Skjulte testikler?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
anben
Pinky
Posts: 1
Joined: 11 Jul 2016, 03:05

Skjulte testikler?

Post by anben »

Er småjentene gutter?
For halvannen uke siden kom det to nye (trodde jeg) jenter til oss, men plutselig ble jeg veldig usikker på kjønn. Spesielt den ene av de små, ca ni uker gamle, jokker veldig på de voksne jentene mine (7,5 mnd), men ser ikke ut som når jentene skal vise dominans. Jentene stoppet helt og vippet rumpa opp og hvinte litt, og den som hoppet på slikket/stelte seg i skrittet etterpå. Dette foregikk flere ganger før jeg begynte å tenke meg litt om, googlet film av rotter som parrer for å dobbeltsjekke, og dette virket veeeldig likt..

Firpeltsjekket de små, og kunne finne noe som så ut som veldig små testikler på den ene, og urinveisutgangen var mye lenger fra rumpa på den enn på jentene. Sjekket så den andre, mye vanskeligere å se der, men så ut som en liten klump mellom der på den også, samt at urinveisutgangen stikker mer ut på de begge enn på de voksne jentene.

Så hva tror dere, kan jeg vente meg kull i slutten av juli, tror dere?

(bilde av den roligste av dem, skal prøve å ta av den andre også)
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=583476C3

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Skjulte testikler?

Post by kikky »

Ser ut som en jente på bilde. Det kan finnes intetkjønn med jente deler og gutte deler. Disse er oftest infertile. Har jentene dine løpetid vil det hende at de rir rundt på hverandre selv om alle er jenter. Hørtes veldig ut fra din beskrivelse at hun hadde løpetid. Noen rir mer enn andre.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Skjulte testikler?

Post by malap »

Sånn det høres ut på hvordan du beskriver det høres det ut som parring, ja.
Hvis den som rir stopper opp og vasker seg nedentil etterpå. Jeg har både sett parring mellom hann- og hunnrotte og riing mellom hunnrotter ved intro, det ser ikke helt likt ut.

Men hvordan har det gått her?
Malena

Post Reply