GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Ma

Post by Milla »

Da har jeg ENDELIG klart å bestemme meg for navn på andre jenta som skal bo her, Titan :D
Nå kribler det i hele kroppen etter å komme og hente snuppene mine :boing:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Ma

Post by Anniken.HH »

2mnd rapport

Navn: Nitrogen
Gutt
Vekt: 340g
Helse: Ingen ordentlig sykdom, men smånyser litt til tider
Adferd mot rotter: tok veldig lett imot jevnaldrende - og jevnstor - gutt, men var mer skeptisk til større hann. Kunne bli ''stiv av skrekk'' eller prøve å gjemme seg i et hjørne når den store kom i nærheten. Nå er han heldigvis varmere i trøya og vasker og steller den store, selv om bestekompisen er jevnaldrene Glukose. Veldig rolig, lager ikke mye sprell og holder seg mest for seg selv.
Adferd mot mennesker: Titter nysgjerrig ut burdøre, man kommer ikke løpende. Takler håndtering bra og trives godt på skulderen. Under lufting kan han være vanskelig å få tak i, fordi han løper rundt og holder seg mest i skjul.
Steller fortsatt fingrene

Image
Nitro(gen)


Nero (Helium)
Gutt
Vekt 8 uker:
253 gram.

Helse:
Nero er frisk og rask, og ser ut til å vokse fint fra uke til uke.

Gemytt og særegenheter:
Nero er en veldig kontaktsøkende liten skapning. Han kommer alltid frem til bursprinklene for å hilse på når jeg går forbi. Han trives godt utenfor buret, og vil mer enn gjerne ut ? hele tiden. Han slår seg til ro, for å slappe av, både inne og utenfor buret- på sine faste plasser. Han er ellers en god og snill rotte, som ser ut til å trives. Han virker trygg på meg og leiligheten min. Jeg får daglig «vask» av lillegutten, med at han susser meg i ansiktet og på munnen. Det er koselig.

Nero ser ut til å være veldig avhengig av Batman, broren sin. Ikke sjeldent finner jeg dem liggende oppå hverandre i buret. De lekeslåss en del, noe som ser veldig gøy ut for dem.
Nero bor nå i samme bur som broren sin. Men han luftes daglig sammen med Milo og Lambi, to av onklene sine. Nero ser dessverre ut til å være veldig redd for disse store rottene, da de flere ganger har «hoppet på» og «tatt» han. Han virker imidlertid mye tryggere når jeg er ved hans side. Det går relativt bra å lufte alle rottegutta sammen, men å ha de i samme bur, er mer komplisert. Etter utallige forsøk på å introdusere dem og får dem til å bli ordentlige «venner», bor dem nå i ulike bur. Så får vi se hva som skjer framover, når Nero og Batman blir litt eldre og større.

Som sagt, så virker Nero ganske trygg på meg. Han virker heller ikke spesielt utrygg overfor andre mennesker, da jeg har hatt folk på besøk og de har hilst på han.

Image
Nero

Batman (Hydrogen)*
Gutt
Vekt 8 uker:
246 gram.

Helse:
Batman er frisk og rask, og ser ut til å vokse fint fra uke til uke.

Gemytt og særegenheter:
Batman er også veldig kontaktsøkende av seg. Han er hakket mer «sussete» enn Nero ? gjerne oppi nesa og inni munnen. Batman ser ut til å være trygg på omgivelsene her, både innenfor og utenfor buret. Når han luftes er han helt elektrisk av seg. Han både lekeslåss og koser med broren sin. Også Batman er redd for onklene sine, dessverre. Han virker noe mer trygg i forhold til Nero. Men han er såpass redd at han stivner i skrekk av å være ved siden av dem. Batman er veldig kosete av seg. Når han først får lagt seg til ro, er det ikke sjeldent at han sovner i hendene mine. Til å være så ung og liten, er han en ordentlig kosegutt. Batman, som Nero, ser også ut til å synes det er greit at fremmede mennesker hilser på han.

Image
Batman

Indium
Jente

Enda stiv. Holder seg for seg selv. Men begynner å bli tryggere på de yngste. Piper litt ved håndtering. Kommer om du lokker en stund når hun er inne i buret. Men ikke utenfor. Frisk.


Platina: 255g
Jente
Rubidium: 217g
Jente

Ingen kontakt med andre hunrotter, men har ikke visst annet enn nysgjerrighet ved snusing av hanrotte gjennom gitter. Veldig kontaktsøkende, lekne og kjælne jenter. Rubi blir litt pipette under løpetid. Helse: OK


Kobolt, har blitt stor og fin
helse: Frisk og rask
Vekt: 320
Gutt

Adferd: Snill mot både mennesker og rotter. Bare god. Vledig aktiv og oppegående, litt skvetten ved brå lyder
Annet: Veldig glad for at vi fikk han, for Kobolt og Knøtte ble bestekompiser nesten med en gang. Kobolt er til og med blitt sjef over gammer'n

Image
Kobolt


Neon: 225 g
Jente
Titan: 223 g
Jente

Begge to friske som noen fisker. Ikke et nys en gang
Adferd mot mennesker: Etter en dag var begge jentene vant til oss, og hadde fått stor tillitt.
Når det er noe skummelt som skjer kommer de løpende til enten meg eller samboeren.
De har allerede fått møtt en hel del fremmede og er nysgjerrige og kontaktsøkende begge to.
har ikke noe problemer med å bli håndtert av fremmede.
Begge er ganske pipete, spesielt Neon.
De har ikke tid til kos og flyr rundt og skal leke hele tiden.
Neon kan bli litt stiv ved løft. Hun er ikke spesielt glad for å bli løftet, men godtar det.
Begge jentene går villig opp i hånda.
De læte seg ''påkallingslyden'' raskt.
Adferd mot rotter: Nå er vi midt i en intro som tar tid ogs 3 ganske dominante jenter her. Så vi får se hvordan det går underveis

Titan ble i begynnelsen veldig redd og stiv i møte med de store og holdt seg litt for seg selv.
Nå er hun mer avslappet med de andre jentene og legger seg ned.
Hun er den som blir mer godtatt av de større jentene, antakelig for at hun er hakket roligere enn Neon.

Neon er ikke så villig til å legge seg ned og piper en god del i nærheten av de andre jentene.
Hun er også en liten terger, som antakelig er mye av grunnen til at de store jentene er litt hardere mot henne.
Hun løper og gjemmer seg, men er raskt tilbake for å prlve seg på nytt.
Annet:
Det er virkelig noen herlige jenter. De er sosiale, kontaktsøkende, lekne og viste stor tillit raskt på nytt sted. Er to jenter som takler endringer godt
Begge to er veldig aktive og elsker å leke med hånda. Neon er full fres stort sett hele utetiden, mens Titan har topper med aktivitet der hun en kortere stund er mer aktiv og rabiat enn Neon er og så tar hun seg en lang pause.
Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med jentene

Image
Neon og Titan
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by Anniken.HH »

For litt siden ble Grunnstoffene 6mnd gamle, og her kommer den samlede rapporten

Image
Kobolt
vekt 560g.
Helse: ikke vært syk.
gemytt mot andre rotter: Ble fort venner med jevnaldrene kompis og far når han ble omplassert hit, men var litt stiv rundt onklene RED de første 2 ukene. Nå trives han godt i flokken, veldig rolig og forsiktig gutt som nok befinner seg lengst ned på rangstigen.
Gemytt mot mennesker: Forsiktig, men svært nysgjerrig. Han skal ikke bæres, han skal sitte på skuldra, klatrer bare rett opp hvis han blir båret. Liker å klatre rundt på meg ved utetid.

Image
Platina
vekt: 372g
helse: ikke vært syk.
Bor med Ruby og har ikke hatt kontakt med andre rotter- somme som ved 2mnd. Hun er roligere og mer glad i kos og klapp enn søsteren sin. Veldig mamma dalt, men også glad i å utforske. taklet ferie besøk hos småbarns familie bra, men ikke like interessert i å komme ut å hilse på de som Ruby. Elsker å slike fingre og stelle negler, eneste negative er at hun kan leke nappe i tærne mine.

Image
Rubidium
vekt: 307g
Helse: ikke vært syk.
Gemytt mot andre rotter: Bor i lag med søster Platina, ingen kontakt med andre rotter- samme som 2mnd.
gemytt mot mennesker: Utforskende og nysgjerrig ved besøk i fremmed hjem en ukes tid når jeg var på ferie. Ikke redd små barn eller høye lyder. Like herlig med meg som ved 2mnd, leken og kontak glad rotte frøken.

Image
Nero (Helium)
Vekt 6 mnd:
681 gram.
Helse:
Nero har hele livet vært frisk. Både han og broren har blitt ganske store, noe som ligger i slekta. Jeg begynner å bekymre meg litt for vekta ? i alle fall hvis vektoppgangen bare skal fortsette og fortsette. De spiser ikke mye mat, får ikke mange godbiter og er en del i aktivitet.
Gemytt og særegenheter:
Nero er glad i mennesker. Han er helt trygg på meg og mammaen min. Men når han hilser på nye mennesker, stivner han til i skrekk. Det tar litt tid før han tør å utforske dem. Burdøren står ofte åpen, slik at Nero og broren kan gå fritt hvor de vil. Nero tilbringer mye av tiden utenfor buret sitt. Han har sine faste liggeplasser. Nero er en veldig snill rotte, som aldri har bitt eller klort. Med alderen har han blitt roligere og mer kosete. De siste mnd har han frivillig lagt seg på fanget mitt for å få kos.

Nero og broren ser ut til å trives med hverandre. De bor i samme bur. Milo og Lambi (Blåmuggistene), onklene til rottegutta, bor i et annet bur, da jeg aldri lyktes med å introdusere dem. Nero og broren har alltid vært redde for onklene sine, men med alderen og størrelsen ser det ut som at de har blitt litt tøffere. Alle rottene lukter/snufser på hverandre daglig gjennom bursprinklene, så de vet godt om hverandre.

Image
Batman (Hydrogen)
Vekt 6 mnd:
636 gram.
Helse:
Batman er en frisk og rask rotte.
Gemytt og særegenheter:
Batman er veldig kontaktsøkende. Ikke sjeldent skal han opp til meg og «nusse» meg som bare det. Batman er en trygg rotte ? men som broren sin, tar det litt tid med fremmede. Han har også det at han stivner til når han blir redd. Batman er hakket mer i farta enn broren sin. Han har ikke tid til å sitte stille å kose.

Image
Neon:
Vekt: 337
Helse: Frisk
Adferd mot rotter: Hun funker flott i flokken. Sover og steller med alle. Hun er nokså nøytral i flokksammenhengen.
Adferdt mot mennesker: Hun kommer løpende når vi kommer og skal leke hele tiden. Full fres rotte delux! Hun liker ikke å bli holdt, og leker slange. Den siste tiden har hun også blitt litt mer stellende med menneskene sine, nusser og slikker. Hun er ikke spesielt glad i å bli holdt, og ser stygt på deg når du gjør det, også leker hun slange. Hun har ikke noe problem med fremmede, de undersøkes nøye, men hun vil heller være i nærheten av oss.
Annet: Hun er en liten turbo på luftingen, hun vil veldig gjerne være i nærheten av oss i med oss, elsker å leke. Løpetiden er veldig synlig på henne. Hun blir ekstra pipete, og som jeg tidligere har fortalt, så har hun en rar greie som hun gjør når hun har løpetid. Hun finner en åpen plass, midt på gulvet i rommet og legger seg ned paddeflat!
Neon har vokst av seg litt dette med den konstante pipingen, men hun veit å si ifra når nok er nok.

Image
Titan
Vekt: 330 g
Helse: Frisk
Adferdt mot rotter: Titan utmerket seg veldig fra starten. Hun er en fullfres rotte selv, men har en veldig behagelig ro over seg. En litt autoritær preg over seg. Hun passer på alle, og sier ifra når nok er nok. Jeg tror hun er noe av grunnen til at flokken har en veldig fin balanse nå, selv med en litt hormonell Ella, som Titan setter på plass, på en veldig fin måte. Titan sover med alle, steller med alle og holder orden.
Adferd mot mennesker: Titan elsker menneskene sine. Vi blir slikket og stelt med hele tiden. Hun er som smør i hånden, og du kan gjøre hva du vil med henne. Fremmede får også noen slikk etter litt utforskning. Hun har ikke noe problem med å bli håndtert av fremmede. Ikke så fornøyd med fremmede som ikke helt vet hvordan de skal håndtere rotter.
Annet: Det er nok mye mer jeg kan skrive, men da kommer dette til å bli en lang rapport. Titan er helt fantastisk, og minner meg så utrolig om de rottene jeg har hatt tidligere som virkelig har satt rot i hjertet. Neste utsagn vil jeg vel si sier hvor fantastisk hun er: Jeg vil klone henne!!

Image
Nitrogen
Vekt: 640g
Helse: Frisk og fin
Adferd mot rotter: Trives godt midt på treet. Venn med alle i flokken, og sier ifra hvis noen ypper seg for mye. Har i løpet av de ssite mnd fått en veldig behagelig, storebror-holdning til alle rottene, selv de som er eldre. Han sover, steller og leker med alle.
Adferd mot menneser: Nitro hadde en liten periode hvor han var redd for alt og alle. Virket som om han hele tiden hørte en lyd ingen andre hørte. Heldigvis gav det seg etter en uke, men han hadde ikke helt tid til kos. Nå har han derimot blitt en skikkelig koserotte. Han oppsøker meg mye under lufting, kan ligge på rygg og få nuss på magen, sleiker fingre og steller negler, vil gjerne være med rundt på skuldra og bare følge med. Fantastisk heng og myk og god i hendene.
mest mors gutt, men vil gjerne lære andre mennesker å kjenne også, så lenge jeg er til stede.

Image
Rotte: Indium
Adferd mot rotter: hun er veldig ydmyk og vil helst unngå trøbbel men lar seg heller ikke pirke på nesa, fikk nykommer i flokken for ikke så lenge siden og det har hun tatt veldig fint, men har en liten pause fra buret da hun har et åpent sår fra byll som ble tømt så er i sykebur om natta og er med jentene på dagen
Adferd mot mennesker: Super tålmodig og snill, slikker fingre, elsker å bli klødd bak øret og på magen spesielt av sønnen min.
Sjarmerer de fleste og bare helt skjønn
Vekt: 310g (veid 16/5-15)
Helse: Fått to abscess/byller på veldig kort tid, den første fikk hun 29 mars, under halsen, den var hul, trengte vask og en ab kur så ble hun kvitt den veldig fort, men nok en gang fikk hun ny 13 mai som kom over natta,men denne gangen ved øret, den var ganske stor så dro til vet for tømming og ble satt på ny ab kur, ellers er hun i fin form
Annet: Hun er ellers ei super rotte med en utrolig flott personlighet, hun elsker kos og kan ligge i hetta flere timer og gnisse tenner, hun og sønnen min på 1,5 år har fått et spesielt bånd da hun legger seg i fanget hans og han klapper forsikitg på henne, virker som hun liker han veldig godt noe han syns er veldig stas.
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by Milla »

For en flott gjeng :kisses:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by malap »

Nydelige!
Malena

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by Anniken.HH »

Den 9. Juli fødte Titan 12 små reker!
Kullet kan følges her: viewtopic.php?f=55&t=17363
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by kikky »

Faren til kullet, Aprikosen(Khal Bairava) ble avlivet i dag pga kraftig lungebetennelse. (03.07.13-25.09.15)

Image

Image
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by Anniken.HH »

04.09.15
Fødte Platina en liten tass. Han klarer seg fint som alenebarn, og mor har passet veldig godt på!
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by Anniken.HH »

Grunnstoffene har rundet 12 mnd!
Under følger rapporter

Kobolt
Image
Helse: God. Ble behandlet for langvarig forkjølelse ved flytting i oktober.
Temperament mot rotter: gått igjennom en noe hormonell periode, mye markering på uteplass og ovenfor kompiser. Dette hadde sammenheng med flytting og at guttene ble luftet på samme område som jentene (ikke samtidig).
Temperament ovenfor mennesker: minner meg veldig om noen katter. Han er litt overlegen og vil ha ting på sin måte. Lar seg løfte og håndtere, men han er ikke kosen og ikke veldig interessert. Han kan klatre opp på fanget og på skulderen, men trives best litt på avstand.
Vekt: 721g kraftig men ikke tykk.

Batman (Hydrogen)

Vekt 12 mnd: 658 g.
Helse: Batman er frisk og fin. Ved 9 mnd-alder hørte jeg noe surkling fra brystet hans. Det ble et dyrlegebesøk. Heldigvis var det ingen lyder på lungene hans, og surklingen ville trolig gå over av seg selv. Det gjorde den, og han har ikke vært plaget av dette siden den gang.

Gemytt og særegenheter: Batman er "koserotta" mi. Han er veldig kontakssøkende. Han liker å "nusse" meg i ansiktet, og gjerne inni nesa og munnen, hvis han får lov. Batman er trygg på meg - men med fremmede, er han mer redd. Som broren, stivner han da i redsel. Batman er litt mer aktiv enn broren sin. Men han kan allikevel sitte/ligge lenge på fanget å kose. Han har roet seg mer med alderen.

Nero (Helium)

Vekt 12 mnd: 702 g.
Helse: Nero er en frisk og "rask" rotte, tross sin høye vekt. Angående vekten, så har jeg prøvd å redusere den. Det har vært lettere sagt enn gjort. Selv med så mye aktivisering om mulig og "lite" mat, har vekten økt hver måned. Det ser nå ut til å endeleg stabilisere seg.

Gemytt og særegenheter: Nero er en snill og god rotte. Han er trygg på meg og min nærmeste familie og venner. Med nye mennesker, er han mer redd - da blir han helt stiv i kroppen. Nero og broren går fritt hvor de vil når jeg er hjemme, da burdøren står åpen så å si hele tiden. Begge guttene trives best inne i buret sitt. Nero har blitt veldig kosete. Han kan ligge opptil en halvtime å bare kose på fanget mitt.
Nero og broren bor i samme bur. De ser ut til å ha mye glede av hverandre. Onklene deres, Milo og Lambi (Blåmuggistene), bor i et annet bur, da jeg aldri lyktes med å introdusere dem. Alle rottene lukter/snufser på hverandre daglig gjennom bursprinklene, så de vet godt om hverandre.

Nitrogen
Image

Adferd mot mennesker: Fortsatt mors gutt, men tolerer fremmede veldig bra, bare man gir ham tid til å utforske og hilse på egenhånd.
Adferd mot rotter: God venn med alle i flokken. Har gått supert i intro til yngre gutter. Tålmodig gutt som tåler å bli hoppet på
Vekt: 656g
Helse: Får stronghold mot middnagrep
Annet: Kort tid etter fylte 1 år ble guttene satt i feriehjem. Nitro er veldig mors gutt, men ser ut til å ta det bra. Går fortsatt fint med flokken, og bryr seg lite om både fremmede gutte og jenterotter som står på samme rom.

Platina
Image

Helse: ikke vært syk. Hadde fødsels komplikasjoner, men ingen problemer i etterkant.
Avl: 1 kull født 04.09.15
Temperament mot andre rotter: fantastisk. Hun tok i mot to unge jenter uten problem når hun og sønn flyttet inn i jente buret når han var 3 uker. Veldig god mor som tok veldig godt vare på sin enslige unge.
Temperament mot mennesker: platina er så myk og god, nesten alltid først til døren. Veldig glad i kos og flink til å stelle mor.
Vekt: 507g en smule tykk om magen.

Rubidium
Image

Helse : Frisk. Ble behandlet for langvarig forskjølelse ved flytting i oktober.
Temperament mot andre rotter: tok i mot to unge jenter uten problemer, men piper litt hvis de herjer for mye med henne.
Temperament ovenfor mennesker: leken, blid og glad i kos.
Annet: ble forsøkt parret uten hell.
Vekt: 397g

Indium

Indium har fortsatt den fine flotte personligheten sin men etter den perioden med to byller etter hverandre hvor den siste var såpass stor har hun trukket seg mye tilbake og er ikke lenger den som står utålmodig i burdøra, hun finneren flott med de andre og har det fint med dem, men liker å holde seg i bakgrunn, jobbet mye med å få henne tilbake og det kommer sakte men sikkert, hun er tålmodig og snill, piper litt når hun syns det er nok med kos og trekker seg da tilbake.
Hadde pass for en mnd tid siden og det gikk kjempefint, ingen problemer der, hun er fantastisk på sin måte og helt nydelig!
Vekt: 396g

Titan
Image
her med datter Moya

Helse: Frisk
Gemytt mot rotter: Like herlig som hun alltid er. Steller med alle og en hver.
Gemytt mot mennesker: Like herlig som alltid. Steller og nusser til den store gullmedaljen. Null problem med fremmede.
Annet:
Blitt testet i feriehjem. Var en av favorittene. Ingen varige men. Laget noen herlige barn. Som så og si oppfylte drømmen om en klone har siden ungene flyttet ut vært veldig glad (kanskje fordi ungene har flyttet) hun oppfører seg som sine døtre. Leken som vare fy!
Vekt: 375g

Neon
Image

Helse: Frisk
Gemytt mot andre rotter: Fungerer utmerket I flokken. Steller med alle. Fikk dele bur med titan og barna den siste uka. Det var ikke noe problem. Tok vare på tantabarna som skulle bli igjen her, og var en overbeskyttende tante.
Gemytt mot mennesker: Er ikke stellende, men kommer og bruker deg som klatre stativ. Har ikke noe problem med fremmede. Og var en av favorittene hos feriepasser. Er som regel den først er ute og undersøker.
Annet: Hun har den siste tiden endret litt av oppførselen sin. Hun har blitt mer ett kontroll organ. I stedet for å Være den som er overalt. Så er det nesten som hun patruljerer. Sjekker osv. Hun steller en del med de andre, power grooming. Tanken er nok at hun er alfa I flokken. Hun har til gjengjeld blitt mer kosete og mer komfortabel med håndtering.
Vekt: 386g
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by Milla »

Jeg har en liten kommentar til rapporten på Neon.
Når rapporten ble sendt inn var det litt frem og tilbake, siden oppførselen hennes var rar. 2 dager etter rapporten ble sendt inn så ble det et stort "oppgjør" i flokken. Det var helt klart at Titan ikke godtok Neon sin litt sånn små grettenhet. Titan kom med noen små irrettesettelser (verken på en dominerende eller hard måte). Situasjonen ble for meg mye klarere. Neon var "deprimert", hun kjedet seg. De lille små endringen jeg gjør til rotterommet hele tiden er ikke nok for henne. Hun trenger litt mer som utfordrer henne.

Så etter en liten tur til biltema i helgen, så er jeg snart i gang med å "ofre" noen møbler for å få laget noe som utfordrer henne mer enn det rotterommet i dag gjør. I mellom tiden så har vi daglige "turer", om det er å være med pappaen sin og spiller på gutterommet, gå tur med meg i leiligheten, eller blir på kjøkkenet når mamma skal rydde litt osv. Hun er nå en mer blidere rotte, og får brukt hjernen sin litt mer :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by Milla »

Neon ble akutt avlivet i går, 21.12.2015 :grine: Antatt hypofysesvulst med tanke på symptomer...
Dette gikk litt vel raskt for meg, så føler meg litt i sjokk enda. Så altfor altfor tidlig :( :sob:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by Ingerid Øksnevad »

Så fryktelig trist å miste dem så unge :sob:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by Milla »

Ja :grine: jeg er sønderknust. Inni meg føles dette helt uvirkelig ut... :trist2: hun var en fantastisk tott, som kommer til å bli dypt savnet <3
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: GRunnstoff-kullet -samarbeid mellom Kikky, Anniken og Matmor

Post by Anniken.HH »

Vi mistet også Rubidium nå i Desember.
Mandag 07.12.2015 var Rubidium utsatt for en ulykke som førte til hennes død
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Post Reply