Neseblod og skjev!

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Heaan
Pinky
Posts: 1
Joined: 13 Apr 2016, 18:43
Kjønn: Kvinne

Neseblod og skjev!

Post by Heaan »

Hei! Jeg og samboeren min anskaffet oss i slutten av februar to fantastiske rottegutter! I mars merket vi at lucky(den ene rotta) var forkjølet, vi tok han med til dyrelegen og ga han antibiotika i 2 uker. Han var ferdig på kuren 30 mars. På tirsdag denne uken merket jeg at han var blitt så skjev i kroppen, lente liksom hele hodet pluss overkropp mot høyre, har lest litt om at det kan være mellomørebetennelse så bestille time til dyrelegen dagen etterpå. Fikk litt mer hast på meg da jeg hadde rotta ute av buret og han plutselig begynte å blø noe grusomt fra nesa. Dyrelegen mente på at det kunne være en parasitt og ble sendt hjem med antibiotika igjen.
Idag fikk jeg beskjed at det mest sannsynlig ikke var parasitten idag men at vi må kjøre kuren i 4 uker. :cry2:

Vi har enda ikke utelukket mellomøret men ettersom det ble neseblod og rotta er fryktelig desorientert trodde dyrelegen det kunne være noe annet.
For å legge ved har han helt siden vi fikk han vært unormalt rolig, holder seg helst på bunnen av buret og klatrer ytterst sjeldent(som jeg har lagt merke til).

Har noen av dere noen erfaring med dette? :worry:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Neseblod og skjev!

Post by kikky »

Er dere sikker på at det er blod og ikke porfyrin?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply