Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by kikky »

Er det bare menneske Anatomi eller funker heste muskler som navn og..?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

fydd
Pinky
Posts: 11
Joined: 10 Jun 2014, 02:06
Kjønn: Kvinne
Location: Otta

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by fydd »

gutt 1: Trapezius
gutt 2: Latissimus
:boing:
Rotte Rolf♡ Rémy♡ Rusk♡

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by wollf »

kikky wrote:Er det bare menneske Anatomi eller funker heste muskler som navn og..?
begge går

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by kikky »

Da får gutt 5 hete Brachiocephalicus :boing: Tror jeg stavet det korrekt.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by wollf »

trenger at dere som skal ha sender meg en mail til wollf85@hotmail.com
med fullt navn, nr, adresse, og epost.
jeg trenger også navn på rottene dere skal ha i den mailen.
betalingsinfo sendes tilbake pr mail.

trenger dette til i morgen da kontaktene skrives da

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by wollf »

har sendt mail til alle nå

signer denne og betal så raskt dere kan.
leverer ikke ut unger uten at dette er gjort

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by kikky »

Barna ble 1 år den 17. november. Hvordan har det gått med de?

Brach er en herlig herremann av en rotte i alle fall. Frisk, leken, bløt og glad i kose mos :cheerful:

Introduksjoner er ingen problem. Han reagerer ikke på ukjent hannrotte lukt og er en hyggelig rottekar med sine burkompiser. Eneste småplukket er at han blir litt nervøs hvis det er små krangling eller annen uro i buret. Han henger fortsatt som en liten bebbis i handen, slikker fingre og er generelt en veldig menneske kjær rotte.

https://www.facebook.com/anexetsrotter/ ... =3&theater

https://www.facebook.com/anexetsrotter/ ... =3&theater
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by WillyWonka »

Nervus Axillaris 1 års rapport.

Helse: Han har nå blitt 1 år. Så langt har det ikke vært noen sykdommer som jeg vet om. Ingen unormal nysing, kløe eller sår av noe slag.

Gemytt mot rotter: Fungerer godt i flokk. Uproblematisk ved inntro inn i stor flokk som barn. I skrivende stund er de bare to stykker, og også dette går helt fint. De to jeg har igjen er godt knyttet til hverandre og det er rolig i buret.
Har blitt forsøkt introdsert til en jevngammel hanne når han var rundt 9 mnd gammel, men viser da mye dominant adferd og var veldig hardhendt mot den nye. Introen ble forsøkt over noen uker, men disse to hannene går ikke sammen.

Gemytt mot mennesker: Svært trygg ved håndtering. Har sjeldent noe i mot å bli løftet og roer seg raskt, også hos fremmede. Blir stiv når man holer han i luften, men dette forsvinner når han kommer inn til kroppen. Han er glad i kos og kan godt ligge i armkroken eler inne i skjerf for å kose, også over tid. Han er nysgjerrig og kontaktsøkende. Aldri bitt.

Vekt: Ikke målt vekt, men ser ut til å ha en normal størrelse til hann og være. Må kjøpe nye batterier til vekten.

Annet: Han deltok på Oslo Petshow i november. Veldig flink. På messen var det masse folk og mange ulike dyrearter (hund, katt, ilder, gris, lama for å nevne noen). Det var i perioder lange køer av folk som ville holde rottene. Når det ble mange forskjellige folk og han blir flyttet fra en person til person, blir han mer stresset. Merkes med at han da ikke klarer å finne roen og leter etter veien enten til buret eller til matmor. Biter heller ikke i slike situasjoner selv om mange av barna har holdt på med andre dyr eller mat før han ble håndtert.

Image
Image
Image
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Lasse87
Pinky
Posts: 2
Joined: 17 Nov 2015, 18:41
Location: Åsane

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by Lasse87 »

Hei,

Har du en Jente igjen?
Min Frøya trenger en venn :)

Lasse

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by Troya »

Axis

Helse: Frisk og rask.

Gemytt mot rotter: Liker ikke hannrotter... Buster pels og går rett til angrep. Dette kan skyldes at han hadde veldig mange hjem ila en kort periode og det var mye stress for ham. Var jo opprinnelig i min flokk og fungerte ok der, men ble sendt tilbake til Bergen. Fungerte der og, men så ble han kasteball og da gikk det ikke så greit med ham etterhvert dessverre. Omplassert som alene-rotte.

Gemytt mot mennesker: Verdens skjønneste lille klump. Kosete og god :)

Vekt: Vet ikke.

Annet: Snill og god mot mennesker. Tipper han kunne fungert i en flokk igjen om han hadde fått tid på seg.

Atlas

Helse: Frisk og rask.

Gemytt mot rotter: Snill og grei, nøytral i flokken. Flink i intro, bryr seg lite :)

Gemytt mot mennesker: Helt ok. Er ikke kjempeglad i å bli løftet og trives egentlig best inne i buret med de andre gutta. Setter pris på kos da, bare han får kommet ut av buret ;) Men er ikke den som kommer løpende til burdøra for å komme ut.

Vekt: Vet ikke, men en kraftig fyr med ordentlig bredt hode!

Annet: Atlas er en grei og rolig fyr, håndteres av barn daglig.
17397_582304091911554_7965401412771317_n.jpg
17397_582304091911554_7965401412771317_n.jpg (72.85 KiB) Viewed 8912 times
Erna

Helse: Frisk og rask.

Gemytt mot rotter: Snill og grei, aldri noe trøbbel :)

Gemytt mot mennesker: Myk og god :) Henger som smør, liker kos og er alltid snill.

Vekt: Vet ikke akkurat nå, veide over 300 før hun hadde kull.

Annet: Erna er mor til Dominos og Travoltarottenes B-kull. Hun var en super mor, god mot alt og alle :)
Erna
Erna

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by Troya »

Og en gutt, Flexor, døde dessverre under kastrering... :cry2:
Han gikk ikke med hanner og skulle kastreres for å flytte med jenter.

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by Troya »

Så da har vi rapport på 6 av 11 rotter.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by WillyWonka »

Lasse87 wrote:Hei,

Har du en Jente igjen?
Min Frøya trenger en venn :)

Lasse
Har nok ikke det. Dette kullet er nå 1 år gammelt :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

fydd
Pinky
Posts: 11
Joined: 10 Jun 2014, 02:06
Kjønn: Kvinne
Location: Otta

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by fydd »

Rasmus og Reidar :kisses:

disse guttene her er noen morsomme små troll. de er fryktelig nysgjerrige og lekne. Rasmus elsker å bli kilt på magen, da kaster han seg rundt og sparker med føttene, springer vekk og kommer tilbake for å gjenta hehe.

de er litt nervøse av seg, liker ikke å bli løfta opp, men når de først er kommet inntil kroppen er nervøsiteten glemt. samme når de er ute i sofaen, finnes ikke nervøse. er egentlig bare når de skal ut av buret.

da de var bebiser flytta de inn med ene rotta jeg hadde da, og han var pappa for dem med en gang. det var virkelig nydelig. hadde en annen rotte da også som da var alenerotte. de var nervøse for han, men de fikk hilse og det gikk forsåvidt greit. nå er det bare de to så vet ikle hvordan de hadde vært i intro nå.
de elsker folk når de er i sofaen! :)

de har aldri vært syke på noen som helst måte! vekten er på normalen.

virkelig to flotte gutter! :)
Rotte Rolf♡ Rémy♡ Rusk♡

Snaffa
Pinky
Posts: 18
Joined: 15 Aug 2014, 19:52

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by Snaffa »

Jente 1: Navn - Tibialis cranialis - aka Penny
Black eyed marten self toppøret

Penny er nysgjerrig, men er ikke spesielt interessert i menneskelig kontakt. Hun liker ikke å bli løftet. Hun er svært snill mot mennesker, selv om hun ikke liker kontakt. Hun fungerer utmerket i flokken, bor sammen med søstera, to andre jenterotter og en kastrat. Penny holder seg stort sett sammen med søstera og kastraten. Introduksjon gikk veldig bra når jeg fikk de, også når kastraten ble introdusert et par måneder etter.
Hun har vært frisk og rask fra jeg fikk henne, kun behandlet mot lus en gang. Vekt ca 300 gram.

Jente 2: Navn - Ulnaris lateralis - aka Medusa
Red eyed marten self dumbo

Medusa er veldig nysgjerrig, og liker å følge med på det som skjer. Liker ikke å bli holdt, det virker som det kanskje kan være på grunn av synet (røde øyne), at hun får litt panikk når hun mister fotfeste. Hun liker å få kos så lenge hun ikke blir holdt og er svært leken når jeg "erter" henne med hendene, da småbiter hun og får slike raptusanfall, utrolig morsom jente.
Fungerer utmerket i flokken, på 5 stk. Introduksjon gikk veldig bra når jeg fikk de, også når kastraten ble introdusert et par måneder etter.
Hun har forsåvidt vært frisk siden jeg fikk henne, men har hatt porfyrin rundt øynene i ett par måneder nå. Jeg har vært hos to forskjellige veterinærer som skal være flinke på gnagere/rotter, og ingen av de finner noe galt med henne. Også behandlet med stronghold på grunn av funn av lus egg på en av rottene. Vekt ca 350 gram.

Tror ikke jeg har glemt noe nå, men spør gjerne om det er noe mer du vil vite Marlen :)

Post Reply