Bactrim

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Bactrim

Post by Siv M »

Er det noen her som har erfaring med denne medisinen ?
har fått det som kur mot øvre luftvei infeksjon til jentene mine nå. Molly skal ha 0,01 morgen og kveld
de to andre skal ha 0,03 morgen og kveld.

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Bactrim

Post by Crazyratlady »

Jeg fikk den til Keiko da han hadde ørebetennelse, han skulle ha 1ml to ganger daglig i en uke.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Bactrim

Post by Siv M »

[quote="Crazyratlady"]Jeg fikk den til Keiko da han hadde ørebetennelse, han skulle ha 1ml to ganger daglig i en uke.[/quo
hmm Den funket ikke på han eller :hæ: jeg fikk beskjed om at mine hadde enten øvre luftvei infeksjon eller virus :bleh: hun kunne ikke høre noe i bryst eller lunger, så det måtte komme fra nese eller hals

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Bactrim

Post by Siv M »

Jeg skulle også la de gå på den i 1 uke, kunne øke til en uke til om det ikke var noe forbedring i løpet av den første uken

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Bactrim

Post by Crazyratlady »

Jo, det funka, for ørebetennelsen gikk over. Men ørebetennelsen hadde nok gått for langt på forhånd/gjort for stor skade, derfor fikk han skader som følge av betennelsen. Men den tok betennelsen.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Bactrim

Post by Siv M »

å ja, synd det hadde gått for lang for han :trist: jeg håper at den funker på jentene mine, å at det ikke er virus de har, det hadde vert veldig trist :worry: da blir de jo ikke bra :trist: å så får de heller ikke en ny bur søster senere for jeg vil ikke la dem smitte andre små totter. Men bra hun ikke hørte noe i lungene deres, ihvertfall

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Bactrim

Post by Crazyratlady »

Får håpe de blir bra ja :)
Min Blu hadde sannsynligvis virusinfeksjon når jeg fikk ham (ifølge veterinær) og det ga seg vel etter et par uker med fred og ro. Får håpe det går like greit med din/dine :)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Bactrim

Post by Siv M »

Jaa det håper jeg også, virus må jo uansett gå sin gang, men zita og zelma har kommet med klukke lyden siden de var 6 uker gamle, bare at nå er lyden høyere :hmmm: men de er friske å aktive ellers liksom, hun ene kom med den lyden mens jeg var hos vetten med de nå å hun lyttet en gang ekstra på henne, kunne ikke høre noe sa hun så det kom fra hals eller nese, de har heller ikke porfyren. Bare Molly fikk litt av det ut av nesen i går kveld. Når hun nøs

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Bactrim

Post by Chrizzie »

Jeg har veldig dårlig erfaringer med Bactrim for å behandle LVI. Har alltid måttet bytte medisin til noe annet. 0,01 er jo en utrolig lav dose. Mine har fått ca 0,3 morgen og kveld. Foretrekker Baytril, Vibranord eller Imacillin! Har det Vært lungebetennelse eller vanskelig luftveisinfeksjon har jeg behandlet med kortison i tillegg:)
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Bactrim

Post by Siv M »

Chrizzie wrote:Jeg har veldig dårlig erfaringer med Bactrim for å behandle LVI. Har alltid måttet bytte medisin til noe annet. 0,01 er jo en utrolig lav dose. Mine har fått ca 0,3 morgen og kveld. Foretrekker Baytril, Vibranord eller Imacillin! Har det Vært lungebetennelse eller vanskelig luftveisinfeksjon har jeg behandlet med kortison i tillegg:)
Den lille dosen er til en 7 uker gammel totte :cheerful: hun var redd vibranord og baritryl ville være for sterk for henne å så var det vanskelig å få dosert de riktig for en som veide bare 100 gr :bleh:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Bactrim

Post by Siv M »

Har spurt Matmor på pm om det er en grei dosering fra veterinæren

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Bactrim

Post by Chrizzie »

Du får jo bare prøve og håpe at hun blir bedre. Ellers ville jeg vurdert Imacillin, det er også enkelt å dosere til små =) Jeg har en selv nå som sliter med lungebetn. som jeg nå har måttet starte opp Baytril og kortison kur på som skal vare 14 dager i første omgang. Er ikke moro å se våre kjære små syke :sadpace:
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Bactrim

Post by Siv M »

huff nei det er det ikke å det er ofte stressende for dem når de må ha medisinen sin, lille snuppa min viste seg å være en hissigpropp da jeg prøvde å gi henne sprøyten rett i munnen hennes da bet hun godt i den å ristet på den :nottelling: skal prøve å blande i leverpostei i morgen å se hvordan det går. Vi får krysse fingrene våre for at de små vi har blir friske så det slipper å bli mer å nye kurer.

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Bactrim

Post by Chrizzie »

:liker:
Siv M wrote:huff nei det er det ikke å det er ofte stressende for dem når de må ha medisinen sin, lille snuppa min viste seg å være en hissigpropp da jeg prøvde å gi henne sprøyten rett i munnen hennes da bet hun godt i den å ristet på den :nottelling: skal prøve å blande i leverpostei i morgen å se hvordan det går. Vi får krysse fingrene våre for at de små vi har blir friske så det slipper å bli mer å nye kurer.
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Bactrim

Post by Siv M »

Her har det heldigvis ikke fått det ned i lungene sine ennå å det er jo en bra ting, så lyden de store lager kommer fra halsen eller nesen. Så da er det jo ett lite håp om å få tatt knekken på sykdommen så de blir friske igjen. Men hvordan er det, de kan vel få sin vanlige lufte tur på kvelden likevel eller, skal de helst være i fred i buret :hæ:

Post Reply