Rottegutten vår er helt slapp, syk?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Rottegutten vår er helt slapp, syk?

Post by Ingerid Øksnevad »

Uff, så trist og vanskelig :kjempetrist:

Hvor bor dere? Kanskje noen her inne kan anbefale dere en flink rotteveterinær?

Tenker at det er lettere å ta en avgjørelse om en god veterinær forteller dere at det er det rette.

MonicaC
Pinky
Posts: 21
Joined: 09 Jul 2012, 20:49

Re: Rottegutten vår er helt slapp, syk?

Post by MonicaC »

Hei igjen.
Idag måtte vi bare ta det grusomme valget! Han har nå gått ned ytterligere 40 gra - altså totalt nesten 200 gram på noen uker. Han har mye blod rundt øynene, og vi lurer på om det også er unormalt at huden under pelsen er helt gul(?).
Samboern min dro ned til veterinæren i skrivende stund for å avlive han.
Datteren min har de siste dagene fått helt angst for at Nivi skal dø/avlives, hun er jo bare 4,5 år.
Har dere noen tips om en god måte å fortelle henne at Nivi har det bedre uten smerte nå? Har prøvd å forklare men ser ikke ut til at hun forstår..
Det med å dekorere en pappeske var veldig fint tips! Vi har en skoeske her, tenkte jeg skulle kle den med hvitt papir så de kan tegne og skrive på den.
Ang å skaffe ny rotte så er det uaktuelt nå. Vi skal kanskje ha rotter igjen en annen gang, men vi venter til jentene er litt større og kan ta litt ansvar for "aktiviseringen" selv. De er kun 4,5 og 2,5 år nå, så tenker kanskje om 2-3 år.
Hvordan har dere gjprt det med "begravelse" av rottene sammen med ungene? Grave ned i hagen? Trenger alle tips for å gjøre dette på en god måte på 4 åringen, for hun kommer til å savne han veldig.

Post Reply