Pris på rotteunger.

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Pris på rotteunger.

Post by Troya »

Enig Malap!
Da hadde flere kjøpt ordentlig utstyr, og tenkt seg om to ganger før de kjøpte dyret ;) Heldigvis rekker de fleste som kjøper fra oppdretter å tenke ordentlig gjennom kjøpet fordi de må vente en stund før de faktisk får dyret... Er mange som sender henvendelser, men som synes det er lenge å vente fem uker på rotteungen...

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by Vimsy »

Troya wrote: Er mange som sender henvendelser, men som synes det er lenge å vente fem uker på rotteungen...
Fem uker... lenge... Folk ass :sneak:
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Pris på rotteunger.

Post by Kesia Madeleine »

Helt enig i at prisen på et dyr bør være litt høy. Synes prisen som seriøse oppdrettere tar nå er veldig fin :) Det at man må vente litt på å få rotte fra oppdretter er også egentlig helt kanon. Det fører til at man får luket ut de som ikke har tenkt seriøst igjennom det å skaffe seg rotte og som har fått det mer over seg som et impulskjøp. Minuset er om man har rotter fra før av og feks skal skaffe seg en ny en mtp et dødsfall og en står alene, og så må man vente i flere mnd på å få en venn til den. Men samtidig så er det jo litt ens egen feil om man bare har 2 rotter, da risikerer man alltid at den ene står alene når den andre går bort. Mye bedre å ha 3 eller flere rotter, så slipper man det problemet.
Utstyr skulle vært billigere ja, så kanskje flere hadde kjøpt mer fint til rottene sine. Har sett maaaange stakkarslige og stusselige bur med minimalt med innredning. Det gjør meg så trist, for jeg ser hvor mye mine eeelsker å ha sovehus, hengekøyer og annet gøy i buret. Er ikke alle som tenker at IKEA, Biltema osv. har ting som kan brukes i rotteburet og som er superbillig.
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by Hoyst_87 »

Det føles jo UTROLIG lenge å vente 5 uker fra ungene er født da! Og ofte for oss litt "seriøse" kjøpere så har vi gjerne ventet noen uker FØR de ble født også, kanskje tilogmed siden før parring! Da snakker man 2 måneder! Det er leeeeenge å vente når man er spent og nysgjerrig og gleder seg! ;P


(Jeg vet det ikke var det dere mente, men at useriøse kjøpere mener 5 uker er for lenge å vente når man helst vil ha en rotte i GÅR når man først bestemte seg for det i DAG, men for alle oss andre også så ER 5 uker lenge å vente altså!! Bare at vi vet at det er verdt det.) :D
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Post Reply