rotter i samme bur i snart 2 mnd... ingen babyer?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
ratinator

rotter i samme bur i snart 2 mnd... ingen babyer?

Post by ratinator »

Jeg har hatt mine rotter i samme bur i snart 2 mnd men det kommer ikke noen bebiser.... jeg har 1 gutt og to jenter på litt over 1 år... jeg ser etter i buret hvær dag men det skjer bare ikke.... de parrer ca hvær 4 dag... buret er ca 1,5 kubikkmeter med plass og de sover på 3-4 steder.

noen tips om hvordan få flere dyr i flokken? :slede:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Hvis jentene dine er rundt 1 år eller over er de for gamle til å få sitt første kull, du kan risikere at de får fødselskomplikasjoner.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Ikke heldig å ha gutter og jenter sammen, og planene om å få bebiser bør være en godt utenkt plan, ikke tilfeldigheter. Om begge jentene dine får max utelling med rundt 15 rottebarn hver, hva gjør du da? Det er 33 rotter det (rent hypotetisk sett)....... Har du kapasitet til så mange rotter? Ikke for å pese deg på noe vis, men det er mange elementer som burde overveies før man planlegger å få rottebarn. Et tips er å lese informasjonen på forsiden av webben vår ;)
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Re: rotter i samme bur i snart 2 mnd... ingen babyer?

Post by Lucifer »

ratinator wrote:Jeg har hatt mine rotter i samme bur i snart 2 mnd men det kommer ikke noen bebiser.... jeg har 1 gutt og to jenter på litt over 1 år... jeg ser etter i buret hvær dag men det skjer bare ikke.... de parrer ca hvær 4 dag... buret er ca 1,5 kubikkmeter med plass og de sover på 3-4 steder.

noen tips om hvordan få flere dyr i flokken? :slede:
Hannen kan være steril, eller hunnene er for gamle. Jeg ville skaffet meg et par unge hunner, så det ikke oppstår problemer. For hunnrotter å få sitt første kull som ettåring, blir som for et menneske å få sitt første barn som femtiåring, og det går sjelden bra. Kjøper du hunnrotter med stamtavle fra en seriøs oppdretter er det også lettere å bli kvitt ungene, med utgangspunkt i at du vil drive med oppdrett riktignok.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

*Tråden er flyttet fra generelle spørsmål*
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply