Krympet/forstørret øye?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Krympet/forstørret øye?

Post by wollf »

hos mine med svulst har det vært litt forskjellig fra gang til gang.
kommer ann på hvor svulsten ligger.

Mon petit fikk økt matlyst, gikk opp i vekt og mistet tilslutt føring i fremben.
Draxxus fikk epileptiske annfall.
Reed ble lammet i kroppen.
resten har jeg kun mistanke om svulst men ikke fått det bekreftet.

alle hadde utbulet øye :(

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Krympet/forstørret øye?

Post by Crazyratlady »

Hmm..
Ser hverken noen forbedring eller forverring ennå.. Og dette er jo egentlig det motsatte av utbulet.
Tar han til veterinær på torsdag for da slutter jeg tidlig på jobb. Han virker som seg selv da, virker ikke som han har lider eller noe.
Håper virkelig han får bli med meg hjem igjen!

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Krympet/forstørret øye?

Post by Larm »

Noen fikk headtilt, andre ikke. Noen mistet kontroll over kroppen og evnen til å spise, andre ikke. En begynte å blø fra øret fordi trommehinnen sprakk :trist:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: Krympet/forstørret øye?

Post by Anders Ruller'n »

Hvordan gikk det til veterinæren?

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Krympet/forstørret øye?

Post by Kesia Madeleine »

Ja, hvordan gikk det hos veterinær? Veldig spent her, og krysser fingrene for at det gikk fint!
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Krympet/forstørret øye?

Post by Crazyratlady »

Beklager seint svar, men har bare vært på nett via mobilen i det siste og da er det nesten ikke mulig å skrive mer enn to ord..
Det dagen jeg tok han med var det typisk nok ikke så synlig syns jeg. Jeg så det, men jeg kjenner han jo. Men var nok ikke lett for en veterinær å se, på en liten rottemann som ikke ville stå i ro. Det er på en måte mest synlig når han slapper av. Så det var ikke så mye å gjøre ettersom det ikke var noe puss eller tegn på betennelse. Kunne være svulst med da er det jo uansett ikke så mye å gjøre med før eventuelle andre symptomer melder seg. Men hvis det er svulst burde han ikke hatt andre symptomer innen nå da?

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Krympet/forstørret øye?

Post by Kesia Madeleine »

Ja, en veterinær hadde nok sikkert ikke funnet noe da. Vi kjenner jo rottene våre best og vet hvordan de pleier å se ut.
Hm.. Jeg har ikke noe erfaring på dette området og hvor fort ting evt. går nedover. Men ville trodd at matlysten hans var blitt dårligere, og at han hadde mistet litt kontroll over bena og gjerne ikke klart å holde maten med hendene skikkelig. Men dette vet sikkert andre bedre enn meg. I mine øyne er det bra at du ikke ser andre symptomer, for da er det jo godt mulig at det ikke er noe gale :)
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Krympet/forstørret øye?

Post by Crazyratlady »

Ja, har ikke merket noe forandring på han utenom, han er seg selv og spiser godt, så det er jo lovende :)
Men synes det er rart at det plutselig skulle krympe :huh:
Nå skal det sies at han er litt godt i hold og da, men vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre?

Post Reply