Matmors Blåmuggoster f. 04.05 - gutter, event. forvert j.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Matmors Blåmuggoster f. 04.05 - gutter, event. forvert j.

Post by Matmor »

Det er ledige gutter fra Matmors Blåmuggost-kull født 04.05.2014 (red eyed devil, mørke og lyse). I utgangspunktet har jeg ikke ledige jenter, men det kan være aktuelt å sette ut en eller to på fór, hvis noe er interessert og bor nær nok.

Unger vil koste kr. 350,- for 1 og 600 for et par ved henting i Sandefjord. Mot et mindre beløp kan jeg sannsynligvis organisere levering på strekningene Sandefjord - Oslo, Sandefjord-Moss, Sandefjord-Hokksund og muligens Sandefjord - Skien, men det må i så tilfelle skje når jeg eller kuréren har anledning til å reise.

Bilder kommer etterhvert, men se ellers Fødte kull og mine hjemmesider for informasjon.

Navn
:leftrat: Matmors Selkie / :rightrat: Matmors Lord Byron
Født 29.07.2013 / 20.01.13
Beskrivelse
genetikk Black-basert RED, toppøret, glatthåret, heterozygot for ukjent blekende gen/
:rightrat: Lys RED (black-basert, homozygot for ukjent, blekende gen), glatthåret, toppøret
Eier Matmor
Matmor, Kikky er fórvert
Opprinnelse begge Egenproduserte - og dermed ikke importert
Beboelsestid Hos eier siden fødsel / :rightrat: Hos fórvert siden ca. 7 uker
Stamtavle :leftrat: Foreldre: Matmors Ada, Matmors Colin Firth
Besteforeldre: Flaxholme Mischief og Flaxholme Faust
Oldeforeldre: Flaxholme RED rotter /:rightrat: Foreldre: Flaxholme Mischief og Flaxholme Faust
Besteforeldre: Flaxholme RED-rotter
Vekt : ca. 450 g / Ca. 700 g
Helse Frisk, aldri vært syk /Frisk, aldri vært syk utover litt snufs i sommer
Adferd med rotter Fungerer bra i flokk, fin i introduksjon med voksen hunn da hun selv var 7 mnd/ Fungerer bra i flokk, fin i babyintro, fungerer bra under lufting med voksne hanner hos Matmor
Adferd med mennesker Kontaktsøkende og fingerslikkende overfor eier og eiers familie, uinteressert i andre / Kontaktsøkende men ikke så kjælen
Tidligere kull :leftrat: Ingen :rightrat: Ingen
Avvik fra avlsveiledningen Innavl

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: 16.03.2014 i forbindelse med flytting til hunnens hjem for parring
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: vil bli behandlet 2 ganger før eventuell fødsel, trolig med Stronghold
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Ja.

Forventinger til
Farge: Black og lys (mink? russian blue? noe annet?)
Tegning: RED
Ører: toppøret
Pels: standard

Begrunnelse for parringen: Parringen er en del av et pågående forsøk rundt innavl. Rottene fra denne slekten har hatt meget bra gemytt, og er store og fine, men har en tendens til å bli for store. Det er for tidlig å si hva deres gjennomsnittlige levealder blir på, men den ligger an til å være sammenliknbar med norske utavlede rotter. Fordi størrelsen (både lengde og fedme) kan bli et problem hos disse rottene har jeg valgt to av de slankeste.

Annet: Informasjon om foreldrenes kull og besteforeldre ligger på Matmors hjemmesider. Kullrapporter for de norskfødte kullene ligger også på NTF's forum. 6 månedersrapport for Selkies kull legges ut en av de nærmeste dagene på NTF's forum og på mine hjemmesider. Både Matmor og Kikky kan kontaktes med spørsmål angående foreldrene. Hunnen vil ha tilgang på RM3 f.o.m. parring.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Matmors Blåmuggoster f. 04.05 - gutter, event. forvert j

Post by Matmor »

3-ukersbilder av en mørk og en lys:
Image
Image
Babydagboken på hjemmesidene mine er oppdatert til ca. d. 20, mer kommer etterhvert.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Matmors Blåmuggoster f. 04.05 - gutter, event. forvert j

Post by Matmor »

4-ukers + 1 dag bilder av en mørk og en lys gutt - fortsatt ledige gutter!
Image
Image

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Matmors Blåmuggoster f. 04.05 - gutter, event. forvert j

Post by kikky »

Fantastisk flotte rotter i denne slekten. Løp og kjøp! :boing:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: Matmors Blåmuggoster f. 04.05 - gutter, event. forvert j

Post by Ida Davidsen »

Å herredussen :hearteyes: Hadde det ikke vært for at jeg ikke kan kjøpe nye rotter før jeg flytter ut så hadde jeg uten tvil prøv å få fatt på en av de søtnosene!
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Matmors Blåmuggoster f. 04.05 - gutter, event. forvert j

Post by Matmor »

To av de tre gjenværende guttene er bestilt. Hvis noen er interessert i Ermite må det vente til jeg kommer tilbake fra Montenegro ca. 17/7...

Post Reply