WillyWonka og Ratrace sammarbeidskull- Ghetto kull

Moderator: Moderatorer

Locked
WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

WillyWonka og Ratrace sammarbeidskull- Ghetto kull

Post by WillyWonka »

Hannrotten:

Lille Blå
Blue berkshire mm Toppøret.
aa gg Hh
September 2011
Eier: WillyWonka / Veronika Moen Johansen
Opprinnelse: Dyrebutikk/ Imazoo
Hvor lenge rotta har vært hos eier: Fra han var ca 7 uker. Hentet han 2. november 2011.
Han fikk diagnosen kronisk luftveisinfeksjon hos veterinæren grunnet hyppig LVI. Har hatt to runder med AB for luftveisinfeksjonene + en runde med AB grunnet mellomørebetennelse. Ikke hatt broblemer med luftveiene etter siste behandling i april for ett år siden. Alle dosene har vært innen hans første 7 levemånedene. Ikke hatt behov for mer AB etter dette. Mistenker at dette er grunnet dårlige forhold i dyrebutikk. Har fortsatt litt synlig headtilt etter mellomørebetennelsen, men er ikke plaget av dette.
Vekt ved parring: 398 gram.
Temperament: Er veldig kontaktsøkende og elsker oppmerksomhet både fra matmor og alle andre som vil gi han oppmersomhet. Elsker kos og er mammas øyensten. Han er den første som kommer til burdøren når han hører folk og er like kontaktsøkende ovenfor mennesker, som han er med andre rotter, hunder og katter. Har aldri vist tegn til dominant eller aggresiv adferd ovenfor mennesker eller andre dyr. Aldri bitt.
Er ingen problemer med han i intro. Han er ydmyk og er ikke interessert i å ta over som alfa, og er derfor veldig lett å introdusere, både mot rotteunger og andre hanner han har hilst på. Gled rett inn ved introduksjon til mine første hanner når han kom i hus, og har tatt godt i mot nye gutter til flokken i ettertid.
Stamtavle: Nei, men har 2 kjennte søstre
Tidligere kull: Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Ja. Ingen bakgrunns info på foreldrene, helse problemer, og liten av vekt.

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: Fikk ny gutt i flokken sin 23 januar når Oscar flyttet inn.
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: januar/februar 2013. Hele flokken ble behandlet samtidig.


Hunnrotten:
RR/NS Lydia Deetz
Agouti Berkshire
Aa Hh DU du
30.08.12
Eies av Wollf/Ratrace
Kommer fra ratrace og navistars sammarbeidskull http://navistars.net/tidligere-kull.html
Vært hos eier siden 6 uker gammel
Sykdom: Ingen sykdom
Vekt ved parring: 321 gram
Temperament: Lydia er et lite lyn, hun kommer hoppenda og overfaller hånden min, løper over, under, rundt og gjenom buret og kommer tilbake. Hu elsker å leke og minner meg mye om hennes bestemor ørn som liten. Lydia aksepterte fint å få nye rotter i intro og går supert i egen flokk.
Stamtavle: Ja
Hun har ingen tidligere kull
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Ingen

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: I Deember da Vitanias rotter bodde her
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: November 2012
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene?: nei, får inn en unge fra matmors britiske byer.

Begrunnelse for parring: Lille blå er bror til Pixie som jeg tidligere i år prøvde å sette en parring på. Hun tok seg desværre ikke. Lille blå har pixies fantastiske gemytt. Jeg jobbet i buikken jeg hentet lille blå i og de bodde under svert skittene forrhold. Pixie fikk også mellomørebetennelse, etter en øre rens kunne vi se at dette var foresaket skitt i øregangen. Det var så tett at hun var nesten døv.
Lille blå har til tross for hans lille vekt og luftveis problemer noe å tilføre min linje. Han er den mest ydmyke og avballanserte hanrotten jeg har sett. Han legger kroppen sin i hendene på de han møter og har full tillit til at du vil ta imot hans kroppsvekt. Dette er utelukkende en parring for å få lille blå sitt herlige rolige gemytt sammen med Lydias hyperaktive og litt mer skarpe gemytt. Ungene vil forhåpentligvis bli herlige koserotter som går flott i flokken. Og pga Lydias sterke slekt helsemessig er jeg mer sikker på å kunne gjøre denne parringen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Født dato: 17. mars 2013
Antall: 13
Dødfødte: 0
Antall levende etter 3 uker (avvenning): _____
Antall hunner: 8 stk.
Antall hanner: 5 stk.
Varianter: ______
Eventuelle helseproblemer/misdannelser hos ungene og foreldre: Ingen
Vekt: Dag 1: Samlet vekt på kullet er 88 gram. Det vil si en gjennomsnittsvekt på 6.7 gram.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: WillyWonka og Ratrace sammarbeidskull- Ghetto kull

Post by WillyWonka »

Vi har fått flere henvendelser i forbindelse med rotteungene. Slik det er nå har vi 5 jenter ledige :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: WillyWonka og Ratrace sammarbeidskull- Ghetto kull

Post by WillyWonka »

Alle i kullet er reserverte.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Locked