Vekt

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
J&J
Pinglerotte
Posts: 39
Joined: 10 Feb 2016, 21:14
Kjønn: Kvinne
Location: Møre og Romsdal

Vekt

Post by J&J »

Heii. Jenterottene mine har ca 100 grams vektforskjell. Vi veier dem ca hver uke. Johanna veier rundt 310g mens Juni veier rundt 405 gram.!. De er 7 måneder gamle og jeg er ganske sikker på at de er fra samme kull. I desember, i fjor, fikk vi dem, de hadde kommet hele veien fra Sverige til møre og romsdal. Og jeg meener at hun dama i dyrebutikken sa at de var samme kull. Da vi fikk dem hadde ikke buret vi hadde bestilt kommet så vi måtte låne et lite bur beregnet på gullhamster. Den første uka da de hadde det buret var det Johanna som var bossen og sjef, hun var også størst. Da vi fikk nyburet ble Juni sjefen og og da veide hun mest. Johanna fikk mye juling. I dag er fortsatt Juni bossen og veier mye mer en Johanna. De har også fått et nytt bur fra finn for to uker siden som har plass til mange flere rotter enn to. Johanna gir Juni litt juling av og til men Juni styrer. Ja, Johanna hamstrer maten også når de får grøntfôret om kvelden, Juni bare spiser og koser seg mens Johanna jobber. Johanna spiser litt og da. Det virker rett og slett ut som de ikke liker tørrfor lenger.... har ikke sett de spise det på lenge. Har prøvd de fleste typene for å se om de vil spise. Kan grunnen være at de får for mye grøntfor? Veier johanna for lite? Og hva skal jeg gjøre?❤️ Håper på svar :hearteyes:

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Vekt

Post by Vimsy »

Trenger ikke å bety noe annet enn at hun ene arvet gener for å bli stor, og hun andre for å bli mindre.
Jeg har kullsøstre med lik vektforskjell.
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

J&J
Pinglerotte
Posts: 39
Joined: 10 Feb 2016, 21:14
Kjønn: Kvinne
Location: Møre og Romsdal

Re: Vekt

Post by J&J »

Åh takk:)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Vekt

Post by WillyWonka »

Begge har fin vekt, og så lenge begge er friske og aktive, ville jeg ikke bekymret meg for det :) Ikke uvanlig at de er ulike i vekt. Selv om mange i samme kull gjerne er omtrent like store og veier like mye, så trenger det ikke være noe galt om den ene blir større og veier mer enn den andre. :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply