Leter etter en hann til Skum fra RatRace's oppvaskkull

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Leter etter en hann til Skum fra RatRace's oppvaskkull

Post by Ingerid Øksnevad »

Jeg vurderer å sette et kull på Skum, siamese rex, f. 31.3.14, fra Marlens oppvaskkull. Hun bor hos meg sammen med 7 andre rotter rett utenfor Oslo. Er det noen som vet om en tilgjengelig hann som kunne passe til linjene til oppvaskkullet?

Image

Litt om Skum:
Hun er snill og myk med mennesker. Håndteres daglig av barn uten noen problemer. Hun oppsøker gjerne mennesker, men har ikke særlig tid til kos. Veldig god på å bli håndtert, lar oss f.eks. uten protester legge henne på rygg for å sjekke tenner. Hun elsker å leke med fingrene våre. Leker gjerne "sisten" med hendene våre :-)
Hun lever i flokk med 6 andre hunner og 2 kastrerte hanner. Gjør ikke mye ut av seg i flokken. Sover med alle og viser ikke dominant adferd mot noen. Ble introdusert til en baby når hun selv var ganske ung uten noen problemer.

Mer om linjene til Skum finner du her: https://sites.google.com/site/wollfratr ... askmiddler" onclick="window.open(this.href);return false;

Har du, eller vet du om en hann som kunne egne seg?

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Leter etter en hann til Skum fra RatRace's oppvaskkull

Post by Tonje Lenore »

Anniken HH har noen hanner hun gjerne vil få brukt :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Leter etter en hann til Skum fra RatRace's oppvaskkull

Post by Ingerid Øksnevad »

Takk for svar Tonje. Anniken har helt riktig, men de er litt unge enda :bleh:

Hardy Rats
Sofaspiser
Posts: 193
Joined: 09 Sep 2014, 16:56

Re: Leter etter en hann til Skum fra RatRace's oppvaskkull

Post by Hardy Rats »

Hva slags hann leter du etter? (alder, farge?) Kan muligens låne ut en av mine, men jeg regner med de er litt yngre enn det du leter etter (8 uker) og jeg aner ikke noe om linjene deres siden jeg kjøpte de av noen på finn.no. Fikk de sjekket av veterinær i dag og de var helt friske, men de er fremdeles unge. De er også veldig sosiale og lette å håndtere. Begge to er toppøret huskygutter på 198-200 gram.
~Marcy, Muffins, Moon, Mira, Magic, Aero, Bubbles, Bulma, Chelsea, Mim, Delta~

Hardy Rats
Sofaspiser
Posts: 193
Joined: 09 Sep 2014, 16:56

Re: Leter etter en hann til Skum fra RatRace's oppvaskkull

Post by Hardy Rats »

Image

Image

Jake (den mørkeste) er så og si fryktløs og elsker å utforske verden. Han kan fint kose med deg når han er trøtt, men med en gang han har fått vilt litt, vil han gjerne utforske enda mere. Da er det ikke så nøye om du er der eller ikke. Hvis han først må være med deg vil han helst sitte på skulderen din og snuse på alt du går forbi.

Finn (den med mest hvitt) elsker å lage reir/seng. Han er veldig glad i sunn mat (han velger heller brokkoli eller agurk enn ost og kjøtt) og syntes det er gøy å leke i håret til folk. Finn søker menneskelig kontakt i større grad enn Jake, men er også glad i å utforske. Finn steller ofte pelsen til Jake og fingrene til menneskene.
~Marcy, Muffins, Moon, Mira, Magic, Aero, Bubbles, Bulma, Chelsea, Mim, Delta~

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Leter etter en hann til Skum fra RatRace's oppvaskkull

Post by wollf »

De er nok alt for unge til å avles på enda. Er nok enda et år - halvannen før de er klare :-) men kanskje da

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Leter etter en hann til Skum fra RatRace's oppvaskkull

Post by Ingerid Øksnevad »

Jeg leter etter en som en sunn og frisk, sosial og grei med mennesker og andre rotter. Farge spiller ingen rolle :-)

Men, hanner som skal brukes i avl skal være over 12 mnd, så dine gutter kan vurderes i avl om et års tid.

Lykke til med de to søte småttisene :-)

Post Reply