Dumbo Hooded vs Toppøret Hooded

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Dumbo Hooded vs Toppøret Hooded

Post by Anniken.HH »

Hei
Så jeg har to Toppørede Hodded gutter fra før, Diesel og Stripa, og adopterte en ny Hooded idag, enda en gutt, Småen. De er på ca samme alder, men tror faktisk Småen er en måned yngere enn de to andre.
Vi fant ham på Finn, hvor han ble gitt bort aleine, og ta tenkte vi at vi kunne ta ham, men han var jo gigantisk!! O.o'''
På bildet så han ut til å være samme størrelse som Diesel og Stripa, som spiser fra, og hamstrer litt så de alltid har mat. De kunne nok godt fått litt mer vekt, men de er så aktive at så snart de går opp i vekt løper de det av seg igjen.

Så kommer det jeg lurer på; damen jeg fikk Småen av sa at de var de største rasene, men etter litt sjekking ser jeg at Småen er helt sikkert en Hooded, men størelsen er mer i likning av en villrotte enn en tamrotte.
Jeg sjekket litt mer rundt og fant forskjell på ørene hos rotter, og skjønte raskt at Småen var en Dumbo, har dette noe med det at han er så stor og gjøre?
Vi har ikke vekt - vi driver å pakker ned ting for vi skal flytte om noen måneder - så jeg har ikke mulighet til å veie ham i forhold til de to andre, men som sagt, han er svæææærrrr :P
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Dumbo Hooded vs Toppøret Hooded

Post by Norakul »

Alle tamrottene er bare én rase :) Men det er stor variasjon i størrelse uavhengig av ører og farge. En hannrotte kan nok veie godt opp mot kiloen :) Den største min veier 600 gram, men har sett mange på over 700.
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Dumbo Hooded vs Toppøret Hooded

Post by WillyWonka »

Jeg har bare gutter.
Pr. dags dato har jeg 4 stykker. men min størte var Mogwai som veide mellom 5-600 gram.
Min minste gutt er Prins på mellom 350-400 g (husker ikke målingene nøyaktig).
Lille Blå er en gutt på rett i overkant av 400 g. Er vel rett i overkant av ett år nå, men han er veldig liten av vekst og ser ikke ut til å bli større. Mogwai var så nesten ut til å være nesten dobbel størrelse :p Begge var toppøret, så det er nok veldig individuelt.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply