Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by WillyWonka »

HeleneH wrote:2-ukersbildene må vente på seg til i morgen, da jeg klarte å glemme kameraet på jobben :klaskepanne:
Helene da... Tenk å glemme sånt... :nei:

:narr:
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Rattus KlompusDompus
Pinky
Posts: 10
Joined: 18 Feb 2010, 10:43
Location: Bergen
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by Rattus KlompusDompus »

Kjempefine :cool:
Pia her =D

Glad i rotter =D i alle rottene hjemme
Glad i Otto, hesten jeg passer
Glad i Faxi og Irja, hestene jeg lærte å ri på

http://www.rattus.no

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by HeleneH »

Da kommer 2 ukersbildene :)

De vil ikke stå i ro for 5 flate øre, så denne gangen er det bare 1 (dårlig) av dem hver. Skal komme sterkere tilbake med bedre bilder!

Gutt, 26g, Agouti Self Dumbo
Image

Gutt, 28g, Dove Agouti Self Dumbo
Image

Gutt 28 Agouti Self Toppøret (med liten skade på hale)
Image

Gutt 30g Dove Agouti Brk.Sh. Toppøret
Image

Gutt 32g Agouti Brk.Sh. Toppøret
Image

Gutt 32g Agouti Brk.Sh.Dumbo
Image

Gutt 32g Agouti Self Toppøret
Image

Gutt 32g Agouti Self Dumbo
Image

Gutt 32g Dove Agouti Self Toppøret
Image

Jente 27g Cinnamon? Brk.Sh. Dumbo (beholder)
Image

Jente 28g Agouti Brk.Sh. Dumbo
Image

Jente 29g Agouti Brk.Sh. Dumbo
Image

Jente 29g Cinnamon Brk.Sh. Toppøret (Wollf)
Image

Jente 31g Agouti Self Toppøret
Image

Skjønne, sant? :)
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by Urokråka »

Im in løøøøve!
Tenk at noen av disse skal bo hos meg! :D

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by Niana »

Nydelige :hearteyes: Vil spise opp de søte sjokoldebabyene :yumm:
Blir artig å få enda en liten gutt i hus, kanskje Sirius får en litt mindre vilter lekekameraten enn hva Fiver er :giggle:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by HeleneH »

Nå er det full fart i buret! Fra å nesten sove hele døgnet, til å hoppe og sprette og klatre i sprinkler bare på noen få dager :)

Jeg får pelle og tulle med ungene så mye jeg vil. Jeg plukker dem i ansiktet, blåser dem på magen og leker med fingrene. De fleste kommer ut for å hilse på med en gang jeg tar hånda inni buret :) Den toppørede cinnamon(?) jenta og en Agouti self dumbo-gutt utmerker seg på sprinkelklatringen!

Mor Navi er lei :nottelling: Hun vil utututut, disse ungene følger jo etter henne hvor enn hun går, så hun setter veldig stor pris på lufting, og å få være i det store buret med venninnene sine.

Vasket babyburet for 3. gang siden fødsel, babybæsj lukter ikke godt :nottelling: . Ungene og Navi bor i et Jennybur, som nå er installert med en stooor hengekøye som dekker hele buret ca midt i (sikkerhetsnett for klønete klatre-babyer ;)), en lav hengekøye for mor og 2 babyhus med fleece-fyll. Var meget populært med ominnredning for babyene i alle fall ;)

Ungene legger godt på seg, minstejenta som ligger noen gram under de andre blir hos meg :)
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by kikky »

Super lekre rottebarn :cheerful:

De du har satt som dove agouti ligner mer på russianblue agouti. Ett mer logisk alternativ enn dove da du har mange agouti men ingen cinnamon(?). Må jo både russianblue og cinnamon til for å lage dove, så da burde du hatt litt av begge i tillegg til eventuelle dove.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by wollf »

kikky wrote:Super lekre rottebarn :cheerful:

De du har satt som dove agouti ligner mer på russianblue agouti. Ett mer logisk alternativ enn dove da du har mange agouti men ingen cinnamon(?). Må jo både russianblue og cinnamon til for å lage dove, så da burde du hatt litt av begge i tillegg til eventuelle dove.
de ligner ikke på de russian blue agouti jeg har hatt.
det er jo to cinnamon i kullet, og det er både cinnamon, mink, og russian blue i linjene
Russian dove agouti er et alternativ, men vil ikke si de er russian blue agouti. det er jo heller ingen russian blue i kullet.
men jeg er rimelig sikker på at det eragouti, cinnamon og russian cinnamon der :cheerful:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by wollf »

mormor er foresten Russian cinnamon da

utmeldt

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by utmeldt »

Breksje er Russian Blue Agouti, og jeg synes virkelig ikke de ungene er så veldig lik henne i fargen, det er en viss likhet men ikke nok til at jeg kunne sakt at de ungene er mest sansynlig RBA :cheer:

Blir nok enklere å fastslå på voksenpels og litt lengre hårstrå slik at man får sett skikkelig hva for en farge som er innerst :cheerful:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by kikky »

Mulig bildene ikke viser farvene "korrekt" men ser ingen tydlig forskjell på de som skal være cinnamon og de som er agouti. Shebelle fra Matmor var enda rødere agouti en disse, men fortsatt ingen cinnamon. Mener de som det står dove på er litt for mørke altså, han kastraten til Hege var mye lysere :cheerful: Russian cinnamon er vel bare en fancy måte å si dove agouti på?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by wollf »

kikky wrote:Mulig bildene ikke viser farvene "korrekt" men ser ingen tydlig forskjell på de som skal være cinnamon og de som er agouti. Shebelle fra Matmor var enda rødere agouti en disse, men fortsatt ingen cinnamon. Mener de som det står dove på er litt for mørke altså, han kastraten til Hege var mye lysere :cheerful: Russian cinnamon er vel bare en fancy måte å si dove agouti på?
stemmer det. men fremdeles er det forskjell på dove og dove agouti da.

jeg har også en rødere agouti (pudding), men da var det ikke noen mørke agouti og noen lyste agouti i samme kullet som her, alle agoutiene fra det kullet ble røde i fagen. jeg har også forhørt meg med svenske oppdrettere ang fagen som er enig at de er cinnamon, men dog en dårlig variant.
men at det er forskjell på de er ingen tvil om.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by kikky »

Han kastraten fra Hege var dove agouti, mens min Vibe "bare" var Dove.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med svenskene nu, men når vi var over og hentet en "sjokolade" til deg var den jo bare rustet sort. Så er godt mulig de kaller en rødlig agouti for cinnamon også :cheerful:

Men pytt, lekre var de uansett.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by torasrotter »

Vell det skal en godt trent øye til å se forskjell på en dårlig chocolate og en rusten black. De som avler stort på chocolate blander aldri black inn i linjene fordi det utvasker fargen. Utifra babybildene av Mario kullet så tror jeg heller de er dårlige chocolate, jeg har iallefall aldri sett en rotte ruste over hele kroppen i 3 ukers alder :hmmm:

Vell jo Russian Cinnamon og Dove agouti er samme tingen i utganspunktet. Men den kan være både bb, mm og momo basert, så den kan ha veldig mange ulike uttrykksmåter. Det sier seg selv at en rotte med genkoden A- bb rbrb ikke har noe med Cinnamon og gjøre. Men det er fremdeles en dove agouti. Til likhet så vil A- mm rbrb være veldig annerledes i fargen enn A- momo rbrb men fremdeles Russian Cinnamon / Dove agouti. Derfor tror jeg det skal godt gjøres å sammenligne russian cinnamon/Dove agouti med hverandre med mindre man kan vise til en stamtavle.

Det er ingen tvil om at Agouti kan ha ulike nyanser, men hvis man ser på bildene tidligere i tråden så synes jeg det er ganske tydelig at det er to helt ulike farger på de mørkeste og de lyse. Jeg kan ikke tenke meg noen annen variant som er så lik på agouti uten å være det.

Jade som forøvrig er blitt sagt av Dansker er Russian Blue Agouti er uten tvil Russian Cinnamon. Jeg sammenlignet henne med min standard Cinnamon og de er utrolig like i pelsen, man kan se at det eneste som skiller de dem er den tydelige Russian Blue tonen som ligger under. Det er i teorien ikke vanskelig å lage dove agouti eller russian cinnamon. Jeg hadde to dove i mitt kull i fjor, hvis de hadde blitt agouti basert hadde de jo vært dove agouti :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by kikky »

Vell det skal en godt trent øye til å se forskjell på en dårlig chocolate og en rusten black. De som avler stort på chocolate blander aldri black inn i linjene fordi det utvasker fargen.Utifra babybildene av Mario kullet så tror jeg heller de er dårlige chocolate, jeg har iallefall aldri sett en rotte ruste over hele kroppen i 3 ukers alder
Sjokolade er jo black basert da, blir litt vansklig å unngå sort :blrp: Parrer de bare sjokolade/sjokolade basert med sjokolade/sjokolade basert da eller? Eneste måten å unngå ren black i kullene sine. Samme med black som med agouti, rr genet kan fint ruste black pelsen til en mer sjoko lignende farve. Pels skifte skjer jo også ofte ved 3 ukers alder.
Vell jo Russian Cinnamon og Dove agouti er samme tingen i utganspunktet. Men den kan være både bb, mm og momo basert, så den kan ha veldig mange ulike uttrykksmåter. Det sier seg selv at en rotte med genkoden A- bb rbrb ikke har noe med Cinnamon og gjøre. Men det er fremdeles en dove agouti. Til likhet så vil A- mm rbrb være veldig annerledes i fargen enn A- momo rbrb men fremdeles Russian Cinnamon / Dove agouti. Derfor tror jeg det skal godt gjøres å sammenligne russian cinnamon/Dove agouti med hverandre med mindre man kan vise til en stamtavle.
De blir jo kallt dove av en grunn fordi de er ganske like i nyansen, sant? Alle tre variantene er lyse, mye lysere enn hva en ren rb agouti skal i teorien være.
Det er ingen tvil om at Agouti kan ha ulike nyanser, men hvis man ser på bildene tidligere i tråden så synes jeg det er ganske tydelig at det er to helt ulike farger på de mørkeste og de lyse. Jeg kan ikke tenke meg noen annen variant som er så lik på agouti uten å være det.
Shebelle var mye lysere/rødligere enn sine kullsøsken, mulig Matmor har bebse bilder?
Jade som forøvrig er blitt sagt av Dansker er Russian Blue Agouti er uten tvil Russian Cinnamon. Jeg sammenlignet henne med min standard Cinnamon og de er utrolig like i pelsen, man kan se at det eneste som skiller de dem er den tydelige Russian Blue tonen som ligger under. Det er i teorien ikke vanskelig å lage dove agouti eller russian cinnamon. Jeg hadde to dove i mitt kull i fjor, hvis de hadde blitt agouti basert hadde de jo vært dove agout
Hvis danskene mener hu er rb så er det stor sannsynlighet for at hun nok "bare" er rb. De har mer snurr på arvegangen og genkodene til farvene enn hva svenskene hadde/har. Sånn som med sjokoladene, fenotypen kan de godt kalle sjokolade selv om genotypen er en helt annen.

Når teorien sier at du skal ha rb og mink i ett kull for å få dove, er sannsynligheten større for at ungene er rb agouti og ikke russian cinnamon, men shit happens :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply