Allergi

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Caedes

Allergi

Post by Caedes »

Det viste seg at Devi hadde allergi mot burstrøen. Jeg, i min dumhet, la høy i buret. Da nøys Devi så fælt at jeg ikke helt visste hva jeg skulle gjøre. Var innom en dyrebutikk i Tønsberg, som jeg vet har god kunnskap om rotter. De anbefalte meg pellets, og jeg kjøpte en pose, dro hjem og byttet strøen hennes. Gjett om Devi kom seg! :D Nå er hun helt fin igjen!

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

å så bra...... en annen ting som også funker fint er avispapir, og det er morsomt, de elsker å¨rive det fra hverandre og bygge reir osv :)
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Bruker du da avispapir OG pellets? Det kan kanskje begynne å lukte fort fra buret hvis man bare bruker avispapir eller?

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Ja kun avispapir er ingen god ide hvis du ikke vil bytte nesten hver dag ;)

Jeg brukte yesterday news eller lignende i bunnen og makulert papir oppå. Det syns de var gøy for da var det ikke bare det kjedelige strøet, men litt papir å leke med også :thu:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

God ide:) Rottene her synes det er kjempe gøy med se og hør, får ikke ha det i fred på sofaen, før to rotter sitter å gnager.. hehe.. men skal prøve med litt avispapir i bunnen jeg også.. Min forje rotte var veldig glad i dorull og, jeg la en lang remse oppå buret og slapp en liten flikk ned mellom sprinklene, så stod han å dro i andre enden og frakta det inn i sovehuset :D

2po
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 26 Dec 2007, 00:32
Location: Trondheim

Post by 2po »

Jeg bruker avis i bunnen av buret med et lag gnavz oppå, og aviser på etasjene som jeg bytter nesten hver dag. de synes nemlig det passer seg å tisse og bæsje på etajsene skjønner dere.. :shock:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

er det miljøstrø du bruker? hvilken dyrebutikk mener du? anbefaler deg å bytte strø igjen hvis det er miljøstrø du har fått, det støver en del og utgir fenoler som kan irritere luftveien til rottene.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply