ratrace kull g

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: ratrace kull g

Post by wollf »

Wookie
Atferd mot Rotter: Veldig omgjengelig og god mot andre rotter. Fantastisk i intro til unge rotter, tok de til seg og var en god bestefar. Han var alltid fredelig og knyttet flokken godt samhttp://www.tamrotter.com/forum/posting.php?mod ... =12713#men. Ble en periode mobbet av tre av mine rotter, men han tok det fint men trivdes bedre når han fikk bo alene med Herr Dust. Veldig rolig og bedagelig.
Atferd mot Mennesker: Han elsket mennesker, var veldig kontaktsøkende og smeltet som smør i hånden på alle. Kunne ligge i timesvis og sove i hånden din og det fantes ikke noe bedre enn kos og oppmerksomhet
Helse: Frisk og fin til siste dagen, da han fikk pusteproblemer. Var noen snufs av han dagen før han døde. Død, av lungeproblemer, 23/12-12, ble ikke obdusert
vekt: 601g like før han døde
annet: Ble litt tynn over ryggen og svak i bakbena noen få dager før han døde.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: ratrace kull g

Post by wollf »

Bettie Sweet

Atferd mot Rotter: Betti är flocksmart, hon klarar av introduceringar utan problem och är väldigt social med sina rått-kompisar!
Atferd mot Mennesker: Väldigt social och vill vara med hela tiden! Med tiden har hon blivit lite mer utav en soffpotatis och ligger gärna i knät eller nacken medan vi tittar på tv, förut hade hon inte riktigt tid och ro till de!
Helse: Frisk som en nötkärna! Hon har varit förkyld en gång, men det gick över på ett par dagar utan medicinering.
vekt 385g.
annet: Fortfarande en helt fantastisk råtta!

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: ratrace kull g

Post by torasrotter »

Miroxx: Miroxx ble dunnet død i buret sitt den 01/02-13, ble ikke sent til obduksjon.

adferd med mennesker:
Han var en myk, varm, oversosial og oppmerksomhetssyk rotte! Han ble deprimert om han ikke fikk kos jevnlig flere ganger om dagen, og man kunne ikke gå forbi buret uten å stoppe, da ville han nok død av fornærmelse! Han var bare uten tvil en solstråle av en rotte, og bidro virkelig til å gjøre dagen din bedre! Han er dypt savnet av både meg og min bror, som fikk et veldig spesielt bånd til han!

adferd med rotter:
Miroxx bodde i utgangspunktet hos Heidi ved Lyngrottene i Moss, men han gikk ikke over ens med burkompisene sine og flyttet derfor ned hit sammen med Birk. De bodde sammen i noen uker før Birk ble avlivet på grunn av aggresjon. Da ble Miroxx introdusert til min flokk, og dette gikk veldig greit i begynnelsen. Men når Start (alfa) reiste bort for å bli parret slo Miroxx seg vrang og begynte å jage og mobbe de andre i buret. Når Start kom tilbake så hadde Miroxx klart å få karret til seg alfaplassen, men han var ikke en særlig god alfa. Så når Start skulle introduseres tilbake til flokken ble Miroxx veldig aggressiv og selv etter mange introer over lengre perioder så ble han ikke bedre. Derfor sto Miroxx som alenerotte resten av livet

helse: Frisk (Microøyne)

vekt: 743g

annet:
Image

Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: ratrace kull g

Post by torasrotter »

Babe: Dessverre fikk Babe jursvulst og ble derfor avlivet når den var blitt så stor at den var i veien for henne (7/11-12)

adferd med mennesker:
Babe var en propell og et monster uten like når hun var ung. Hun ødela alt hun kom over og nektet å sitte stille i det hele tatt. Hun var først ut av luka og så kunne man bare si hadet, for da var hun borte i et par timer! Når hun rundet 12mnd så forandret hun seg, og ble mye mer rolig og sindig. Hun ble den trygge og stabile rotta, som alltid hilser med en kyss og litt fingervask. Hun var mammas lille jente og ble en riktig sosial og koselig rotte. Hun smeltet meg hver gang jeg kom inn, med de søte ørene sine og det bedende blikket om å bli plukket opp for litt kos. Hun var min lille baby og ble dullet med hele tiden.

adferd med rotter:
Snill og grei, ingen anmerkninger i intro til verken voksne eller unge.

helse: Frisk (Jursvulst)

vekt: 348g

annet:
Image

Image

Image

Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: ratrace kull g

Post by wollf »

lille lakris ble avlivet grunnet hjertesvikt
dette resulterte i at hun fikk sirkulasjons svikt og buken fylltes med vann
frem til dette var hun en koserotte, vasket mor og varaltid like yndig og snill, men pga en tung slutt var hun litt bøllete mot honney (honney hadde vært dårlig rottespråk) og endte opp med å bite henne i runpa og laget et lite sår. bortsett fra dette har det aldri vært noe problem med intro.
hun veide 564g før hun ble avlivet

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: ratrace kull g

Post by wollf »

raven sovnet inn i dag.
hun har vært frisk og pigg helt til i dag. sovnet på sin favorittplass i køya

Post Reply