Karma's Alviske kull

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Post Reply
torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Karma's Alviske kull

Post by torasrotter »

Hipp hurra! I går feiret alvene 6mnd, og vi venter i spenning på oppdateringer fra kjøperne :cheerful: Forhåpentligvis med bilder :cheeeers: Her er noen babybilder dere kan kose dere med i mellomtiden, og litt bilder av mine to beholdere :party:

Gil-gallad er såå søt :kisses:
Image

Image

Image

Miriel som er såå vakker :kisses:
Image

Image

Image


Og så litt babybilder :kisses:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Enjoy!
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Karma's Alviske kull

Post by tantepose »

Deilige møss! :aww:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

utmeldt

Re: Karma's Alviske kull

Post by utmeldt »

åååh så fiiine :lovey:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Alviske kull

Post by torasrotter »

Oppsummering av 6mnd rapporten, fullstendig rapport finnes i babybloggen på hjemmesiden min!

Jeg spurte spesifikt om kjøperne av jenter merket noe forandring i oppførsel under løpetid, eller/og i forhold til hormonell adferd og markering av status i flokken.


Beleg:
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei, ingen anmerkninger under intro.
Oppførsel mot mennesker: Kosen og snill, litt stiv. Sosial og søt rotte. Grei i møte med nye mennesker, og grei i møte med andre dyr.
Helse:Frisk
Vekt: 381g

Thingol:
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei, ingen anmerkninger under intro.
Oppførsel mot mennesker: Veldig leken og veldig kosen. Grei i møte med andre dyr, og grei i møte med nye mennesker.
Helse:Frisk
Vekt: 368g

Ormenell:
Oppførsel mot andre rotter: Alfa, rolig og snill så lenge de andre rottene godtar han som alfa. Ikke hatt noen problemer.
Oppførsel mot mennesker: Aktiv, kan sitte stille for kos i kortere perioder. Litt stiv, kan pipe litt under løfting. Men kan være veldig kosen også, spesielt i det siste.
Helse:Frisk (neselyder av og til)
Vekt: 418g

Aran :
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei, liker andre rotter godt og er svært sosial.
Oppførsel mot mennesker: Veldig kosen og aktiv. Har lært korreksjons kommandoer, og er veldig glad i mat. En skikkelig god koserotte som oppsøker mennesker og kos.
Helse:Frisk
Vekt: 396g

Gil-Gallad:
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei, ingen anmerkninger under intro. Har blitt intro til flere rotter i alle aldre.
Oppførsel mot mennesker: Veldig aktiv og sosial. Har tid til kos i korte perioder, men er utrolig leken og interessert i fingre.
Helse:Frisk
Vekt: 385g

Mìrìel:
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei, ingen anmerkninger under intro. Har blitt intro til flere rotter i alle aldre.
Oppførsel mot mennesker: Utrolig sosial og leken. Har tid til kos i korte perioder, men er utrolig aktiv og leken. Ingen tydelig løpetid, normal oppførsel
Helse:Frisk
Vekt: 289g

Lefaivendia:
Oppførsel mot andre rotter: Kun blitt introdusert til en gammelrotte, dette uten anmerkninger.
Oppførsel mot mennesker: Veldig sosial og kontaktsøkende. Ingen tydelig løpetid, rolig og normal i oppførsel.
Helse:Frisk
Vekt: 252g

Nenethalia:
Oppførsel mot andre rotter: Kun blitt introdusert til en gammelrotte, dette uten anmerkninger.
Oppførsel mot mennesker: Oppmerksomhetssyk og glad i mennesker. Ingen tydelig løpetid, rolig og normal oppførsel.
Helse:Frisk
Vekt: 263g

Indis:
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei mot søsteren sin som hun bor med.
Oppførsel mot mennesker: Kontaktsøkende og kosen. Veldig oppmerksomhetssyk og glad i mennesker. Ingen tydelig løpetid, normal oppførsel.
Helse:Frisk
Vekt: -

Aerwen:
Oppførsel mot andre rotter: Snill og grei mot søsteren sin som hun bor med.
Oppførsel mot mennesker: Snill og grei, liker å jage/leke med fingre. Kan godt komme bort for litt kos, men har ikke tid til å sitte stille for lenge. Ingen tydelig løpetid, normal oppførsel.
Helse:Frisk
Vekt: -


Jeg mangler fremdeles rapport for Nerdanel og Nimloth men jeg forventer at den tikker inn i løpet av kvelden :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Alviske kull

Post by torasrotter »

Det tok litt lengre tid før jeg fikk den siste rapporten, men her kommer den!

