Hormonchip

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ttt
Pinky
Posts: 3
Joined: 21 Feb 2018, 15:32

Hormonchip

Post by Ttt »

Hej

I Danmark har vi ikke meget erfaring med hormon chip til hanrotter, men jeg ved at i i Norge har, så jeg har nogen spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

Hvor placeres chippen henne?

Er der bivirkninger?

Jeg har en hanrotte på snart 2 år som lige nu er alene efter hans kammerat døde. Jeg har forsøgt i 3 omgange at sætte nye små rottedrenge sammen med ham, men alle gange er han blevet aggressiv. Derfor overvejer jeg en hormonchip til ham for at undgå at udsætte ham for en operation. Men jeg vil ikke risikere han bliver skidt tilpas af chippen eller at den gør ham syg på nogen måde. Han er en meget sund rotte der aldrig har fejlet noget, så jeg har det ikke så godt med at udsætte ham for noget der måske kan påvirke hans helbred.

Ville i vælge at sætte en hormon chip i en rotte som min der afviser nye rotter? Eller bør man acceptere hans valg om ikke at have burkammerater?

Tusind tak

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Hormonchip

Post by Vimsy »

Jeg ville chippet og forsøkt med hunnrotter. Suprelorin chip plasseres under huden. Det er viktig at de får gassnarkose når chippen plasseres. Den er stor ift dyret.

Husk at det går noen uker før all sperm dør og han kan forsøkes i intro med hunnrotter.

Bivirkningene må være at de ofte legger på seg. Blir tykkere.

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Ttt
Pinky
Posts: 3
Joined: 21 Feb 2018, 15:32

Re: Hormonchip

Post by Ttt »

Tak for hjælpen. Er det ligemeget hvor i huden den lægges? Jeg troede nemlig den skulle sidde i nakken men min dyrlæge sagde hun ville lægge den i bugen.

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Hormonchip

Post by Vimsy »

Har kun vært med på at den settes i nakken

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Ttt
Pinky
Posts: 3
Joined: 21 Feb 2018, 15:32

Re: Hormonchip

Post by Ttt »

Så har han fået chippen og det var imellem skulderbladene, må have hørt forkert i telefonen. Hvor lang tid oplever i der går før aggression stopper? Vil gerne prøve om det er muligt at sætte ham sammen med nogen af mine andre drenge, har i erfaring med om det er til at sætte en voksen chippet han sammen med en gruppe hanner i aldrene 3 måneder til 1 år?

Post Reply