Blør nedentil og fra øret

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Blør nedentil og fra øret

Post by Ida Davidsen »

Min kjære lille Sammy er veldig i farta som vanlig, men for et par dager siden oppdaget jeg at hun blødde nedentil. Det ga seg etter den ene dagen, men i dag fant jeg størknet blod i øret hennes også. Hun har to små svulster på magen, jeg vet ikke om det kan ha noen forbindelse med det?
Jeg har time hos veterinæren i dag kl 18.00
Veterinærene her om kring har ikke veldig god kompetanse når det gjelder rotter, så vil gjerne høre litt rundt om noen her har noen anelse om hva det kan være.
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Blør nedentil og fra øret

Post by Ingerid Øksnevad »

Hvordan gikk det hos veterinæren ?

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: Blør nedentil og fra øret

Post by Ida Davidsen »

Oisann, jeg har visst glemt å svare.

Jo, veterinæren sa at blodet i øret mest sannsynlig kommer fra en rift i øret hennes som kan være selvpåført. Det har gitt seg nå. Det nedentil var hun mer usikker på hva kunne være, men nevnte at det muligens kunne være en svulst som presset på noe. Hun har blødd litt nå og da, men det er i hvert fall en måned siden sist. Hun virker ellers ikke som hun merker mye av det. Hun er glatt i pelsen og nokså aktiv, litt slapp men det kommer jo også med alderen.
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Blør nedentil og fra øret

Post by WillyWonka »

Ikke fått noen medisiner? Kan jo være en urinveisinfeksjon.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: Blør nedentil og fra øret

Post by Ida Davidsen »

Nei, jeg fikk ingenting... Hun kjente på blæra og mente at det ikke kunne være det.. Men jeg vet ikke jeg. Men angående blødningene fra øret. Hun har fremdeles størknet blod i det, og klør seg veldig mye. I tilleg har jeg i det siste merket at det lukter litt vondt, noe jeg kan huske å ha lest at tyder på ørebetennelse? Hun har ingen headtilt.
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

utmeldt

Re: Blør nedentil og fra øret

Post by utmeldt »

Lukter det vondt frå øyra, og om ho klør ein del, så kan det vere infeksjon, ikkje alle får headtilt.
Headtilt oppstår først når balansenerven blir skadet som følge av hevelse pga infeksjon.

Men blødning frå øyra kan ha mange årsaker m.a polypper, hematom, svulst. Har dyrlegen sett godt inni øyrene hennes?

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: Blør nedentil og fra øret

Post by Ida Davidsen »

Det er en stund siden hun var der, så jeg husker ikke ordentlig hvordan hun sjekket det, men vil ikke si at hun var den mest erfarne, så er fullt mulig at hun ikke sjekket godt nok..
Men nå er jeg rimelig sikker på at hun har svulst som du sier. I går fikk hun et epileptisk anfall hvor hun bøyde ryggen og gikk opp på bakbeina og viftet febrilsk med forbeina. Det varte bare i noen sekunder og hun ble til seg selv igjen.. Jeg prøvde å gå inn her på forumet, men det var under oppdatering. For noen timer siden hadde hun enda et anfall. Begge gangene var hun i armene mine. Hun kastet seg ikke rundt eller noe, heldigvis.. Uff nå blir jeg bekymret for den lille...
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Blør nedentil og fra øret

Post by malap »

Hvordan gikk det her?
Malena

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: Blør nedentil og fra øret

Post by Ida Davidsen »

Den ene svulsten hennes ble over natten veldig hard, og hun fikk problemer med å gå. Måtte dessverre avlive henne...
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

Post Reply