Blank og litt forstørret øye

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Blank og litt forstørret øye

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg bare lurte på en liten ting før jeg blir hysterisk og ringer ned til dyrlegen min.
Jems Bond har en tid hatt mye rødt rundt det ene øye sitt, det er ikke konstant, menkommer og går.
I dag når jeg våknet og sto og skulle gi de frokost så ser jeg at det øye dette har hvert på er litt tørre enn det andre og mer glinsende med en liten kant rødt.
Han har hatt dette en gang før da ringte jeg dyrlegen og fikk beskjed om å vaske det med litt saltvann, det gikk over etter et par dager, men nå er det tilbake igjen.
det ser ikke ut som det plager han for han er like aktiv som vanelig han lar meg få stelle det og slikt når det blir for mye også.
så er det noen som har noen tips eller skal jeg ringe dyrlegen for en undersøkelse?

Dyrlegen min begynner vel snart og lure på hvor hysterisk det går ann og få blitt.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Blank og litt forstørret øye

Post by Matmor »

Jeg synes godt du kan forsøke å skylle med saltvann noen dager før du ringer - det var jo det du fikk beskjed om sist, og da roet deg seg. Hvis det ikke går bort eller viser merkbar bedring får du heller ringe.

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Blank og litt forstørret øye

Post by Søstrene Halvorsen »

Takk for svar. jeg har skylt en gang i dag og jeg ser at det ikke er så store hevelsen nå det er forsatt blankt da.

Jeg føler meg som den overhysteriske matmoren nå.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Blank og litt forstørret øye

Post by Larm »

Bedre det enn å ikke gjøre noe :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Blank og litt forstørret øye

Post by Søstrene Halvorsen »

takk Larm. søren jeg magler en liker knapp her inne om dagen jeg.
Trykker liksom knappen.
LIKER
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply