Mulig Forgiftning

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Christiane
Pinky
Posts: 8
Joined: 24 Aug 2010, 00:49

Mulig Forgiftning

Post by Christiane »

Jeg er litt småstressa akkuratt nå, da jeg så at Snurre var skikkelig slapp og ikke helt seg selv....Også fant jeg en Jif universal flaske på bakken, hvor tuten var gnagd på.

Jeg har allerede ringt Vetrinæren og de ba meg ringe giftinformasjonen...der kunne de ikke gi meg så veldig mye svar annet en at Jif inneholder Vann, alkohol og cycoletol(tror jeg damensa) da de følte de ikke kunne utale seg siden det var snakk om en rotte.....

Jeg har allerede gitt ham flytende kull og litt antibiotika, er det noe mere jeg burde gjøre og kan dette være dødelig???
:sad:

Værså snill å hjelp meg!

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Mulig Forgiftning

Post by Larm »

Vet ikke dessverre. Kull skal jo være med på å rense. Pass på å få i ham væske som kan hjelpe til å rense ut systemet. Ellers så er det vel bare å vente og se :trist:
Lykke til :kisses:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Mulig Forgiftning

Post by Matmor »

Jif universal inneholder Propylen glykol n-propyleter

Gi ham youghurt eller vann med litt sukker i for å få ham til å drikke mer. Det man anbefaler for mennesker som drikker Jif universal er vann eller melk, 2-3 glass.

Rotta skal få i seg mye av stoffet før det blir farlig! Jeg tror ikke du vil se noen problemer i det heletatt, med mindre han har drukket av det over lang tid - og det er vel ikke tilfellet.

Kull er vanligvis lurt å gi ved forgiftninger, men antibiotika må du ikke bruke på den måten! Dessuten blir vel effekten heller dårlig sammen med kull.

Post Reply