Karma's Watership down - kull

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Karma's Watership down - kull

Post by Urokråka »

Tiril er rett over 300 gr hun :)

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Watership down - kull

Post by torasrotter »

De var jo faktisk store og gode når jeg sendte de avgårde og, jeg har bare glømt det :crazy: Niana veide ikke Fiver rundt 140 eller noe sånn når du hentet han? 120?
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Karma's Watership down - kull

Post by Niana »

Jo, det var vel rundt 140 :cheerful: Artig om han blir en stor rugg :kisses:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Watership down - kull

Post by torasrotter »

Ser sånn ut :yumm:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Karma's Watership down - kull

Post by Niana »

Fiver ble i dag kastrert. Han har blitt mer og mer aggressiv over de siste par månedene, han taklet veldig dårlig å få nye rotter i hus. Ikke vist noen form for aggressjon mot meg, med mindre jeg luktet stramt av de andre. Han bodde for seg selv i to uker, så bodde han med kastraten Pippin i to uker. Nå håper jeg på å få inført han til hovedburet når såret er leget.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Watership down - kull

Post by torasrotter »

6mnds rapporter.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ditt navn: Tora Espeseth Kvaale

Rottas navn: Dandelion

Vekt & dato: 341g 03/12-12

Helse: Frisk (medfødt navlebrokk som har blitt operert)

Gemytt mot mennesker (oppsøker den kos, unngår den håndtering, biter den ol):
Leken og småfrekk jente. Er ikke veldig begeistret for å bli løftet, men tålerer håndtering greit. Jeg får lov til å sjekke øyne, ører, nese og mage uten problemer. Oppsøker ikke kos, men har sine øyeblikk hvor hun slår seg til ro. Leker med fingre, og er sosial.

Gemytt mot andre rotter (sover de sammen, vasker hverandre, krangler, biter ol):
Snill og grei, har ikke utmerket seg noe særlig i intro. Har blitt introdusert til både unge og voksne rotter ved flere anledninger. Ligger lavt i rang i buret, og trives der. Hun ligger somregel og sover sammen med de andre, og er en aktiv vasker.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt navn: Tora Espeseth Kvaale

Rottas navn: Hazel

Vekt & dato: 363g 03/12-12

Helse: Frisk

Gemytt mot mennesker (oppsøker den kos, unngår den håndtering, biter den ol):
Hazel kom tilbake til meg fra eieren sin, fordi eieren måtte kutte ned litt på antall rotter. Jeg tror hun taklet flyttingen dårlig, og hun ser ut til å mistrives i stor flokk. Hun har ved flere anledninger bitt meg, også til blods. Missliker håndtering sterkt og holder seg unna hender. Hvis man prøver å leke litt kan man ende opp med et sår i fingeren. Blir bedre for hver dag som går, men trenger nok endel tid på å finne seg til rette.

Gemytt mot andre rotter (sover de sammen, vasker hverandre, krangler, biter ol):
Dominant og ugrei, både mot små og store rotter. Dette så jeg også når jeg var på besøk hos forrige eier og så en intro med unge rotter. Hun jager og biter på rumpa, men ikke til blods. Hun er fremdeles en jente, så det er ikke mange "rulleruntogskrike" kamper, men mye jaging og stressing.
Jeg ser også at hun ofte ligger og sover for seg selv.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt navn: Tora Espeseth Kvaale

Rottas navn: Acorn

Vekt & dato: 511g 03/12-12

Helse: Frisk

Gemytt mot mennesker (oppsøker den kos, unngår den håndtering, biter den ol):
Søt og sosial gutt. Leker med fingre og er veldig frempå i burdøra. Han er myk og god, og ligger fint i hånden. Mye lettere å håndtere en søstrene sine. Oppsøker kontakt og trives med mennesker.

Gemytt mot andre rotter (sover de sammen, vasker hverandre, krangler, biter ol):
Han har ikke utmerket seg noe særlig i flokken. Han fungerer godt, og trives. Sover ofte sammen med andre, og leker mye med de mindre guttene i buret. Har oppført seg bra i intro og er sosial med andre rotter.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Rottas navn: Fiver

Vekt & dato: 524 gram 03.12

Helse: Stor og fin, fin pels og ingen LVI. Har problem med venstre øye, det er hvitt og virker dødt, han kan ikke se med det lenger. Dyrlegen sa det var en skade, ikke noe i genene.

Gemytt mot mennesker (oppsøker den kos, unngår den håndtering, biter den ol):
Sosial og kommer alltid og hilser på. Ikke så interessert i å bli løftet, mulig han føler seg utrygg fordi han ser dårlig. Men han er heller ikke redd, og kan komme frivillig på skulderen. Han er ikke den mest kontaktsøkende rotta jeg har, men innimellom kan han ligge og gnisse tenner og poppe øyne mens jeg koser med han.
Aldri vært aggressiv mot mennesker, men er litt pipete om jeg løfter han og han ikke vil.

Gemytt mot andre rotter (sover de sammen, vasker hverandre, krangler, biter ol):
Stort sett bra. Fungerer fint i gruppa han er i nå (med to unge og en kastrat) men har vist alfatendenser og ble uvenner med en eldre omplasseringshann som også vil være alfa. Har vært slossing og mye frustrasjon mellom dem, men håper dette blir bedre når den andre skal kastreres. Fiver ble stresset av den andres oppførsel.
Fiver er veldig flink under intro da, ikke for pushy og han er veldig flink med yngre rotter. Sover omtrent like mye alene som med de andre, powergroomer alle med jevne mellomrom.

Annet: Jeg synes det er litt vanskelig å bedømme Fivers oppførsel, da det lenge var frem og tilbake mellom han og den andre hannen som ville være alfa. Nå som Fiver bor adskilt fra han virker han roligere, så jeg håper at han roer seg litt når det verste av puberteten er over.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Karmas Silver
Vekt & dato: 335g 6/12-12
Helse: Har hørt 4-5 nys i løpet av tiden de har vært her, ellers helt friske. Vet ikke hvem av dem som nøys..

Gemytt mot mennesker:
Veldig nysgjerrig, kommer med en gang og vil veldig gjerne ut av buret. Klatrer ned på gulvet om hun får muligheten, liker seg godt i genseren.
Har ikke bitt eller vist noe dårlig atferd mot oss!

Gemytt mot andre rotter:
Sover sammen med søsteren omtrent hele tiden, er sjeldent at jeg finner dem sovende hver for seg. Som oftest ligger de i en av sputnikene sammen. De vasker hverandre ofte, men noen ganger virker de litt hardhendte? Hun er den dominante virker det som, men de har hatt episoder hvor de har lagt hverandre i bakken. Har ikke sett tegn til noe biting.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Karmas Strawberry

Vekt & dato: 312g 06/12-12

Helse: Har hørt 4-5 nys i løpet av tiden de har vært her, ellers helt friske. Vet ikke hvem av dem som nøys..

Gemytt mot mennesker:
Hun er litt reservert, men kommer alltid frem når jeg åpner buret og klatrer på meg og skal utforske. Kan bite forsiktig hvis jeg tar hånda inn til henne mens hun sover/slapper av, men det synes jeg er forståelig når jeg forstyrrer.

Gemytt mot andre rotter (sover de sammen, vasker hverandre, krangler, biter ol):
Sover sammen med søsteren omtrent hele tiden, er sjeldent at jeg finner dem sovende hver for seg. Som oftest ligger de i en av sputnikene sammen. De vasker hverandre ofte, men noen ganger virker de litt hardhendte? Hun er den underdanige virker det som, men de har hatt episoder hvor de har lagt hverandre i bakken. Har ikke sett tegn til noe biting.

Annet: Veldig koselig og snill, men litt skvetten!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Karmas Holly

Vekt & dato: 245 g, 03.12.12

Helse: Ingen sykdommer

Gemytt mot mennesker (oppsøker den kos, unngår den håndtering, biter den ol):
Kjapp til luka, men stikker fort igjen om det ikke vanker noe godt. Finner seg fint i å bli håndtert, men kan være litt stiv og anstrengt. Har glefset to ganger, den ene da hun hadde ukesgamle babyer og ikke ville at jeg skulle stikke av med dem igjen. Den andre fordi jeg lekte med henne og overså signalene hennes om å gi faen.

Gemytt mot andre rotter (sover de sammen, vasker hverandre, krangler, biter ol):
Sover i haug, er veldig avhengig av de andre rottene. Pusser på de andre og er veldig sosial.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Pipkin

Vekt & dato: -

Helse: -

Gemytt mot mennesker: -

Gemytt mot andre rotter:
Pipkin døde dessverre på grunn av abscesser etter bitt fra annen rotte.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt navn: Stine Jacobsen

Rottas navn: Karmas Blackberry

Vekt & dato: 20.12.2012, 309gr

Helse: Helse utmerket.

Gemytt mot mennesker:
oppsøker mennesker for å hilse på, har ikke veldig mye tid til kos, men liker håndtering.

Gemytt mot andre rotter:
Fungerer fint i flokk, ligger i harmonisk klynge og sover.

Annet: Blind på et øye.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: BigWig

Vekt: 500 gram

Dato: Torsdag 7 Desember

Helse: stort sett frisk og fin, har hatt en abscess under haken.

Gemytt mot mennesker: Han liker ikke håndtering og han unngår folk hvis man prøve å løfte han, men han biter ikke. Han liker å bli kost hvis man roer ham ned.

Gemytt mot andre rotter: Han liker å være med alle mine rotter fra første dag, og de sover sammen, vasker hverandre og de sloss ikke mer en vanlig.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Det mangler rapport på Bluebell og Threar, de håper jeg at jeg får snart.

Edit!
Fordi 6mnds rapporten skal legges ut i sin helhet står den slik den var når de fylte 6mnd. Men som nevnt i posten over har Fiver blitt kastrert på grunn av dominans, og Acorn har også endret adferd og vil bli kastrert på grunn av dominans.

Oppsummering? Ingen av de kommer til å brukes i avl i mitt navn iallefall.
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply