Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by Chrizzie »

:kisses:
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by kikky »

Hentet 3 av guttene hjem i dag, makan til glade og spretne barn! Gled dere :boing:

En skal til matmor, 2 blir :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by kikky »

Bantam ble kastrert i dag.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by WillyWonka »

Oppdatering av gutta som bor hos meg kanskje :)

Har Ford Focus. Red eyed siames.
Han var i utgangspunktet reservert til Tonje Lenore, men endre med at han ble boende hos meg sammen med sin bror :)
Adferd mennesker: Kontaktsøkende og nyskjerrig. Lett håndterlig og henger godt i hånden. Veldig tillitsfull. En rolig og behagelig gutt.
Adferd rotter: Uproblematisk ved intro av både eldre og yngre rotter. Viser ingen dominant adferd. Fungerer godt i stor flokk og bor for tiden i en flokk på tilsammen 8 stykker.

Bilder av Ford Focus: http://www.willywonkasrotter.com/166528974


Mamma sitt gull, Alfa Romeo. Russian blue-Agouti.
Adferd mennesker: Veldig kontaktsøkende. Vil aller helst være der det skjer og er den første som komemr til døren når jeg kommer hjem. Er burdøren åpen slik at han kan klatre litt, er han helst ytterst på døren for å komme nærmest mulig.
Veldig livlig gutt som helt fra liten av har elsket og leke med hendene. Elsker å kose, men så blir han for nyskjerrig på omgivelsene.
Adferd med rotter: Helt uproblematisk ved intro. Ble godtatt av de eldre guttene mine med en gang og har vært eksemplarisk ved intro av yngre gutt i ettertid. Fungerer utmerket i en stor flokk.
Annet: <3 Mamma sitt aller beste gull <3 Fantastisk gutt på alle områder.

Bilder av Alfa Romeo: http://www.willywonkasrotter.com/166528973
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by Crazyratlady »

Får følge etter jeg og da :)

Bugatti Veyron heter min bilmerke-gutt. Han er black self.
Adferd med mennesker: Livlig, nysgjerrig og sosial gutt. Kan være litt tilbakeholden og forsiktig frampå i nye situasjoner, men når han først blir "varm i trøya" er han den tøffeste av de alle.
Adferd med rotter: Fungerer utmerket sammen med sine 2 burkamerater, aldri vært noen problemer i den flokken.
Helse: Frisk og fin, aldri hatt noen symptomer på sykdom.
Annet: Herlig liten tass, godt likt av både matmor og burkompiser <3

Image

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by kikky »

Svulst funnet på Bantam, venstre side av lysken.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by Matmor »

Rover er fortsatt en sjarmerende skapning som gjerne tar en middagslur sammen med datteren min når hun kommer sliten fra skolen. Han blir fort litt stressa i kontakt med nye rotter, men likevel har han gjennomført fine introduksjoner til babyer og nylig til en voksen hannrotte som ble omplassert hit.

Rover er blitt helt hvit på snuten, men resten av pelsen er fortsatt sort. Og som rex'er flest har han litt tynn pels, så han se eldre ut enn han er. I motsetning til veldig mange av slektningene sine er han bare litt hyggelig buttet i fasongen. Veldig mange andre er tjukkaser. Muligens fordi han er såpass slank er det mer sprett i ham enn de fleste over ett år gamle hanner jeg har hatt, men hyper er han ikke. Han er base veldig klar for å komme ut av buret for bli kost med - og så hører han med til de rottene som synes det er spennende å jakte på insekter.

Innimellom lager han litt neselyder, men det går over av seg selv før jeg rekker å få ham med til veterinær. Han har rukket å bli litt over 16 måneder gammel.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by WillyWonka »

:O Har jeg ikke oppdatert noe på gutta mine?? Jeg var så sikker....

Jeg har da to gutter fortsatt. Alfa Romeo og Ford Focus.

Navn: Alfa Romeo.
Helse: Har vært frisk hele veien. Ingen kjente sykdommer.
Adferd: Veldig nysgjerrig og frampå. Vil være der ting skjer. Stort sett alltid den første som som kommer fram til buråpningen. Trygg på både mennesker og andre rotter. Aktiv og leken gytt. Liker godt å kose, men ikke alltid så lenge av gangen.
Uproblematiske introer.

Han ble tidlig helt hvit i pelsen og man kunne se forandringer fra dag til dag. Er tynn i pelsen, men dette har han også vært hele veien. Han veier ca 600 gram, er fin og slank i fasongen.

Image
Image




Navn: Ford fokus
Helse: Ingen kjente sykdommer, men er noe rød i pelsen i nakke.
Adferd: Stor og flott gutt. Liker å ta livet med ro, så er ikke i nærheten like aktiv som sin bror. Nysgjerrig og kommer til buråpningen når den åpnes, men er ikke like glad i å bli løftet som før. Har ett godt heng når han løftes. Ikke så glad i kos fra mennesker, men tar godt vare på de andre i sin flokk. Han er rødøyd, men ikke synlig svekket i synet (skvetter ikke av at man kommer i nærheten, ingen gynging med hodet).

Pelsen er mye tykkere enn Alfa Romeo. Han veier rundt 670 gram og er en del rundere i fasongen enn sin bror :)

Image
Image
Image
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by kikky »

Bantam ble avlivet i dag. Bror Bitter er fortsatt frisk og sprek.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by Marit Fosen »

Bugatti flyttet til meg 19. september. Introduksjonen til 3 voksne hanner gikk kjempefint.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by Matmor »

Jeg kom aldri så langt at jeg fikk skrevet inn 18 månedersrapporten. I dag (nå 19 måneder) måtte Rover spasere over regnbuebroen på grunn av en antatt svulst. Onsdag i forrige uke la jeg merke til at han hadde porfyrin fra venstre øye og at matlysten var dårlig. Fredagen hadde han en stor hevelse i ansiktet, som jeg antok skyldtes tannbyll. Han fikk veterinærtime samme dag og ble satt på antibiotika og store doser smertestillende + myk mat mens jeg forsøkte å finne noen som kunne forsøke å operere tannbyll på rotte, sånn rett oppunder Jul. Nøtterø dyreklinikk gav ham en time i dag. Dessverre var han uopererbar. Kjeven var så sensitiv at narkosen ikke var kraftig nok til å holde ham i ro. Det går jo heller dårlig å legge rotta på gass når det er munnen man skal jobbe med. I tillegg viste røntgenbildene at kjeven var delvis spist opp av enten betennelse eller kreft. Veterinære mente kreft var mest sannsynlig på grunn av plasseringen. Det så ikke ut som noen alminnelig tannbyll.

Det var slutten på en helt spesiell rotte: hakket mer menneskekjær enn selv Mimer, som var hans stamfar. Selv om han ble lett stresset av andre rotter taklet han fint midlertidig flytting, babyintro og intro til den godt voksne rotta Guiness.

Bortsett fra svulsten hadde Rover en lungebetennelse da han var 17-18 måneder gammel, men med medisiner kom han seg av den igjen.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Navistars Bilmerke - Kull f.15.05.13

Post by WillyWonka »

Hvordan går det med de andre i kullet?

Ford Focus ble avlivet 1/7-15, altså 2 år og 1,5 mnd.

Nå står Alfa Romeo for tur. Han trekker mest sannsynlig sine siste åndedrag i dag/natt. Han er pakket inn i pledd og ligger i armkroken.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply