Karma's & Ratrace Astrid Lindgren Kull

Moderator: Moderatorer

Locked
torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Karma's & Ratrace Astrid Lindgren Kull

Post by torasrotter »

Hunrotta:
Navn: Dorthea's Mme. Legras de St. Germain
Variant fenotype: Mock Mink Berkshire Dumbo Rex
Variant genotype: aa momo Hh dudu Rere
Fødseldato: 11/08-12
Eier: Tora Espeseth Kvaale
Opprinnelse: Dorthea's / DK
Hvor lenge rotta har vært hos eier: Siden 6 ukers alder
Sykdom: Ingen
Vekt ved parring: 306g

Temperament:
Mme. er en tøff og frempå liten jente. Hun er kjapp i burdøren og har vært veldig leken helt siden hun kom hit. Hun slikker fingre for den store gullmedalje og er veldig bestemt når hun undersøker de. Alt skal steller og slikkes, og er det noen neglebånd som stikker litt ut skal de fjernes så fort som mulig. Hun har ikke noen imponerende heng, og er ikke det jeg vil kalle en "myk" rotte i hånden, her er det mer busing og rett på som gjelder. Ikke tid til å sitte stille i en hånd! Hun har blitt introdusert til min flokk uten problemer, og har heller ikke vist noen negative tendenser når nye rotter har blitt introdusert nå i ettertid. Hun taklet intro til to voksne jenter fint, og gjorde heller ikke noe av å få to nye babyer på 6 uker puttet inn i buret.

Stamtavle: Ja, ligger på bunnen av siden
Tidligere kull: Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Nei

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: 15 februar
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Stronghold, 3 Mars
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Nei (Fordi jeg har en hanne inne til parring nå, i tillegg til at Svenskene må introduseres til flokken når karantenen er over så vil det være umulig)
Hvis kullansvarlig ikke er den samme som eier, kan eier kontaktes av kunde: Ja

Annet:
Positivt:
- Ingen anmerkninger i introduksjon
- Godt gemytt mot mennesker
- God helse
- Gode flokkegenskaper

Negativt:
- Litt lav vekt

Image


Hanrotta:
Navn: Ratrace Obsidian
Variant fenotype: Russian Burmese Dumbo
Variant genotype: aa- rbrb (momo?) cbch dudu
Fødseldato: 17/02-12
Eier: Marlen Wolf
Opprinnelse: Ratrace v/Marlen Wolf
Hvor lenge rotta har vært hos eier: Siden 6 ukers alder
Sykdom: Neselyder etter flytting fra Bergen. Gikk over på kort tid uten behandling.
Vekt ved parring: 586g

Temperament:
Obsidian er en myk og forsiktig bamse. Han er en skikkelig ferdinand som ligger lenge og sover, og ofte ikke merker at burdøra er åpen engang. Når han kommer ut er det ingenting som er koseligere enn en armkrok å få litt kos i. Han elsker å bli klødd bak øret, og strøket mellom ørene på toppen av hodet. Det samme milde sinnet har han vist i intro, og han har aldri bemerket seg på noen måte. Han er ydmyk og søt, og har ikke vist noen negativ atferd verken ved intro til voksne hanner, og heller ikke ved intro til babyer. Han ble introdusert til min flokk når han kom hjem, og igjen ble han introdusert til cinnamon guttene fra Danmark, Roald Dahl kullet mitt, og Riley når han kom hjem fra Vitania.

Stamtavle: Ja
Tidligere kull: Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Ja, neselyder 1 gang ved 6 ukers alder

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: 15 Februar
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Stronghold, 3 Mars
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Ja
Hvis kullansvarlig ikke er den samme som eier, kan eier kontaktes av kunde: Ja

Annet:
Positivt:
- Fantastisk gemytt
- Ingen dominans ved introduksjoner
- God størrelse uten å være overvektig
- God helse
- Gode kjelerotte egenskaper

Negativt:
- Neselyder ved flytting

Image


Forventinger til kullet:
Farger: Black & Mock Mink med mulighet for:
-Headspot i berkshire
Avtegn: Berkshire & Self
Ører: 100% Dumbo
pels: 50% glatt og 50% Rex
Annet:
-Obsidian sin søster Jade har produsert momo i sitt kull, og derfor kan Obsidian mulig bære momo-

Pris: 400,- for en, 700,- for to.


Begrunnelse for parring:
Jeg ville bruke en hann på Mme som var rolig i hodet, og som hadde en grei størrelse uten å være overvektig. Marzipan (far til Obsidian) kommer fra et kull med litt tykke rotter,
og derfor var det viktig for meg å se ann Obsidian i forhold til vekt, men han er en flott rottergutt som ikke er fet på noen måte. Mme selv er over minimum vekt, men hun er en slank og
nett dame. Jeg tror det myke sinnet til Obsidian vil passe godt sammen med den utadvendte og tøffe personligheten til Mme. Der Obsidian foretrekker en armkrok, vil Mme være tett oppe i fjeset ditt! Forhåpentligvis vil de produsere noen nussete og sosiale rotter med masse personlighet. Fordi det ikke gikk så bra for Marlen når søsteren til Mme skulle parres var det absolutt i hennes interesse å bruke Obsidian på henne. Hun har lenge tenkt på hva som kunne vært en passende partner for Obsidian, og når da Mme ble avlsklar så mener vi begge at dette vil bli en god match. Fordi Obsidian står på fôr hos meg for Marlen, så blir dette et samarbeidskull mellom Karma's og Ratrace Rattery- Kullet vil settes sammen fortløpende.

Frakt strekningen Kristiansand-Oslo & Kristiansand-Bergen kan ordnes mot en liten sum bensinpenger.
Ved reservasjoner end en mail til: karmas_rattery@hotmail.com eller wollf85@hotmail.com
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's & Ratrace Astrid Lindgren Kull

Post by torasrotter »

Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's & Ratrace Astrid Lindgren Kull

Post by torasrotter »

Litt bilder fra lufting før sammensetning :cheerful:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Locked