Honey- bee

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Honey- bee

Post by trine og gjengen »

Fredag kveld hørte jeg et smell fra rotteburet. Da jeg kom bort så jeg at Honney lå under en kuleramme på gulvet.
Jeg har festet kulerammen oppe på buret så de kan leke med den, men de har gnagd den løs.
Da jeg løftet bort kulerammen begynte Honney å rulle sidelengs bortover gulvet, utrolig fort, og sikkert 30-40 snurr. Hun bare spant rundt og rundt, helt til hun traff veggen med et klask.

Jeg løp bort og plukket henne opp i jakken min, og fortsatt prøvde hun å snurre, men jeg klarte å tviholde henne fast. Da jeg så på henne, så jeg at det ene øyet sto ut av hodet og var fullt opp med blod.

Hun vat tydelig redd og hadde tydelig vondt. Fikk gitt smertedtillende fredag kvelden, men kom oss ikke til veterinær vakten. Hun slet med pusten hele natta, og beveget seg veldig lite.

Lørdag morgen kom vi endelig til veterinær vakten. De sa at synet var tapt.
Vi kunne velge mellom å fjerne øyet, men det var betydelig risiko for forblødning ved en slik operasjon. Så vi valgte å prøve andre og anbefalte alternativ,
Som var å rense og smøre øyet mamg er ganger for dagen, og vente på at det vil skrumpe og trekke inn.

I natt har hun endelig spist litt mais og agurker, og i morges hørte jeg at hun drakk fra flasken.
I morges tuslet hun rundt i sengen min og snuste litt.
Ser virkelig ut til å gå riktig vei dette her <3

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Honey- bee

Post by Niana »

Oj, stakkars liten :O Hørtes ut som en fæl opplevelse for både deg og henne. Fint du fikk tatt henne til dyrlegen da, håper hun slipper å slite med øyet lenge. Masse lykke til med henne :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply