syk rotte!

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
sandra90

syk rotte!

Post by sandra90 »

Heihei

Jeg har en syk rotte, Madonna på snart 3 år..Hun har fått kreft i stumpen sin og det er ikke lenge til hun skal avlives.. :cry:
Men det er en ting jeg lurer på;
Hun er slapp, puster veldig fort og tungt og legger seg ned der hun blir lagt..Når hun er ute av buret for å luftes litt skal hun absolutt ligge nær annsiktet, og ingen andre steder. Hun også kanskje litt forskjølet, nyser, renner litt av nesa, men ikke mye!
Jeg lurer på om dere har opplevd dette før..For noen dager siden da Liila ble avlivd pga hodesvulst var Madonna litt trist og spiste ikke så mye..Men det gikk over etter få dager, da var hun helt normal..

Jeg kan ikke skjønne hva som feiler henne! :(
Og når vi legger hun inn i buret, vil hun bare opp igjen og hopper og henger seg fast i armen..

Håper på mange svar! :)


Har forresten fått 2 nye rotter=) Ciiara og Giita..Så nå er de 4 stk:) Men uten Liila..

Sandra

Post by Sandra »

Hadde glemt å logge inn.. :oops:

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

og det er ikke lenge til hun skal avlives..
Hvor lenge har du tenkt å vente, Sandra? Du må innse at hennes tid har kommet, og fullføre oppgaven din som ansvarlig roteeier snarest! Hun er med deg på overtid, og søker trøst og trygghet i livets siste fase - du har ikke tid til å vente lengre nå. Hjelp henne over terskelen, du vet ikke hva hun skjuler for deg av smerte og ubehag. Det er hardt - men det er prisen vi betaler for alt vi har fått. Og du har fått mer enn de fleste i løpet av hennes lange liv! La henne slippe - det er nok nå.
Anita

Lillith

Post by Lillith »

Jeg må få være litt brutal nå, Sandra. La henne slippe!

Min første rotte, Ulf, oppførte seg på en lignende måte før jeg avlivde han.
Ville bare være på skulderen, og trengte masse nærhet og omsorg.

Husk at den siste, og kanskje viktigste tjenesten vi kan gjøre de små, er å vite når vi skal si stopp.

Føler med deg, det er en tung vei å gå!

Sandra

Post by Sandra »

Vi har bestilt dyrlegetime til i morgen..Det er bedre at hun får hvile i fred enn å ha det vondt, det er bedre for oss og for Madonna.

Takk for fine svar.

Sandra

Post by Sandra »

Nå ligger Madonna her sammen med meg.. Nå venter vi bare på at hun skal få hvile i fred og ro..Skal til dyrlegen når mamma kommer fra jobb..Endelig skal hun få hvile:)

Ja, det er tungt å miste noen..i forrige uke ble Liila avlivd og nå er det Madonna, håper de får hvile i fred.
Madonna er heldig som har fått leve i så mange år, og hun har vært en kjempe god jente!:D


-Sandra:)

Lillith

Post by Lillith »

Føler med deg, det er en tung vei å gå!
Du får forsøke å finne trøst i at du gjør det eneste riktige for Madonna.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

*tråden er flyttet til sykdom og helse*
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Locked