Nerdanel:
Oppførsel mot andre rotter: Snill mot jenter, har vært hissig på hanner gjennom bur sprinklene.
Oppførsel mot mennesker: Snill og grei, mye fart i.
Ikke vilt begeistret for å bli løftet, men godtar det. Nervøs ved veiing. Helse:Frisk (neselyder en gang)
Vekt: 300g

Nimloth:
Oppførsel mot andre rotter: Veldig snill og hilser fint på alle typer rotter.
Oppførsel mot mennesker: Veldig avbalansert og trygg, liker håndtering.
Er avslappet og rolig, aldri gjort noen antydninger til å bite.
Helse:Frisk (neselyder en gang)
Vekt: 290g.
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Alviske kull

Post by torasrotter »

Da er alle 12mnds rapportene i boks :cheerful:
____________________________________________________________________________________________________

Ditt navn: Stine Jacobsen

Rottas navn: Lefaivendia

Vekt og dato: 10.september 320gr

Helsetilstand og evt tidligere sykdommer: Ingen anmerkninger

Gemytt (oppførsel mot mennesker, andre rotter, barn, andre dyr(?) osv. Biter den, er den kosen, leken osv) :
Et herlig gemytt. Hun kommer som en av de første til luken, og elsker kontakt med mennesker. Fremmede mennesker er like morro som alt annet Hun lar seg fint håndtere av barn også. Hun ble introdusert til en gammeltante da hun var ung, og det gikk helt knirkefritt. Hun har også i voksen alder tatt i mot alle nye rotter.

Andre tilbakemeld: Lefaivendia var mor til mitt første kull, Skaubys indianerkull. Et lite luksuskull med 3 barn. Denne rollen tok hun helt fantastisk.
____________________________________________________________________________________________________


Ditt navn: Stine Jacobsen

Rottas navn: Nenethalia

Vekt og dato: 10.september 308gr

Helsetilstand og evt tidligere sykdommer: Ingen anmerkninger

Gemytt (oppførsel mot mennesker, andre rotter, barn, andre dyr(?) osv. Biter den, er den kosen, leken osv) :
Gemyttet er helt fantastisk. Hun er bittelitt mer tilbaketrukken enn sin søster, men er allikevel en av de som kommer først til luken, hun har bare ikke det samme behovet for å bli plukket opp. Men om hun bli plukket opp så er det helt i orden uansett Lett å håndtere - også for barn. Hun fungerer utmerket i flokken.

Andre tilbakemeld: Vi hadde en intro med en yngre rotte, som Nenethalia overhodet ikke kom overens med i starten. Det endte desverre med at Nenethalia laget et sår på den lille.
____________________________________________________________________________________________________


Ditt navn: Marianne Ankjær-Jensen

Rottas navn: Thingol

Vekt og dato: 566g 31.08.12

Helsetilstand og evt tidligere sykdommer: Vært litt neselyder under flytting, men gikk vekk fort.

Gemytt (oppførsel mot mennesker, andre rotter, barn, andre dyr(?) osv. Biter den, er den kosen, leken osv) :
Thingol er en flott rotte, han er første mann i burdøra og følger alltid etter oss rundt rommet. Han er leken og nysgjerrig, og etter å ha utforsket i en timestid legger han seg på sofakryggen og popper ønyer og smiler til oss. Han har møtt barn i alderen 2-4 år og veldig kjempe snill og behandlet dem veldig bra. Han er snill mot fremmede, tar gjerne imot kos eller slikker litt fingrer. Har ikke vært noe problemer i møte med hund eller kaniner. Har vært litt problematisk i intro til vanskelige rotter, men dog under flytting.

Andre tilbakemeld: Begge brødrene er veldig sussete og jeg er kjempe fornøyd med dem.

Bilde (Ikke obligatorisk men veldig ønsket ): Bilder kommer når jeg har fått nett.
____________________________________________________________________________________________________


Ditt navn: Marianne Ankjær-Jensen

Rottas navn: Belèg

Vekt og dato: 588g 31.08.12

Helsetilstand og evt tidligere sykdommer: Frisk som en fisk. Noe løs mage når han stresser mye.

Gemytt:
Sjenert og litt skeptisk til alle, men når han slapper av er han veldig koselig. Elsker å bli kost på leppene og sitter fint i hånden når han ikke er nervøs. Liker å terge de andre rottene litt, og er litt usikker i sin stilling under intro av vanskelige rotter, men har vært veldig god i intro med rolige rotter. Litt skeptisk til hunder og kaniner men ikke spesielt redd. Han har mye personlighet og liker helst å slappe av. Veldig glad i mat også. Ligge midt i en bunke med rottekompiser er favoritthobbyen hans og ellers er han glad i å rense negler, rote i hår og slikke fingre.

Andre tilbakemeld: Begge brødrene er veldig sussete og jeg er kjempe fornøyd med dem.
____________________________________________________________________________________________________


Ditt navn: Stian A-Jensen

Rottas navn: Karma's Ormenell

Vekt og dato:
Vekt 596 gramm - 30sept 2012

Helsetilstand og evt tidligere sykdommer:
Er i fin form og frisk, begynner og bli noe lat og kan vere litt grinete av og til når han får for mye oppmerksomhet, Har hatt noen bitt skader etter en noe uheldig introduksjon med 2 butikk rotter jeg fikk via ommplasering (er behandlet og ser helt fin ut nå)

Gemytt:
Fortsatt en koselig kar som ikke liker og bli løftet ut av buret men stortrivest med meg på sofaen når han er kommet ut, er litt defansiv og forsiktig etter slosskampen men går fortsatt bra sammen med andre jeg har prøvd, bet broren til han som bet ham 1 gang men det var fordi han satt og blåste segg opp og panda bare løpte rett på for og hilse, jeg fortsatte og ha dem i fanget og det gikk helt fint, han var nokk skremt og skepsis fordi det luktet "blekkulf" som var anngriperen.
____________________________________________________________________________________________________


Ditt navn: Stian A-Jensen

Rottas navn: Karma's Aran

Vekt og dato:
Vekt 578 gramm - 30sept 2012

Helsetilstand og evt tidligere sykdommer:
Aran virker frisk og fin, har tilsynelatende ikke hatt noen plager jeg er er av og til usikker på hvor godt han ser, men tror det er mere min paranoia en noe annet, han beveger seg fint rundt uten problemer

Gemytt:
Aran er en kose rotte, han protesterer aldri og er meget lydig (bortsett fra vist han har bestemt seg for og plage sin bror litt) han liker så godt og bli stelt med at han kan plage Ormenell til Ormen legger ham i bakken, da er Aran fornøyd og glad. Aran ser også ut til og gå meget godt sammen med alle andre rotter han møter.
____________________________________________________________________________________________________


Ditt navn: Mette Bergsaker

Rottas navn: Karmas Nimloth

Vekt & dato: 325, 03.12.12

Helse: Ingen sykdommer

Gemytt mot mennesker:
En av de første til døra når man åpner den, lar seg håndtere uten problemer, klatrer rundt på folk og utforsker, men har ikke tid til å kose.

Gemytt mot andre rotter:
Tidvis VELDIG klengete med andre rotter, elsker å sove i haug, pusse på de andre og bare generelt være i nærheten av dem.
____________________________________________________________________________________________________


Ditt navn: Mette Bergsaker

Rottas navn: Karmas Nerdanel

Vekt & dato: 350 g, 03.12.12

Helse: Ingen sykdommer

Gemytt mot mennesker:
Den desidert første til luka, må ha kontrollen på alt som skjer og alle hender som kommer inn i buret. Finner seg i "alt", men vil ikke leke med mennesker. Tror hun er for "voksen" til det. Liker kos, men er litt travel likevel. Har aldri bitt NOEN og er veldig myk når hun blir håndtert.

Gemytt mot andre rotter:
Sover i haug sammen med søsteren og de andre jentene, men kan også sove alene i sjeldne tilfeller. Takler fint å bli tatt vekk fra de andre rottene for å koses med alene, men blir tydelig glad når hun kommer tilbake.
____________________________________________________________________________________________________


Ditt navn: Aina Bø

Rottas navn: Karma's Indis

Vekt & dato: 250 g,

Helse: Ingen sykdommer

Gemytt:
Helt nydelig, aldri bitt med vilje, snill og grei. Har ikke så mye tid til kos ennå. Bor kun med søster.
____________________________________________________________________________________________________


Ditt navn: Aina Bø

Rottas navn: Karma's Aerwen

Vekt & dato: ca 250 g,

Helse: Ingen sykdommer

Gemytt:
Samme som søsteren sin. En nydelig rotte, aldri bitt og er snill og grei. Bor kun med søster.
____________________________________________________________________________________________________


Rottas navn: Karma's Miriel

Ditt navn: Tora Espeseth Kvaale

Vekt og dato: 345g 15/09-12

Helse: Frisk

Gemytt:
Miriel er helt fantastisk! Hun er myk og god, oppsøker gjerne kos og elsker mennesker. Hun har et lavt stressnivå og det skal mye til for å vippe hun av pinnen. Til og med når hun måtte ta ultralyd og måtte ligge på rygg i 25min uten narkose, hun gjorde det villig uten problemer eller nykker.
Hun er alltid klar når du kommer, og har ikke noe imot å bli plukket opp. Hun slikker fingre og legger gjerne hele hodet sitt i hånden din for å få litt kos. Hun er snill og grei med de andre rottene, og har ikke egentlig utmerket seg noe særlig i flokken. Hun er Beta rotte, og har ikke vist noen negative tegn under intro.

Andre tilbakemeldinger:
En yndig og snill rotte med et deilig og sindig vesen <3
____________________________________________________________________________________________________


Rottas navn: Karma's Gil-Galad

Ditt navn: Tora Espeseth Kvaale

Vekt og dato: --

Helsetilstand og evt tidligere sykdommer:
Gil-Galad døde 12 juli, ble obdusert og det ble funnet et frø i halsen. Antatt dødsårsak, kvelning :(

Gemytt:
Før han døde var han min varme, myke og vakreste kosebamse! Det var alltid han og Castor som ble plukket opp først, han var bare virkelig fantastisk! Gill var den rotta som alltid kunne få deg i godt humør, uansett hvor dårlig dagen din var. Han smeltet alle hjerter og var like snill med alle mennesker! Snill og rolig i flokk, lagde aldri problemer og gjorde ikke noe særlig ut av seg.
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Alviske kull

Post by torasrotter »

Ditt Navn: Stine

Rottas navn: Lefaivendia

Vekt & Dato: 17/4-13 385gr

Helse: utmerket

Gemytt mot mennesker: Herlig kontaktsøkende

Gemytt mot andre rotter: Rolig avbalansert alfahunn

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt Navn: Stine

Rottas navn: Nenethalia

Vekt & Dato: 17/4-13, 372gr

Helse: Utmerket

Gemytt mot mennesker: Nysgjerrig og kontaktsøkende

Gemytt mot andre rotter: Fungerer flott i flokk, tar vare på alle rundt seg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Ormenell
Ditt navn: Stian

Vekt og dato: 614gramm @ 18-4-2013

Helsetilstand og evt tidligere sykdommer:
Helse, er som en voksen kar skal være, fortsatt ganske aktiv når han kommer ut på gulvet og får litt fart om han ikke ønsker buret helt enda he he, det eneste som er og utsette er at han begynner og bli relativt naken (se bilder) en del av ryggen, var litt redd det hadde med at han ble bitt der, men etter og ha sett marianne sine og tenkt etter alder og slikt er jeg vell meget fornøyd med helse (kan virke som han er noe allergisk mot min samboer?, som er allergisk mot de igjen men virker ikke som noe problem, for rottene iallefall)

Gemytt:
Ormenell er fortsatt en meget god venn av alle mennesker, ikke så glad i og bli løftet men hilser gjerne (bare litt sutring ingen sprelling eller panikk) kan sutre en del når Aran blir litt masete også, var meget meget flink i introduksjon med Forrest, (og det tiltross for at Forrest virkelig ikke var det skrikete barnslig og livredd alle rotter som ser på ham men helt oppi rompen på dem vist de snur seg) men er noe skeptisk til ukjente og spes dominante rotter etter kampen med Blekkulf. Han vet fortsatt og ta livet med ro da, senest i går lå han i stor hengekøyen på rygg med alle ben i været og aran sitt hode på magen (fikk desverre ikke til bilde) viktigst er vell hvor flink han er og passe på sin bror se :Aran

Andre tilbakemeld:
Ormenell er den mest ekte rotten jeg har som er helt tam, han ser føles og oppfører seg som en ekte villrotte, bare virkelig ikke vill.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas navn: Aran

Ditt navn: Stian

Vekt og dato: 620gramm @ 18-4-2013

Helsetilstand og evt tidligere sykdommer:
Fortsatt frisk og fin, men har mistanke om at aran ser litt dårlig, Redeyed så ikke så unaturlig, (se gemytt) Arans pels er det fantastiske jeg noengang har vært borti (han er rex, og selv hans stri hårete brødre begynner og se naken ut) Aran er en bommulsdott, myk og like hårete som for 1år siden.

Gemytt:
Arans mer eller mindre svake syn, klarer seg fantastisk fint og det er storsett ikke merkbart uten om når man mater han noe godt gjennom buret, og det at selv om han nok er sjefen, blir det Ormenell som forsvarer og sjekker ut fremmede, har Ormen sluppet dem inn eller sagt dem er ok, er dem øyeblikkelig Arans beste venner :) Aran er kjempe glad i kos, hardt og mykt av mennesker og rotter fremmede og kjente. men han ble litt fort irritert på sin sønn (det ble som sagt selv jeg der og da) og det er eneste rotten jeg har sett han bli irritert over, ingen skade biting men litt hissig knuffing da, Aran elsker kos så mye at det kan gormenell på nærvene i blandt he he.

Andre tilbakemeld:
ikke som jeg kommer på i farten, jeg er ikke den flinkeste og skrive slikt langt det blir lett kort og enkelt så kom gjerne med så mye av spørsmål du måtte ønske.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt Navn: Marianne

Rottas navn: Karmas Thingol

Vekt & Dato: 568g 02.04.13

Helse: Frisk og rask, ingen problemer

Gemytt mot mennesker: Elsker mennesker, nye og fremmede, veldig sosial og som deig i hånden. Ekstremt glad i kos og smiler med hele seg når noen koser med han. Fortsatt rask og spretten, men jeg merker han setter mer pris på kos en løperundene enn han gjorde før.

Gemytt mot andre rotter: Alfa i flokken, litt nysgjerrig og bestemt iblandt, men godtok fint Falala-lalalala i flokken. Ser ut til å sette mer pris på kos fra mennesker enn fra de andre rottene, men han er glad i flokken sin og. Vært forholdsvis flink i intro med problematisk rotte.

Annet: Thingol har mistet nesten all pels på sideflesket, magen og forran ørene.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt Navn: Marianne

Rottas navn: Karmas Belèg

Vekt & Dato: 589g 02.04.13

Helse: Frisk og rask, ingen problemer

Gemytt mot mennesker: Litt skeptisk til å bli løftet, fortsatt, er stiv og kan være litt sprellete. Bortsett fra det er han veldig glad i mennesker og setter stor pris på kos. Merker veldig lite til angsten han hadde tidligere.

Gemytt mot andre rotter: Er litt påtrengende i intro, men lager aldri noe problemer. Veldig glad i flokken sin og han som de andre tok imot Falala-lalalala uten problemer. Han er en rotte som lett bryter inn i en slosskamp om den er der, men han starter de aldri selv.

Annet: Begynner å miste pelsen på sideflesket.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt Navn: Mette

Rottas navn: Mina

Vekt & Dato: 351 g, 17.04.13

Helse: God helse, ingen ulyder eller noe

Gemytt mot mennesker: Helt herlig, utadvendt og kosete

Gemytt mot andre rotter: Kjempegod sosialt, tar godt imot alle som kommer "på besøk" i buret.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt Navn: Mette

Rottas navn: Feya

Vekt & Dato: 323 g, 17.04.13

Helse: Ingen lyder, ingen utflod, ingen problem

Gemytt mot mennesker: Utdavendt, nysgjerrig, sosial, fantastisk rottefant

Gemytt mot andre rotter: Veldig god, hilser fint og blir fort venner med de aller fleste

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas Navn: Alva
Ditt navn: Aina

Vekt: ca 290 g

Helse: Frisk

gemytt: er helt nydelig, aldri bitt med vilje. Ikke tid til kos.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rottas Navn: Alvine

Ditt Navn: Aina

Vekt: ca 290 g,

Helse: Frisk

Gemytt: er akkurat som søsteren.
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply