Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by Crazyratlady »

Kjempefine alle sammen <3 Heldige de som skal få disse småtassene i hus :)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by wollf »

alle ungene er over 80g alt, noen opp i 90 allerede.
de små reiser hjemmefra på torsdag

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by Milla »

Wow! Bra de har nådd en så fin vekt :D Vi gleder oss veldig til å få Queen Latifah :bounce:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Tullerusk
Stjeler mat
Posts: 53
Joined: 27 Jan 2013, 15:36
Location: Askøy
Contact:

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by Tullerusk »

Eg har vaska og innreda det midlertidige buret de små skal få :cheeeers:
Gutta boys frå ghetto kullet: Rascal & Devon <:3 )~~~
frå Hinduistiske guder kullet: Shiva <:3 )~~~
frå Bibelkullet: Goliat <:3 )~~~


Hvil i fred:
Hetti & Netti
:sove:

http://dragon-rats.blogspot.no/

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by WillyWonka »

6 måneders rapport:

Gutt 1: De'mon (Burmes. European Berkshire). Eier: WillyWonka / Veronika
Helse: Flott gutt. Ingen tegn til sykdom så langt. Ingen LVI. Ingen hose eller nysing utover det normale. Skal få behandling for mid, da en av hans burkamerater har fått dette.
Gemytt mot rotter: Uproblematisk ved Intro. Har blitt introdusert for rotter i alle aldre og har passet perfekt inn i flokken. Er underdanig mot de eldre rottene og viser ingen dominant adferd for yngre rotter.
Gemytt mot mennesker: Flott gutt. Imøtekommende og nyskjerrig. Skeptisk på å bli løftet, men henger godt i hånden. Kommer til burdøren og oppsøker mennesker. Liker godt å kose og tar livet med ro.
Vekt: 496 gram
Annet:
Image


Gutt 2: Rascal (Himalayer). Eier: Tullerusk / Hilde Marie
Helse: Ingen sykdom. Rask, frisk, nysgjerrig, leken og fin i pelsen. Han har røde/pink eyes, noe som gjør at han ser dårligere enn andre rotter. Klipper klørne hans regelmessig, da de har en tendens til å bli veldig skarpe.
Gemytt mot rotter: Aldri bitt andre rotter. Lekesloss med burkamerater og både tar og får pelsstell. Introduksjon med unge rotter går smertefritt. Har hatt intro med WillyWonka's flokk, var veldig engstelig, men gikk ilag ganske raskt. Vi har hatt en dårlig intro, men det er pga den andre rotta var aggressiv og mistet all tillit. Han er veldig ydmyk og legger seg på rygg overfor andre, til og med latt seg dominere av nykomlingen (Shiva).
Gemytt mot mennesker: Han er veldig rolig og har aldri bitt, han er kontaktsøkende og liker å bli kjælt med. Slikker fingre, gnisser tenner og popper øyner ved håndtering
Vekt: 515 gram


Gutt 3: Devon (Agouti Self) Eier: Tullerusk / Hilde Marie
Helse: Ingen sykdom. Rask, frisk, nysgjerrig, leken og fin i pelsen. Klipper klørne hans regelmessig, da de har en tendens til å bli veldig skarpe. Trodde han hadde Kryptorchisme da han var ung pga han manglet en ballesten, men den har funnet veien ned i sekken.
Gemytt mot rotter: Aldri bitt andre rotter. Lekesloss med burkamerater og både tar og får pelsstell. Introduksjon med unge rotter går smertefritt. Har hatt intro med WillyWonka's flokk, var veldig engstelig, men gikk ilag ganske raskt. Vi har hatt en dårlig intro, men det er pga den andre rotta var aggressiv og mistet all tillit.
Gemytt mot mennesker: Aldri bitt, han er kontaktsøkende og liker å bli kjælt med. Slikker fingre, gnisser tenner og popper øyner ved håndtering.
Vekt: 505 gram


Gutt 4: (Black european berkshire). Eier: Kesia
Helse: God helse. Ingen sykdom. Blank og fin pels, klare øyne. Har litt midd for øyeblikket etter at burkamerat var på rottebesøk et annet sted der det viste seg å være midd. Dette skal behandles med stronghold.
Gemytt mot rotter: Veldig snill mot andre rotter. Liker å være litt høy i hatten mot burkameratene innimellom, men er forsiktig og god på rottespråk. Han har en sterk personlighet og vet hva han vil. Blitt nr. 2 i rangstigen i flokken på 3. Ikke blitt introdusert til nye rotter enda etter at han kom hit. Tiras liker å holde seg litt for seg selv oppå toppen av buret der han har laget seg et lite rede.
Gemytt mot mennesker: Litt tilbakeholden, men dette er noe som blir bedre og bedre med tiden. Slikker fingre som bare det, liker kos og er snill mot alle. Han er en litt rampete luring som elsker å utforske, så da er det ikke så lett å få ham til å lystre. Han lystrer bare kommandoer når han vil. Han elsker å klatre på alt mulig og smetter fort inn i genseren. Kvikk og rask liten tass.
Vekt: ...
Annet:


Gutt 5: Tyreeq (Agouti Self). Eier: WillyWonka / Veronika
Helse: Frisk.
Gemytt mot rotter: Uproblematisk ved intro. Var undderndanig ved inntro med eldre rotter. Lite dominant adferd ovenfor babyer som har blitt introdusert senere. Viste noe dominant adferd for to hanner som jeg hadde på utlån og da kom tilbake til flokken. De to guttene var ustabile og kan være årsaken til Tyreeqs adferd. Dette roet seg imidlertid veldig raskt og var over i løpet av dagen. Går godt sammen med flokken.
Gemytt mot mennesker: Veldig aktiv, leken og nyskjerrig herremann. Elsker å leke. Har ikke mye tid til kos. Skvetter litt unna når en forsøker å løfte ham, men han gjør ikke motstand når han blir løftet og henger godt i hånden.
Vekt: 486 gram
Annet:
Image

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Jente 1: (Black). Eier: Trine
Helse: Hun er frisk og fin. Har aldri vært syk
Gemytt mot rotter og mennesker: Hun er nyskjerrig og frempå, snill mot andre rotter (men har ikke blitt introdusert for nye, da hun og Snoop var de siste inn i flokken.) Hun er den mest selvstendige av rottene mine. Liker å utforske, sinnsykt nyskjerrig og tar store sjanser. Hun er ikke særlig interessert i kos, står aldri i ro. Gnager på alt hun får fatt i, gnager hull i møbler, hengekøyer, klær osv. Hun er rampete, gjør alltid det hun vet ikke er lov, og er ganske fryktløs, men skvetten. Hun fyker unna men kommer veldig fort tilbake, gang på gang. Sta som et esel, ikke let å få fatt i hvis hun ikke vil!
Hun har aldri bitt eller vist tegn til å være agressiv. Leker med de andre rottene, men er ikke så intressert i barna/ meg.
Tok ganske lang tid å få henne tam.
Vekt: ...


Jente 2: Destiny (Agouti Self). Eier: Sandratravolta / Sandra
Helse: Frisk
Gemytt mot rotter: Litt brå og kranglete med nye rotter inn i buret. Men etter en stund blir hun bestevenn med de fleste. Hater hannrotter, og oppsøker buret til gutta uansett om det er løpetid eller ikke, står og futter og prøver å bite de gjennom sprinklene. Dessuten er hun ganske så ekstrem mot kastrater jeg har prøvd å introdusere for henne, hun tok tak i halen til han ene med begge hender og beit halen.
Gemytt mot mennesker: Kommer sjelden bort til oss når hun er ute og løper, rask til å komme seg unna, men veldig slapp og fin hånden når hun løftes opp. Kan ta i mot kos når hun sover inni buret sitt, og kan også få seg til å stelle litt fingre inni buret, men det går fort over til gnaging. Dessuten har hun bitt til blods hvis hun har blitt tatt på baken når hun har løpetid.
Vekt: 302 gram
Annet: Utrolig rampete jente, over alt hele tiden, alt av kremer og medisiner må gjemmes vekk høyt oppe i hyller ellers så spiser hun det opp. Flink til å finne gode gjemmesteder!
Image


Jente 3: Mo'Nique (Burmese self) Eier: Wolf / Marlen
Helse: Frisk og rask, ikke laget en lyd eller nys
Gemytt mot rotter: Går supert i flokk, taklet de små fra forje kull fint også. ikke stresset med hanner i hus.
Gemytt mot mennesker: Søt og yndig men litt sjenert. kommerfrem men vil helt ikke håndteres for mye. gjør ikke noe annet enn å sprelle litt i hånden ved håndtering.
Vekt: Kommer
Annet:
Image

Jente 4: (Agouti european berkshire) og Jente 6: (Black european berkshire) Eier: Linn
Ratzo og Sugah

Ratzo har intatt leder stillingen og er den som er dominant.
Sugah er mer forsiktig av seg og ikke fult så tillitsfull som Ratzo.

De er alltid nyskjerrig og kommer alltid løpende til døren på buret når jeg kommer, de er ikke redd hunder og tar likegjerne tak i snuten på hundene for å lukte på dem:) Når jeg har besøk er de mer varsom, personer må ha hilst på dem et par ganger før de vil gå fra meg og over på dem. De har aldrig bitt noen eller noe som har vert i kontakt med dem:)

Om jeg gir dem en god pølsebit eller noe annet snacks så har de en tendens til å sloss litt over den før Ratzo alltid vinner.

Hittil har helsen vert helt på topp, har ikke merket noen antydninger til sykdom eller lus:) Ikke noe unormal eller noe særlig nysing på de heller, kun under mat kamper:)

Ratzo veier ca 250gram og Sugah veier ca 255gram:)


Jente 5: Bi'ancha (Burmese european bershire) Eier Kamillahm / Kamilla
Helse: Frisk
Gemytt mot rotter: Snill på alle måter. Har vert fin under introduksjon av andre rotter også.
Gemytt mot mennesker: Flott jente som finner seg i alt når det kommer til håndtering. Ligger ikke i ro for kos, da hun fortsatt er veldig ung og aktiv.
Vekt: Kommer...
Image


Jente 7: (Agouti european berkshire) Eier: Trine
Helse: Hun er frisk og fin
Gemytt mot rotter: Dette er ei kjempe fin rotte. Hun er rolig og snill, tillitsfull og henger slapt i hånden. Hun har utrolig myk pels. Hun er sjelden alene, liker seg godt sammen med de andre, spesiellt Mokka. Hun gnisser tenner når hun sitter på skulderen, og klatrer opp på skulder hvis hun ikke kan være i/oppå buret. Hun er kjempe sosial mot de andre rottene og ydmyk, har aldri sett henne legge de andre på rygg. Virker som hun sklir under radaren i hiarkikampen også. (men har ikke blitt introdusert for nye, da hun og Snoop var de siste inn i flokken.)
Gemytt mot mennesker: Hun er første valget til barna når de vil kose med en rotte, og vennene deres spør om å få holde den brune eller den hvite :) Kjempe fin rotte. Tok en stund å få henne også tam, og hun sklidde under radaren her også en stund, gjorde ikke så mye ut av seg. plutselig så jeg hvor utrolig rolig og mild og fin hun var blitt <3
Vekt: ...


