Karma's Citrus Kull

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Post Reply
torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Karma's Citrus Kull

Post by torasrotter »

De samlede 6mnd rapportene legges nå ut, med noen mangler fremdeles. Det mangler to rapporter, men de kommer nok så snart som mulig :cheerful:

Navn: Satsuma
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei, til tider litt innpåsliten.
Oppførsel mot mennesker: Lett å håndtere, aktiv og uredd. Har ikke noe behov for menneskelig kontakt, men er rolig og er fremdeles leken.
Vekt: 316g
Helse: Frisk


Navn: Sweetie
Oppførsel mot andre rotter: Trives i stor flokk, veldig glad i andre rotter. Omega rotte
Oppførsel mot mennesker: Spretten ved løpetid og ikke særlig begeistret for å bli løftet, men veldig sosial og liker mennesker. Nye og kjente.
Vekt: ?
Helse: Frisk


Navn: Clementine
Oppførsel mot andre rotter: Blir lett stresset under intro, kan jage litt. Roer seg fint.
Oppførsel mot mennesker: Stiv og pipette ved håndtering, men er kontaktsøkende og liker godt skulderen. Skvetter endel.
Vekt: 301g
Helse: Frisk


Navn: Pompelmus
Oppførsel mot andre rotter: Funker fint med søsteren sin som hun bor med.
Oppførsel mot mennesker: Rolig, litt tilbaketrukken men er lett å håndtere. Like snill som dagen er lang.
Vekt: 314g
Helse: Frisk


Navn: Citron
Oppførsel mot andre rotter: Funker fint med søsteren sin som hun bor med.
Oppførsel mot mennesker: Snill, sosial og aktiv rotte. Svært frempå og liker å utforske ting, er alltid først til burdøren. Lett å håndtere.
Vekt: 310g
Helse: Frisk


Navn: Linnè
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei, også under intro
Oppførsel mot mennesker: Leken og sosial men holder seg litt mer i bakgrunnen.
Vekt: 240g
Helse: Frisk


Navn: Limètka
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei, også under intro
Oppførsel mot mennesker: Svært sosial. Har ikke mye tid til kos, men er veldig leken.
Vekt: 230g
Helse: Frisk


Navn: Lime
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei, selv mot problemrotter. Prøver seg på alfa
Oppførsel mot mennesker: Sosial og tillitsfull flott gutt som elsker alle mennesker. Har blitt litt skvetten etter flytting, men slikker fremdeles fingre
Vekt: 378g
Helse: Frisk (pussbyll etter bitt)


Navn: Bergamott
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei, funker bra i flokk
Oppførsel mot mennesker: En skjønn og snill rotte. Ingenting å bemerke negativt.
Vekt: ?
Helse: Frisk


Navn: Pomelo
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei mot alle i buret, glad i alle slags dyr.
Oppførsel mot mennesker: Slikker fingre og ansikt. Elsker å snike seg ut å gjemme seg. Svært Tillitsfull og sosial.
Vekt: 486g
Helse: Frisk


Navn: Tahiti-Lime
Oppførsel mot andre rotter: Veldig leken, glad i brytekamper etterfulgt av kos
Oppførsel mot mennesker: Svært tillitsfull og glad i oppmerksomhet. Liker kos og elsker å bli klødd og kilt. Først i burdøra alltid.
Vekt: 453g
Helse: Frisk


Navn: Key-Lime
Oppførsel mot andre rotter: Er ikke den som bestemmer, kommer godt overens med bror
Oppførsel mot mennesker: Kosen når energien er tom, lærevillig ift triks. Sosial og veldig glad i mennesker. Først til luka i buret.
Vekt: 430g
Helse: Frisk

Navn: Kumquat
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei med broren sin som han bor med.
Oppførsel mot mennesker: Veldig snill og svært kosen. Den som er mest kosen av de to, liker alle mennesker
Vekt: 460g
Helse: Frisk
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Karma's Citrus Kull

Post by Niana »

Oj, Jack/Lime er en del mindre enn brødrene sine :O en liten knøttegutt
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Citrus Kull

Post by torasrotter »

Jaa han er ikke store gutten :lolface:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Karma's Citrus Kull

Post by Chrizzie »

Jeg har tjukkebollla :nottelling:
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Citrus Kull

Post by torasrotter »

Jaaa :cheerful: Jeg lurer på om ikke jeg skal legge ut bildene også, for det er så mange søte :grin:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Karma's Citrus Kull

Post by Chrizzie »

Jaaa, bilder bilder bilder!!! :boing:
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Citrus Kull

Post by torasrotter »

Ok, her kommer det av bilder jeg har mottatt til nå :kisses: De er vaaaaakre!!!

Satsuma <3
Image

Key Lime
Image

Kumquat
Image

Pomelo
Image

Tahiti Lime
Image

Lime
Image

Pompelmus
Image

Citron
Image

Clementine
Image

Bergamott
Image

Linnè
Image

Limetta
Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Karma's Citrus Kull

Post by Chrizzie »

Åh, så fine :kisses:
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Karma's Citrus Kull

Post by Niana »

Et veldig vakkert kull :lovey: :kisses:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Citrus Kull

Post by torasrotter »

Ja de er fryktelig pene :kisses:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

utmeldt

Re: Karma's Citrus Kull

Post by utmeldt »

åååh, kjempefine sitrus-rotter :yumm:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Karma's Citrus Kull

Post by Tonje Lenore »

Sweetie:
IMG_1611..jpg
Se så stor hun har blitt og ikke minst hun har fått fett på kroppen :boing:
(fortsatt litt igjen å gå på da hun er liten men kommet seg masse da jeg fikk henne)
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Citrus Kull

Post by torasrotter »

Åååå hun er vaaaaakker :yumm:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Citrus Kull

Post by torasrotter »

12mnds rapport.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt navn: Tora Espeseth Kvaale

Rottas navn: Satsuma

Vekt & dato: 311g 03/12-12

Helse: Frisk

Gemytt mot mennesker (oppsøker den kos, unngår den håndtering, biter den ol):
(Fremdeles leken og sosial. Jeg hadde forventet at hun skulle roe seg ned litt når hun ble eldre, men det ser ikke sånn ut. Hun er fremdeles ikke intr i mennesker og er ikke overbegeistret for håndtering. Hun tolerer det og synes det er helt greit, men hun oppsøker det ikke. Rask til døra, og er alltid med på leking og herjing.) Edit: Satsuma har roet seg ned vesentlig den siste mnd, og er nå en mye mer rolig og snill rotte. Hun har fått bedre tid, og er mye mer glad i mamma nå enn før.

Gemytt mot andre rotter (sover de sammen, vasker hverandre, krangler, biter ol):
Satsuma er en veldig skarp rotte, spesielt i intro. Hun kan herje litt i buret til vanlig også, men fungerer overraskende bra i flokk når den er stabil. Hun jager mye, og legger andre på rygg under intro. Jeg har ikke sett hun bite ennå, men hun hyler og bokser mye. Hormonell og veldig opptatt av guttene.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Lime (Jack)

Vekt & dato: 435gram 03.12

Helse: Frisk og aktiv, aldri hatt LVI. Hatt betennelsesbyll to ganger under haka i løpet av 6 måneder, ellers ingen helseproblemer.

Gemytt mot mennesker (oppsøker den kos, unngår den håndtering, biter den ol):
Kontaktsøkende, sosial og nysgjerrig. Han slikker fingre, antikk og alt han kommer over, liker å klatre på meg og leke med hendene mine. Supersnill, aldri vist noen form for aggresjon, selv ikke under veldig stressende situasjoner(tømming av betennelsesbyll).
Jack er en skikkelig kosegris også, elsker å bli klødd i nakken og bak ørene, og virker veldig glad i alle mennesker. Han er helt fantastisk! <3

Gemytt mot andre rotter (sover de sammen, vasker hverandre, krangler, biter ol):
Aldri hatt noen problemer med intro eller oppførsel i flokken. En periode prøvde han seg som alfa, da den tidligere alfaen ble kastrert. Men denne rollen ga han opp da to større og sterkere rotter kom inn i bildet.
Han fungerer veldig bra i flokken, virker som han prøver å ordne opp i konflikter og holde en god tone med alle. Jack var den eneste rotta som gikk overens med en problemrotte jeg hadde før, og han går godt overens med alle de jeg har nå.
Super under intro, setter de små på plass, men steller dem og er aldri voldsom etterpå. Sover med og vasker alle, leker med de små og koser med de eldre.

Annet: Jack er en utrolig fin rotte. Nydelig utseende, fantastisk oppførsel. Han er en liten fyr, men dette påvirker han ikke på noen måte. Han er bare perfekt <3

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Pomelo

Vekt og Dato: 545g 01.12.2012

Helsetilstand og evnt. tidl. sykdommer: Ingen sykdom. Kun lusebehandlet.

Gemytt: Pomelo er tøff, rampete, kontaktsøkende, nysgjerrig, vågal og bare kjempe skjønn.
Han er overalt, høyt og lavt hele tiden. Går godt overens med de 7 andre rottene. Snill mot
mennesker. Fortsatt veldig leken og utfordrer seg selv hele tiden med å hoppe ned
fra høye høyder. Elsker å slikke/vaske fingre. Krangler sjeldent. Aldri bitt eller vist
aggressiv adferd.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Tahiti-Lime

Vekt og Dato: 528g 01.12.2012

Helsetilstand og evnt. tidl. sykdommer: Ingen sykdom. Kun lusebehandlet.

Gemytt: Tahiti er litt roligere, kosete, tillitsfull, søker kontakt, trives godt med de andre.
Han er glad i kos, popper øyne og gnisser tenner til stadighet. Utrolig snill mot
mennesker og andre dyr (katt, hund og andre rotter). Aldri vist aggressiv adferd
eller bitt. En flott rotte med en herlig personlighet.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt navn: Susan Nielsen

Rottas navn: Karma´s Bergamott

Vekt & dato: 400 (han har aldrig været særlig stor)

Helse: Fejler intet

Gemytt mot mennesker (oppsøker den kos, unngår den håndtering, biter den ol): Han er meget nysgerrig og slikker også fingre engang i mellem. Håndtering er fint.

Gemytt mot andre rotter (sover de sammen, vasker hverandre, krangler, biter ol): Sover fint sammen med de andre og har aldrig været grund for start af noget. Meget neutral i buret.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Karma's Clementine (Pinky)

Vekt & dato: 304g 14.desember

Helse: Veldig god! Ikke hatt lus/midd eller andre sykdommer!

Gemytt mot mennesker:
Var tidligere veldig pipete og stiv, men er kun litt stiv ved løfting nå. Tidligere uinteressert i mennesker, men nå er hun kontaktsøkende og glad i kos. Blitt en mye bedre rotte de siste 2-3 mnd!

Gemytt mot andre rotter:
Fantastisk flokkrotte, tok veldig godt imot et kull på 14 babyer. Veldig god tante. Tar imot nye rotter uten problemer, og sover alltid med andre.

Annet: Oppførselen har endret seg mye de siste 2-3mnd. Hun har blitt mer voksen, og synes mennesker er mye kulere nå enn før. Mulig utvidelse av flokk har ført til at hun har blitt mer sikker på seg selv?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Linné og Limetta

Vekt & dato: har ikke hatt tid til å dra til dyrlegen med de å sjekka vekta, men har time 4 januar
Men jeg kan si de er veldig små ennå, har ikke vokst mye siden sist

Helse:
Den er veldig bra, jeg ser etter symptomer og klumper hver dag. Har ikke finni noe ennå. Men får ikke vite for sikkert ført jeg har vært hos D.legen.

Gemytt mot mennesker: Veldig hyggelig mot mennesker t.o.m fremmede liker å bli lekt med, men er ikke så veldig kosette, Linné kan være det noen ganger.

Gemytt mot andre rotter: Nå har jeg bare de to da, og de er veldig snille med hverandre, er litt knuffing, men det er vel normalt mellom søsken.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Sweetie

Vekt & dato: 300 g

Helse: Frisk

Gemytt mot mennesker (oppsøker den kos, unngår den håndtering, biter den ol):
Hun har et herlig gemytt, sier ikke nei til kos, men å bli holdt er fortsatt ikke favoritt, spreller litt, men når hun først skjøner at det er for kos går det fint.
Søt og snill med nye mennesker, slikker på fingre og kosejente!

Gemytt mot andre rotter (sover de sammen, vasker hverandre, krangler, biter ol): Intro mot yngre er ikke noe problem, samme med eldre, hun kan tøffe seg litt men blir veldig fort nøytral.

Annet: Sweetie kan være til tider en liten tøffing som prøver seg på de andre, men mest for lekens skyld, hun elsker å ligge midt i klynga og elsker å ligge i armkroken å få kos, gnisser tenner og popper med øya når hun blir klødd bak øret som hun elsker.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mangler rapport på 6 av de, men jeg har blitt lovet at jeg skal få de i løpet av få dager.
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Karma's Citrus Kull

Post by Tonje Lenore »

Sweetie vandret til ostemarkene idag pga alderdom :angel:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Post Reply