underholdende er hun også. En rotte med godt humør, leken og tullete, men har også tid til en kosestund en gang i blant. Veldig sprek og gir seg ikke om hun først vil et sted! Hun kan være en bestemt liten frøken, og sier i fra med pip eller flere når hun f.eks vil være i fred fra de andre rottene mens hun spiser, eller når vi må flytte henne fra et sted som hun helst vil være ; ) Kan være en liten "dramaqueen", men hun gjør aldri noe mer ut av det - hun er snill som dagen er lang :)
12052629_1642946695947833_8696806790490417970_o.jpg

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Navn: Maia (Anemone)
Vekt: 260 g
Helse: Frisk
Adferd mot andre rotter: Grei med søsteren (har ikke truffet andre etter de kom hjem til oss).
Adferd mot mennesker: Vedig grei med mennesker, biter aldri!
Annet: Liker å være ute og løpe. Er veldig aktiv. Ikke tid til å ligge i ro og få kos, men kommer gjerne bort og gir en liten suss og løper videre.
Anemone.jpg
Anemone.jpg (72 KiB) Viewed 13057 times
Navn: Kaia (Korall)
Vekt: 266 g
Adferd mot andre rotter: Grei med søster (har ikke truffet andre etter de kom hjem til oss).
Adferd mot mennesker: Veldig grei med mennesker, biter aldri!
Annet: Litt mer forsiktig. Kryper gjerne ned i genseren, tar en løpetur, men kommet som regel fort tilbake i genseren.
KORALL.jpg
KORALL.jpg (54.76 KiB) Viewed 13057 times
Aldri vært syke. Begge er kontaktsøkende. Veldig greie, morsomme og koselige jenter. :)

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Halvtårsrapport på de siste to gutta:

De er veldig sosiale, og liker å kose. De er også veldig glad i å utforske rundt i rommet. Sara er litt modigere enn Max, og litt tryggere I seg selv :)
Aldri vært syke og blir håndtert av barn daglig uten problemer.

Max:
IMG_0317.JPG
IMG_0317.JPG (101.85 KiB) Viewed 13015 times
Sara:
IMG_0320.JPG
IMG_0320.JPG (94.47 KiB) Viewed 13015 times

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Idag fikk pappa Frost slippe :( Godgutten ble 23 mnd. Kommer til å savne den isbjørnen veldig. Han var en utrolig flott rotte... Hvil i fred [HEAVY BLACK HEART]

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by malap »

[HEAVY BLACK HEART]
Malena

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Vimsy »

Navn: Synodontis (til daglig Petra)
Vekt: Vil ikke snakke om det...! (434 gram)
Helse: Fortsatt frisk og rask, men overvektig etter å ha vært mamma (kun matmor og matfars feil)
Adferd mot rotter: Etter at Petra var mamma til Edelstenene så skjedde det noe med denne "jeg-vet-best"-holdningen og hun ble et mykere medlem i flokken og mer en kjærlig mamma til alle.
Adferd mot mennesker: Også mot mennesker har Petra blitt mykere, men hun er fortsatt seg selv og holder seg mye for seg selv. Veldig selvstendig, men også veldig glad i menneskelig kontakt. Hun er bare søt og god :lovey:
DSC_7702 (500x357).jpg
DSC_7702 (500x357).jpg (116.21 KiB) Viewed 12812 times
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Gratulerer så mye med 1-års dagen alle akvariebarn!! [HEAVY BLACK HEART] :party:

Håper alt står bra til med alle unger rundt omkring :kisses:

Supert hvis dere andre også kan oppdatere med:
Navn:
Vekt:
Helse:
Adferd mot rotter:
Adferd mot mennesker:
Annet:

Og sleng gjerne med et lite bilde om dere ønsker det

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by mily »

gratulerer med dagen :party:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Akvariekullet (Domino's kull A og Ratrace kull W) Samarbeid

Post by Troya »

Det har dessverre tatt litt tid med 1-års rapportene fordi to av jentene er forsvunnet. Har brukt litt tid på å prøve å få tak i eventuelle nye eiere, uten hell. Men her kommer ihvertfall resten :change:

Post Reply