Jente 8: Queen Latifah (Black european berkshire) Eier: Milla / Camilla
Helse: Frisk
Gemytt mot rotter: Hun fungerer utmerket i flokken. Men ved introduksjon til en bebisrotte nå nylig så har hun laget noen skraper på henne.
Gemytt mot mennesker: Redd, skvetten, kontaktsøkende kun mot meg, har gitt tegn på å bite etter samboer, bruker tennene veldig hardt mot huden. Mot meg er hun kontaktsøkende, kommer når jeg roper, steller meg(hardt), nusser litt innimellom. Jeg kan løfte henne uten problemer, slapp med blir fort stiv i kroppen. Jeg har ikke testet henne så mye i forhold til fremmede da jeg ikke har den store tilliten til henne. Men hos dyrlegen oppførte hun seg eksemplarisk.
Vekt: 330 g ( for ca en uke siden)
Annet: Hun var veldig redd fra starten av. Det har tatt laang tid og mye tillitstrening for å få henne til det punktet hun er i dag, der vi kan bevege oss uten at hun sprinter avgårde i redsel hele tiden og kommer når jeg roper på henne.
Det er bebisskritt hele tiden med denne jenta, men har stor tiltro til at hun kan bli en skikkelig kosegris til slutt.
Holder på med å skape et mer tillitsbånd mellom hun og samboer, og det ser ut til å gå rette veien.
Ellers er hun en fornøyelse å iakta, hun elsker maisfisking og hun kommer mer ut av "skallet" sitt da, så vi har det veldig ofte. Spretten og glad når hun flyr rundt i leiligheten. Men har måtte legge til noen tiltak i leiligheten, siden denne jenta tydelig er veldig glad i tapet
Hun virker også mer redd og skvetten av seg når hun er brunstig.
Image
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by trine og gjengen »

Så på bebibildene. Kan faktisk se på bildet av SvartePetra at hun er full i f***.
Så d ikke den gang, de så så uskyldig og søte ut.
Men nå når jeg kjenner henne, så ser jeg d fandenivoldske rampete uttrykket allerede på bebibildet.
Hahaha :thhpt: :twistedevil: :furious: :naked:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by Milla »

trine og gjengen wrote:Så på bebibildene. Kan faktisk se på bildet av SvartePetra at hun er full i f***.
Så d ikke den gang, de så så uskyldig og søte ut.
Men nå når jeg kjenner henne, så ser jeg d fandenivoldske rampete uttrykket allerede på bebibildet.
Hahaha :thhpt: :twistedevil: :furious: :naked:
Kjenner meg igjen i det der :thhpt:
For noen ramperotter Marlen har sendt til oss :rofl:

Skulle kanskje skjønt det med tanke på at tegningen på magen til Queen Latifah ser faktisk ut som et djevel-hode :lolear:
Hun lot garantert ikke diva-nykkene ligge igjen :giggle:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by trine og gjengen »

SnoopRattyRat veier 346 gram nå
Og SvartePetra veier 354 og e fortsatt en ramp ^^

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by WillyWonka »

Hærlige "små" ^^,
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by trine og gjengen »

Og nå er de alle blitt tanter og onkler til 5 små :) jippiiiiii.
Håper alt går bra fremover her. Snoop er en super mamma hittil ♥
Jippiiiii
:lolface: :boing: :cheer: :boing: :party:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by Milla »

Hipp hipp hurra! I dag fyller Ghetto-kullet hele 1 år :cheeeers: :party: :cheeeers: :party:
Queen Latifah ønsker alle sine søsken en flott dag og feiring :D Selv skal hun gjøre sin ultimate favoritt aktivietet, irritere mamman sin noe grenseløst og maisfiske :narr:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by WillyWonka »

Nå er kullet blitt 1 år gammel :D

Kanskje på tide å legge ut årsrapport? :)

Tyreeq:
Helse: Frisk og flott gutt. Ingen tegn til sykdommer, ingen nysing utover det vanlige, ingen porfyrin. Fått behandling for mid da dette ble funnet på burkamerat.

Gemytt mot rotter: Helt uproblematisk ved introer. Har blitt introdusert for både eldre og yngre rotter uten problemer. Fungerer supert i stor flokk.

Gemytt mot mennekser: Veldig kontaktsøkende og tillitsfull både mot kjente og ukjente personer. Fortsatt noe skeptisk på å bli løftet, men henger veldig godt i hånden. klatrer gjerne selv opp på folk når vi står ved buret. Han er en leken og aktiv krabat og elsker å leke med hendene til folk.

Vekt: 622 gram.

Image
Image



De'mon:
Helse: Vært frisk og rask hele livet. Ingen tegn til sykdom. Fått behandling mot mid da burkamerat hadde dette.

Gemytt mot rotter: Uproblematisk introer. Har blitt introdusert for både eldre og yngre rotter uten at det har oppstått problemer. Fungerer utmerket i stor flokk.

Gemytt mot mennesker: Er nyskjerrig og kommer for å hilse på. Ikke veldig glad i å bli løftet, men henger godt i hånden og gjør ingen motstand når blir løftet. Er roligere enn sin bror og mindre glad i lek. Foretrekker heller å kose seg i hengekøyen. Er da også mottakelig for kos og kan ligge sånn lenge. Det samme om man tar han ut, så vil han utforske litt, men så finne seg en god plass og ligge.

Vekt: 672 gram

Image
Image

Image
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by Milla »

Queen Latifah 1 år

Vekt: 394 g

Helse: Frisk, blitt behandlet for midd hadde selv ingen symptomer

Adferd mot rotter: Fungerer utmerket i flokken, tester litt grenser nå ved å erte de større jentene nå som eldste jenta handler litt. Var litt hard ved introduksjon til ny rotte.

Adferd mot mennesker: Hun har ikke gjort store endringer på dette området. Fortsatt ikke fornøyd med håndtering eller innblanding fra samboer, om han ikke har mat med seg da. Hun er veldig skeptisk til fremmede mennesker, men nysgjerrig. Ofte står hun å lukter på det stedet der den fremmede har sitti, intenst.
Hun er helt flott med meg, nusser og slikker meg, kommer når jeg roper, skal være med meg. Mammadalt liten jente!

Annet: Samboer driver fortsatt med å få henne på godsiden. Det går bedre på utsiden av buret og er ikke et problem her, men hun advarer om han er i nærheten av henne når hun er i buret. Viser tenner, tar tak i finger/skinn og drar hardt når han prøver. Vi går veldig forsiktig fremover, det er helt klart at den samme fremgangsmåten jeg brukte ikke funker mellom samboer og Latifah. Med meg er det null problem enda, hun er veldig mammadalt. Neste må bli å prøve om det er menn generelt hun ikke liker, eller om det er alle andre mennesker hun ikke liker, og om det bare er mamma som gjelder her :P

Ellers er hun en veldig aktiv jente, som flyr rundt om kring og driver med faenskap. Hun veit nøyaktig hva hun skal gjøre for å få oppmerksomheten min… lille monsteret til mamman sin er a <3

Image
Image
Image
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by trine og gjengen »

SnoopRattyRat:
Image
Er en kjempe snill rotte. Hun er fortsatt kjempe fin i flokk, virker trygg og god, og er godt likt av alle i flokken. Hun virker å være midt på treet i rang, men med en respekt fra alle kanter likevel. Jeg har aldri sett at noen av de andre "setter henne på plass", og heller har jeg aldri sett henne gjøre det med de andre.
Hun er god og snill, og kommer når jeg lokker på henne, hvis hun er på vift.
Hun fikk 5 små for snart 5 uker siden, og har vært en helt super mamma for sine små.
Etter hun fikk barn har hun blitt enda mer tillitsfull.

Svarte- Petra 355g
Image
Er seg selv lik. Hun er fortsatt nervøs, og har fortsatt å barbere beina sine. Hun har også barbert halve ansiket til burvenninnen.
I flokken er hun snill. Det har vært litt knuffing når det har kommet nye inn, men det har løst seg ganske greit uten særlige problemer. Litt markeringsbehov.
Hun føler seg trygg i flokken, men virker usikker alene. Hun kommer av og til når jeg kaller, men d kommer ann på dagsformen. Hun har vært 100 % frisk, alltid. Har aldri bitt.
Ikke glad i kos eller å bli holdt.

trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Re: Ratrace&willywonka's Ghetto kull

Post by trine og gjengen »

Glemte å skrive at snoop er 365 gram

Post Reply