BadZ's Julungar

Moderator: Moderatorer

Post Reply
zickan
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 04 Mar 2013, 18:20
Kjønn: Kvinne

BadZ's Julungar

Post by zickan »

Blivit två kvar i denna kullen som söker hem. en silver black europeen berkshire hona, och en champange untypical rex hane.

Dato for sammensetting av rotter:

Hunnrotta: Rebellion's sommaren är min
Navn: Rebellion's sommaren är min
Variant fenotype: Chocolate amerikan berkshire rex, dumbobärare
Variant genotype: aa bb Hh
Fødselsdato : 23/1 2013
Eier: Victoria Widekrantz / Zickan's
Opprinnelse: uppfödare
Er rotten importert? nej
Hvis ja, dokumentasjon: (legg ved link til eller bilde av scannede eller fotograferte dokumenter, importtillatelse, helseattest o.l)
Hvor lenge rotta har vært hos eier: sedan ca 2 månaders ålder
Sykdom: Haft nån enstaka nysningar
Vekt ved parring: Över 300, men tyvärr dog min dator i november. just nu har jag inte exakt vikt innan parning.
Temperament: jätte mjuk och social. fungerar toppen i flock.
Stamtavle: ja
Tidligere kull: nej
Avvik fra NTF's avlsveiledning: följer srs riktlinjer

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: januari 2014
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: december 2013, stronghold
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene?: nej

Hannrotta:
Navn: Swarm of rats Shaked Pucko
Variant fenotype: Silver chocolate dumbobärare
Variant genotype: aa bb
Fødselsdato : 23/2 2012. Fräsch och välmående med bra vikt, men hittades avliden 15 januari 2014.
Eier: Victoria widerkrantz , zickans
Opprinnelse: uppfödare
Er rotten importert? Ja
Hvis ja, dokumentasjon: har inte dom kraven
Hvor lenge rotta har vært hos eier: sedan april 2012
Sykdom: snuvade lite i december, men inge värre.
Vekt ved parring: 571 gram
Temperament: Min favorit grabb. Stor, muskulerad men mjuk kudde. Fungerat med precis alla som flyttat in i flocken oavsett ålder. Ende som knockade lite vid 1års ålder var min andra flockledare emerald. Men bodde sedan ihop senaste halvåret utan problem.
Film kvälls herren som gärna ville ha stor portion av nogger glassen att ätas mitt i mitt knäe eller på soffkudden innan han kunde försöka krypa in under min hand för att flörta lite gos. Lämnat stort hål här hemma. Sitter och jagar transport hjälp från hans uppfödare i tyskland. Försöker få hem släktingar till honom. Verkar va en väldigt bra kull han är ifrån. utställd ett par gånger med mycket bra bedömning
Stamtavle: Ja liten
Tidligere kull: Nej tyvärr. var inplanerad till en andra som inte hans med
Avvik fra NTF's avlsveiledning: följer srs rekommendationer

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: januari 2014
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: december 2013


Hvis kullansvarlig ikke er den samme som eier, kan eier kontaktes av kunde:ja
Pris: 500 sv kr ( då ingår veterinär intyg)
Annet:

Begrunnelse for parring: väntade på rätt hona. sommar och lambi dök upp och utvecklades så bra. Lambi åkte iväg på en annan parning och hade en kull hos annan uppfödare. Passade på att ha en på sommar under tiden. Och funderade på att ta en på lambi om några månader med pucko men det blev inte av :-(. Pucko har varit en stor tillgång i min flock. hållit ihop den med en fast, men mycket mjuk tass. När jag målade om ena royal suite buren så valde jag att slå ihop min hanflock under några dagar så de ändå hade en stor bur. Blev 22 hanar som fungerade utan minsta strul och utan intro. Sommar är lite mer aktiv, väldigt social och kommer springande. Gillar allt och alla. Medan pucko har varit mer stillsam, smått lat och inte den som kommer fram till luckan. Men älskade mysa. Hade aldrig brottom. Lite smått livsnjutare. Ende jag ångrar är att jag väntade så länge med första kullen på pucko.


Når kullet er født skal dette skjemaet fylles ut:
Født dato: 13/11 - 2013
Antall: 7
Dødfødte: 0
Antall levende etter 3 uker (avvenning): 7
Antall hunner: 3
Antall hanner: 4
Varianter: chocolate, mink, champange ut, black, silverat, eubk, topp och 2 dumbo.
Eventuelle helseproblemer/misdannelser hos ungene og foreldre: Inge på ungarna. Mindre snuvor på mamman förre året. Pappan avled vid 23 månaders ålder.
Frivillig: Bilder: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 022&type=3
Stamtavla: http://zlitter.weebly.com/uploads/2/4/0 ... 8_orig.png
Frivillig: Varit bra vikter på hela kullen utom ena honan. pepparkaka, hon har varit liten från starten och trode inte att hon skulle orka med. Men utvecklats bra även om hon ligger 30 gram efter syskonen ännu. Hon var på 80 vid 5 v när de andra var mot 90-100gram.
kullsida: http://zlitter.weebly.com/julungar.html
Frivillig:
De som söker hem är marsipangrisen - champange untypical rex och julmust - silver black eubk hona


transport till oslo finns den 30de januari. skall vara med en bekant på läkarbesök kl 15. vore skönt om man kan möta upp innan dess.
Zickans Rattery och Råttsele - zickan.weebly.com

zickan
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 04 Mar 2013, 18:20
Kjønn: Kvinne

Re: BadZ's Julungar

Post by zickan »

Julmust
Image
Zickans Rattery och Råttsele - zickan.weebly.com

zickan
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 04 Mar 2013, 18:20
Kjønn: Kvinne

Re: BadZ's Julungar

Post by zickan »

Marsipangrisen -hanen
Image
Zickans Rattery och Råttsele - zickan.weebly.com

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: BadZ's Julungar

Post by Tonje Lenore »

åååh lyst på :aww:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

zickan
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 04 Mar 2013, 18:20
Kjønn: Kvinne

Re: BadZ's Julungar

Post by zickan »

Passa på ;-). Gratis transport till Oslo om en vecka.
Zickans Rattery och Råttsele - zickan.weebly.com

Post Reply