Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Snaffa
Pinky
Posts: 18
Joined: 15 Aug 2014, 19:52

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by Snaffa »

Glemte å nevne at begge jentene kommer løpende når jeg står ved buret, og de kan gjerne finne på å klarte på meg. Men det må foregå på deres premisser, så lenge de vet at jeg ikke prøver å løfte de, kan de gjerne holde på en stund.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by WillyWonka »

ANATOMI-KULLET fyllte 1,5 år i mai.

Hvordan står det til?


Navn: Axillaris (Axel)

Helse: Ingen sykdommer så langt.

Gemytt mot rotter: Har vært veldig dominant av seg og tidvis veldig hardhendt mot deler av flokken. Ble kjemisk kastrert (chippet) 21.12.2015 og har hatt veldig god effekt av det. Er nå veldig bedagelig anlagt og fungerer supert i flokken. Har blitt forsøkt i intro etter chipp og dette har gått fint.

Gemytt mot mennesker: Etter chip har han blitt veldig rolig og er ikke lengre like anspent som han har vært tidligere. Er nå kontaktsøkende og veldig glad i kos og oppmerksomhet. Nysgjerrig. Kan bli stresset når det er mange ukjente mennesker, men til vanlig er ikke dette ett problem.

Image
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by Troya »

Går fint med Atlas også :)
Lever i harmoni med to andre gutter, er og har alltid vært, helt nøytral i flokken. Liker å ta det rolig og blir strøket på hodet. Ingen dominanse mot de andre rottene, og han håndteres av barn daglig uten problemer. Han kan være litt stiv i kroppen når man løfter han opp, men så fort han kommer inntil så går det fint :)
Han er pappa til et kull.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by WillyWonka »

hvem er han pappa til? :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by Troya »

Til mitt Kull I - Militærkullet :)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by WillyWonka »

:jepp:
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Snaffa
Pinky
Posts: 18
Joined: 15 Aug 2014, 19:52

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by Snaffa »

Det er igrunnen liten forandring fra forrige rapport på Penny og Medusa. Helsen har ikke vært helt topp, og det har vært en del snufsing og porfyrin i øynene. Jeg var hos veterinæren for en måneds tid siden, og da ble hele gjengen satt på en antibiotika kur. Har ikke sett noe porfyrin etter endt kur, men synes ikke helsen virker å være 100% alikevel.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by wollf »

Snaffa wrote:Det er igrunnen liten forandring fra forrige rapport på Penny og Medusa. Helsen har ikke vært helt topp, og det har vært en del snufsing og porfyrin i øynene. Jeg var hos veterinæren for en måneds tid siden, og da ble hele gjengen satt på en antibiotika kur. Har ikke sett noe porfyrin etter endt kur, men synes ikke helsen virker å være 100% alikevel.
vil ikke tro det var en infeksjon da. og man bør ikke behandle alle pga en eller to er litt forkjølet.
er det noe trekk, miljøet eller stress? forandringer i flokken i huset osv?

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by kikky »

Brach er fortsatt sitt herlige selv, myk og bløt. Han elsker kos og slikker og renser fingrer. Henger veldig godt og avslappet i hendene til tross sin store størrelse. Han har godtatt alle nye rotter, små babyer, 4mnd gammel han og blitt reintrodusert til en jevngamle da ny chippet han. Han har hatt litt neselyder i vinter/vår og er litt tykk, ellers er han frisk og fin.

Han ble forsøkt paret en gang tidligere i år uten hell, forsøker på nytt nå med ny og yngre hunrotte.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

fydd
Pinky
Posts: 11
Joined: 10 Jun 2014, 02:06
Kjønn: Kvinne
Location: Otta

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by fydd »

Rasmus og Reidar (som jeg kaller dem) har det kjempebra. Kosete og dovne små raringer. Og store! Ikke vært noe sykdom annet en at Reidar hadde en abcess, var hos vet og renset og så ble den borte iløpet av noen dager. Jeg har fått en ny bebi på ca 14 uker nå, det er ikke Rasmus så glad for. De har ennå ikke hilst skikkelig, så jeg må ta det derfra. Reidar bryr seg ikke. Ellers ligger de og sover det meste av tiden, kosebamsene mine :lovey:
Rotte Rolf♡ Rémy♡ Rusk♡

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by WillyWonka »

Fra Tora om jente 3. Papilla Mammaria

Frisk og rask, veldig snill og myk i håndtering. Deilig og koselig rotte, men legger veldig fort på seg
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Snaffa
Pinky
Posts: 18
Joined: 15 Aug 2014, 19:52

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by Snaffa »

wollf wrote:
Snaffa wrote:Det er igrunnen liten forandring fra forrige rapport på Penny og Medusa. Helsen har ikke vært helt topp, og det har vært en del snufsing og porfyrin i øynene. Jeg var hos veterinæren for en måneds tid siden, og da ble hele gjengen satt på en antibiotika kur. Har ikke sett noe porfyrin etter endt kur, men synes ikke helsen virker å være 100% alikevel.
vil ikke tro det var en infeksjon da. og man bør ikke behandle alle pga en eller to er litt forkjølet.
er det noe trekk, miljøet eller stress? forandringer i flokken i huset osv?
Er ikke så aktiv på forumet lenger, så beklager sent svar.

Jeg går til Wenche på Anicura Stavanger, som jeg tror er den eneste med kunnskap på kanin og gnagere i området her. Hun lyttet på hele gjengen, og sa de trengte en antibiotika kur. Tidligere har kun en av rottene blitt satt på antibiotika (ingen fra dette kullet).
Ingen endringer i flokken eller miljøet, flokken har vært den samme siden jeg fikk dem. Jeg synes igrunnen Penny og Medusa virker mye bedre, og har sett minimalt med porfyrin de siste ukene.

fydd
Pinky
Posts: 11
Joined: 10 Jun 2014, 02:06
Kjønn: Kvinne
Location: Otta

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by fydd »

Er nysjerrig jeg, hvordan går det med tottene fra dette kullet? :)
Rotte Rolf♡ Rémy♡ Rusk♡

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull U (sammarbeid WillyWonka) Anatomi

Post by WillyWonka »

Synes at det er vanskelig å få oversikt siden det i hovedsak var Marlen (ratrace) sitt kull. Hun som hadde kontakten med alle..
Men det jeg har inntrykket av er at det stort sett går ganske fint med dem.

Når de var små var det enkelte som fikk en litt røff start med mye flytting og brukte lang tid på å få slått seg ned. Resultatet var jo at vi så at noen taklet det stresset dårlig. To av hannene som var involvert i dette fikk "adferdsproblemer" etterpå. Den ene døde under kastrering. Min gutt var veldig dominant og ble chippet (kjemisk kastrert) når han var ett år gammel. Han er nå en kosete og mer avbalansert rotte ^^

Ellers virker de til å være friske og raske. Flere har også blitt brukt i avl videre.
"Game of thrones"- og "militærkullet" er to kull som er etterkommere fra Anatomi-kullet. Har ikke helt oversikten over hvordan det går med dem.

Gutten min, Axel, er i alle fall frisk og rask. Gått litt ned i vekt, men er aktiv og spiser godt :) De er jo over 2 år nå ^^
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply