Ratrace kull M- Bibelkullet

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by Tonje Lenore »

Haha, sorry for det, men de ble snudd selv om de ble lastet opp riktig, vet ikke hvorfor :thhpt: :hmmm:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by trine og gjengen »

Skikkelige pungotter haha :giggle: :giggle: :lolface:

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by Crazyratlady »

Hihi, for en herlig gjeng :grin:

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by Woodgirl »

Så flott du fikk det til. Supert å se dem.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by trine og gjengen »

De fire rakkerguttene som skal til østlandet, vokser og er blitt veldig tamme, modige og ville :) de er skikkelig artige og tåler fint å bli løftet, kost med og lekt med. Skal bli rart å sende fra seg denne tidige og herlige firkløveren :) de spiser MASSE, dobbelt så mye som de 4 voksne pikene mine :)

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by Woodgirl »

Ååå..så koselig med en liten oppdatering. Jeg gleder meg. :boing:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

SareCake
Pinky
Posts: 14
Joined: 05 Aug 2013, 14:28
Kjønn: Kvinne

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by SareCake »

Gleder meg masse selv! Lørdag nå, og de kommer hjem hit til nytt bur og alt!
R.I.P Nika, Venus, Yon, Zeke, Sargon og Uphaz <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by wollf »

Minner om 6 mnd rapport

helse:
gemytt mot mennesker:
gemytt mot rotter:
vekt:
annet:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by wollf »

Tvivel: Helse - frisk Mot mennesker: kontaktsøkende, men skvetten, liker ikke å bli løftet, men kommer springende bort for å sitte på skulder når det er luftetid. Mot rotter: God i flokk, snill mot alle, legger seg på rygg raskt. Vekt: 300 gram Annet: planlegger å bruke henne i avl, prøvd en gang men ble ikke noe unger.

Helse: tipp topp
Gemytt mot mennesker: snill gutt som alltid vil ha oppmerksomhet. Ligger på sofakanten etter han har fått sprunget fra seg for å få kos. Gisser tenner ofte.
Genytt mot rotter: snill og god med alle. Veldig godt rottespråk.
Vekt: 420g

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by wollf »

6 mnd. Rapport Gutt 7 Noah



helse: God helse, ingen sykdom. blank og fin pels. Har vert behandlet med stronghold når det viste seg at burkameratene hadde lus.
gemytt mot mennesker: fantastisk snill mot mennesker, veldig rolig og setter stor pris på kos, henger godt i handa.
gemytt mot rotter: Veldig flink med de eldste rottene, han syns det fort kan bli litt mye med de yngste og kommer gjerne med en liten advarsel, men ellers går han supert inn i flokken og har aldri vist tegn til aggresjon. Var litt vanskelig å introdusere han for de tre yngste han ble ganske stresset, men så fort de to gamle ble med gjekk det kjempe fint.
vekt: 541 gram

SareCake
Pinky
Posts: 14
Joined: 05 Aug 2013, 14:28
Kjønn: Kvinne

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by SareCake »

6 mnd rapport

Image
Sargon
Helse: Frisk.
Gemytt mot mennesker: Snill og oppmerksomhetsøkende. Nyskjerrig overnfor nye mennesker, og liker å hilse på. Rolig og lett å løfte, løper ikke vekk.
Gemytt mot rotter: Snill og kosete, men også en smule rampete. Har bare vært i kontakt med sin bror, så søskenkjærligheten er der.
Vekt: 500g.
Annet: Rolig og kosete til tider, men enda litt skvetten for brå bevegelser.


Image
Uphaz aka. Remus
Helse: Frisk.
Gemytt mot mennesker: Snill og oppmerksomhetsøkende. Nyskjerrig, men har en (u)vane med å smake på, ofte litt hardhendt.
Gemytt mot rotter: Snill, men en smule egoistisk. Liker ofte å ha hengekøyer eller mat for seg selv, men sier ikke nei til å dele heller.
Vekt: 500g.
Annet: En smule hyper da han er ute, men veldig lat inne i buret. Ikke alltid han kommer og hilser på. Skvetter av brå bevegelser.
R.I.P Nika, Venus, Yon, Zeke, Sargon og Uphaz <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by wollf »

Kyros
helse: Frisk og rask!
gemytt mot mennesker: Veldig sosial, tam og kontaktsøkende. Nysgjerrig på det meste og liker å følge med på det som skjer. Blir mer og mer kosete etterhvert også.
gemytt mot rotter: Snill mot de andre burkameratene men liker å terge dem på seg. Leker masse med broren og får som oftest overtaket. Prøver å utfordre faren sin, men det virker som at han har begynt å skjønne sin plass. Sover fint i lag med de andre.
vekt: kommer med den så snart jeg får veid ham!
annet: Intet å tilføye.

Akira
helse: Frisk og fin.
gemytt mot mennesker: Nysgjerrig og sosial, men liker ikke å bli løftet opp og tatt på. Løper vekk hver gang jeg skal kose på ham, med mindre han sover og er skikkelig trøtt. Veldig snill rotte! Han blir sakte men sikkert mer og mer tam.
gemytt mot rotter: Snill mot de andre og er underdanig. Liker å nappe litt etter de andre for å erte innimellom.
vekt: Kommer senere når jeg får tak i ham. haha
annet: Intet mer å tilføye her heller.

trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by trine og gjengen »

Saraii, 308 gram
Image
Image

helse: Hun har vært frisk og fin hele tiden :) ble behandlet med stronghold da d var misstanke om midd i buret- men så aldri tegn på henne at hun hadde noe.

gemytt mot mennesker: Hun er tillitsfull og nyskjerrig. Hun er en av de første fram for å sjekke hva som skjer når d er noen ved buret, og lar oss kose med henne. Ikke særlig interessert i å ligge i ro å få kos, men takler håndtering fint. Hvis jeg står med buret er hun aktiv med å klatre på meg og glad i oppmerksomheten. Hun er en ganske super rotte, som jeg håper å få kull på etterhvert :)

gemytt mot rotter: Hun har vært en veldig fin flokkrotte, uten å ha gjort seg særlig bemerket. Hun er en av de første som blir brukt i intro, og har flyttet inn med begge bebiene som kom før henne.
Hun har desverre vært litt etter den siste bebien til Snoop, og plager henne endel. Det er ikke sår eller skrammer, men jeg har sett hun står å fekter med forbena mot den lille, og løper etter henne. Litt piping og skriking fra buret, og da er det de samme hver gang. ( Saraii etter bebien)

Batseba, 235 gram
Image

helse: Hun har vært mye nysete, og til tider snørrete. Har også hatt litt merkelig pust, men det har gått over av seg selv.

gemytt mot mennesker: Dette er søsteren sin strake motsetning. Hun er den minst tamme rotten jeg har. Hun er desverre veldig usikker, hater å bli løftet, og prøver å vri seg ut av hånden. Hun sitter fint på skulderen, men jeg merker hun er stresset, og puster fort og liker seg ikke. Hun kommer bort for å sjekke om d er noe mat el,l. men stikker hvis vi prøver å stryke henne eller plukke henne opp.
Hun har blitt gradvis mindre og mindre tam, jeg aner ikke hvorfor.

gemytt mot rotter: Hun er kjempe fin, og ydmyk i flokk. Hun holder seg lavt i terrenget, sover med de andre og liker seg i felleskapet. det har aldri vært noe tull med henne, hun er litt anonym i buret.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by wollf »

Begge jentene har god helse. De er aktive og spiser bra. Vi bruker pellets Rat Complete og supplerer med frukt og grønt, frø og nøtter samt litt kjøtt eller fisk ca.1 gang i uka som bonus. Vi bruker strø som ikke støver.
De har begge godt gemytt mot mennesker.
Vi har ikke testet de mot andre rotter, men disse to er stort sett venner. Det hender de krangler litt av og til, men vi har ikke hatt bittskader eller lignende. De elsker å sove sammen i hengekøya.
Vekt Maria 275 g og Magdalena 310 g

Maria er den tøffeste av de to jentene. Hun er meget nysgjerrig. Hun er ikke redd for å begi seg ut på nye ting .Hun liker også å sjefe litt men skjønner når Magdalena har fått nok. Når hun er trøtt elsker hun å bli klappet på ryggen eller sitt i genseren/ lomma. Hun elsker å lage rede og har en omstendig prosess hver gang vi har skiftet og gjort rent i buret. Hun er veldig aktiv og er over alt om hun får sjansen.

Magdalena er en litt mer tilbakeholden type. Hun er skeptisk og må forsikre seg om at alt er trygt før hun kommer ut av buret. Hun sitter gjerne opp i nakken min og pusler med håret mitt. Men utover det har hun sjeldent tid til lange kosestunder. Hun er nysgjerrig men tar sin tid før hun begir seg ut på nye ting. Hun sier klart ifra når hun har fått nok av søsterens sjefing og Maria tar det til etterretning. Hun er en aktiv jente og elsker å gjemme seg bak ting om hun får sjansen. Der kan hun være lenge. Når hun er trøtt elsker hun å bli kladd bak ørene. Da ligger hun bare å småblunder meg øynene og strekker seg.

Favorittstedet til jentene er helt klart skohylla. Der er det spennende å være. De elsker å klatre opp og ned samt gjemme seg i de varmeste skoene. De har forøvrig fått et gammelt par støvletter de kan kose seg med. De er populære.
Sønnen vår Stian har fått et meget bra forhold til begge rottene. De er raske på plass når han setter seg ved buret. De skjønner da at det er tid for kos og utetid. Han har også kamerater med hjem jevnlig men det har ikke vært et problem med hensyn til rottene. Magdalena kan være litt skeptisk i begynnelsen men så gå det som regel over.

Vi har måttet endre bunnen i buret da de gnagde hull i plastbunnen. En blikkenslager fikset det for oss så jentene har fortsatt et romslig bur.

Hilsen Kathrine

SareCake
Pinky
Posts: 14
Joined: 05 Aug 2013, 14:28
Kjønn: Kvinne

Re: Ratrace kull M- Bibelkullet

Post by SareCake »

12 mnd rapport

Image
Sargon
Helse: Frisk.
Gemytt mot mennesker: Veldig snill, og har blitt ganske kosete. Kan sitte på fanget lenge uten å løpe vilt rundt. Rolig og lett å løfte.
Gemytt mot rotter: Snill, og som søsken flest. Kan kose og krangle med broren, men de går bra sammen og er ikke aggressive.
Vekt: 620g
Annet: Blitt veldig glad i menneskene sine, og vil ut hele tida.


Image
Uphaz aka. Remus
Helse: Frisk.
Gemytt mot mennesker: Veldig snill, men er ikke spesielt kosete. Han er derimot veldig nysgjerrig og litt for rask med å smake på nye ting, deriblant fingre.
Gemytt mot rotter: Snill, men er litt kranglete med broren. Er den mest egoistiske med god mat, som ofte blir tatt vekk fra broren og gjemt.
Vekt: 620g
Annet: Kommer ikke like ofte å hilser på som broren, og heller ikke like lett å løfte. Har en uvane med å smake på ting.
R.I.P Nika, Venus, Yon, Zeke, Sargon og Uphaz <3

Post Reply