Noe spesielt med svarte rotter?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Noe spesielt med svarte rotter?

Post by WillyWonka »

Jeg har tenkt på en ting..

For en tid tilbake var det noen som sa til meg at svarte rotter var så sære.

Nå har jeg en svart rotte som er annerledes enn de andre. Fungerer i flokk, men liker seg best alene. Trekker seg litt tilbake, sover gjerne i en annen etg enn de andre osv. Er det tilfeldig? Flere som har svarte rotter der de skiller seg ut fra flokken?
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Hardy Rats
Sofaspiser
Posts: 193
Joined: 09 Sep 2014, 16:56

Re: Noe spesielt med svarte rotter?

Post by Hardy Rats »

Jeg har ei svart ei nå og hun skiller seg ikke ut på noen måte. Hun er heller den som passer på at ingen blir utelatt. Hun veksler mellom hvem hun sover med og er alltid den første nye flokkmedlemmer blir venn med. Hun er god på alle mulige måter.
Jeg hadde også 2 svarte husky gutter før og de var også sosiale og fine. Han ene var sjef i buret, og passet på de andre hvis det kom noen han ikke likte. Han andre var kompis med alle. Hvis noen kranglet, pleide han å stille seg midt i mellom de og legge seg på rygg for å få de til å slutte å krangle.

Jeg har hatt rotter som er slik du beskriver, men hos meg har det vært tilfeldig hvilken farge de er. En gang overtok jeg en 13mnd gammel svart husky. Hun var sær, men det var fordi hun var lite sosialisert og ikke vandt med håndtering. Jeg tror ikke det hadde noe med fargen å gjøre :)
~Marcy, Muffins, Moon, Mira, Magic, Aero, Bubbles, Bulma, Chelsea, Mim, Delta~

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Noe spesielt med svarte rotter?

Post by Sara Syversen »

Karstein som var min første gutt var ihvertfall spesiell det kan jeg si. Han sov sammens med alle jentene mine. Men selvfølgelig blir det vanskelig å si om han hadde vært en enstøing i en gutteflokk da. Han hadde stått alene i 6 måneder men det merktes ikke i det hele tatt synes jeg. Eller kanskje noe ivrig i starten på jentene men dem fikk dressert han fort. (For den som lurer er alle chippa/ kjemisk kastrert her).

Han tok livet med ro og var den vakreste gutten i verden. hehe. Snill på alle områder og god med alle. Noe rolig gemytt kan jo skyldes chippen så klart da. Men han var rolig før han fikk den også.
Han krevde ikke så mye annet en litt kos og oppmerksomhet denne gutten. Han kunne gjerne ligge å titte på at jentene mine løp å hamstra mat på soverromsgulvet. Og han gikk også bedagelig rundt.

Sorry meg meeeeen han var min første gutterotte og jeg fikk en god unnskyldning til å dele noen bilder av godutten altså. Han vil nok alltid ha en stor plass i hjertet mitt.

Her kunne han ligge å titte utover mens jentene løp å koste seg.

Image

Han kunne være med å utforske å leke også altså.

Image

Livsnyter ;)

Image

Noe som er litt ekstra spesielt er at Berit og Karstein ble ekstra gode venner og dem vandret også over regnbuebroen i januar 2016 begge 2. To ukers mellomrom bare.

Image

Image

Karstein var jo 30 cm lang og 22 i halen. Stooor og lang gutt. Ja så da var han stor og bra nok som en madrass også syntes Berit ;)
Image

Tror dem er noe av det søteste jeg har sett og opplevd med rotter. Begge var chippet altså. Men kjærestepar var dem i mine øyne.
Image

Han delte også seng med andre den sjarmerende gutten ;) hehe
Image

Vannskelig å ikke bli betatt av rolige gutter sånn som han. Image

Bare et siste favoritt bilde av groomgutten <3

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Noe spesielt med svarte rotter?

Post by malap »

Jeg har 4 sorte rotter, forskjellige men sosiale og trygge alle sammen - de kommer også fra helt forskjellige steder og har helt forskjellig bakgrunn, noen av de kommer fra steder der de virkelig ikke har hatt det godt.
Malena

Post Reply