Black banded husky

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
tweek
Pinky
Posts: 28
Joined: 12 Mar 2004, 06:50

Black banded husky

Post by tweek »

Jeg har fått to nye gutter i hus i dag. Jeg vet svært lite om de, men de skal ha samme alder og begge er black banded husky, så jeg tenker at de sannsynligvis er søsken. Eneste er at den ene har svarte øyne, den andre har røde. Hva kommer det seg at noen får røde, mens andre får sorte? Noen som har litt info om dette? Ville gjerne ha visst litt mer om årsaken til at to brødre (hvis de er det da) som begge er black husky'er får forskjellige farger på øynene...
Jentene: Lulu (Black hooded) - Sissi (Black hooded) - Nellie (Black husky)
Guttene: Falkor (Blue husky) - Tate (Black husky)
RIP: Arthur (Agouti self) - Matei (Agouti self) -

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Black banded husky

Post by wollf »

tweek wrote:Jeg har fått to nye gutter i hus i dag. Jeg vet svært lite om de, men de skal ha samme alder og begge er black banded husky, så jeg tenker at de sannsynligvis er søsken. Eneste er at den ene har svarte øyne, den andre har røde. Hva kommer det seg at noen får røde, mens andre får sorte? Noen som har litt info om dette? Ville gjerne ha visst litt mer om årsaken til at to brødre (hvis de er det da) som begge er black husky'er får forskjellige farger på øynene...
hvor gammel er de? har du et bilde? for black husky bruker ikke ha røde øyner :) men i et kull kan det komme alle slags farger, det kommer bare ann på hva foreldrene og resten av familien er. to søsken har ha blå og brune øyner, eller lyst og mørkt hår, selv om de har samme foreldre

tweek
Pinky
Posts: 28
Joined: 12 Mar 2004, 06:50

Re: Black banded husky

Post by tweek »

Her er Tate. Ganske sikker på at han er Black (?) Han har sorte øyne.
Image

Og dette er Falkor. Ser nå at han er blåere i pelsen. Han er nok ikke black allikevel. Blue?
Image

Ryggen til Falkor. (Han med røde øyne). Blue?
Image

Her er de til sammenligning...
Image

De er rundt 6 måneder gamle (etter hva vi fikk høre).

Hvordan vet du at black ikke får røde øyne? Tar gjerne imot tips hvor jeg kan lese mere om dette.
Jentene: Lulu (Black hooded) - Sissi (Black hooded) - Nellie (Black husky)
Guttene: Falkor (Blue husky) - Tate (Black husky)
RIP: Arthur (Agouti self) - Matei (Agouti self) -

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Black banded husky

Post by Sara Syversen »

Jeg kan ikke så mye om farger og genetikk men må si dem var nuddelige ;)
Har husky selv. Elsker dem ;)
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Black banded husky

Post by wollf »

Black har ikke røde øyner bare. Men blue husky bruker å ha husky øyner som er mørk røde

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Black banded husky

Post by Vimsy »

Dette var ganske interessant. Da lærte jeg litt selv også mtp farge og genetikk på huskyene. :thhpt:

Hatt husky selv (se avatar), og elsker dem!
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Post Reply