Hjelp . staphylococcal bacteria

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Hjelp . staphylococcal bacteria

Post by Sara Syversen »

Hei.

Karstein har plutselig blitt svakere.
Og Jeg har søkt og søkt på nettet og tror han har fått en infeksjon i kroppen etter bitt sår.

Vetrinærene i våres by er ikke flinke på rotter overhode. Så håper noen kan svare her fort.
Vi kan dra ditt. Å da ringe vetrinær vakta. Men bør vite alt av fakta osv først. Ellers kan man risikere at dem bare foreslår avliving.

Hvem medesin har dere brukt ved staphylococcal bacteria ? Håper noen svarer fort for han er ikke bra.
Han virker bittelitt bedre etter litt metacam. Men han er veldig slapp og jeg frykter det værste om han ikke får riktig medesin raskt.
Håper noen her inne har opplevd noe lignende og vet hva slags penicillin som er riktig.

Vi har Bactrim og vibranord i skapet. Det haster veldig.

Er det smittsomt. Bør han stå i karantene alene ?
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

utmeldt

Re: Hjelp . staphylococcal bacteria

Post by utmeldt »

Eg har brukt kombinasjon av amoxycillin og bytril på rotter som plutselig var blitt veldig dårlig. Preparata virker på ulike bakterier, og amoxycillin har effekt på det som ein ofte kaller for sekundære infeksjoner forårsaka av andre bakterier enn mycoplasma og som gi ein meir akutt sjukdomsbilde.

Har brukt baytril og amoxycillin kvar for seg på sår infeksjoner. Brukte Vibranord for byller etter kastrering.

Eg har ikkje erfring med bactrim, og om den kan brukes ved infeksjoner forårsaket av bitt. Bactrim og vibranord virker også på ulike måter på, og kan evt kombineres. Men du bør spørre dyrlegen, de bør vite kva preparat som er best ved akutte infeksjoner uansett erfaring med rotter eller ikkje.

Stakkars Karstein, krysser alt eg kan krysse, og håper dette går bra.

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Hjelp . staphylococcal bacteria

Post by Sara Syversen »

Oki tusen takk for raskt svar. Vi ringer vakt tlf snart. Er veldig kipt når noe sånt oppstår på spesielt da gullgutten våres da ;(
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Hjelp . staphylococcal bacteria

Post by Sara Syversen »

Takker for god hjelp i går kveld. Vi har fått vært hos vett og fått medeisinert han. Så håper at han blir bedre utover nå. Typisk sånt skal skje i helger ofte også altså. Eller midt på natta. Men ja. Formen hans er veldig opp og ned.
Berit var med for moralsk støtte. Vasket og stelte han.



Image



Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Hjelp . staphylococcal bacteria

Post by Sara Syversen »

Vi var hos vett i går. Og han har fått medesin.

Men han puster tungt, fort, bustepels, smale øyner.

Etter å ha lest masse nå så kan det jo hende det er hjerte. Hvis noen har hatt hjerteproblemer så skriv til meg hva dere gjorde dem siste dagene for rotta di. Vi skal tilbake til vett i morgen. For medesinen virker ikke som den tar tak nå. Han har ihvertfall gått veeeldig opp og ned i formen. Veldig tungt dette.

Vetten lyttet jo på hjertet. Burde hun ha hørt om det var hjerteproblem da ? eller vises det kunn på rønken ???


Takker for eventuelt svar
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply