Ånei! :( Kul

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Ånei! :( Kul

Post by Tifa »

Ånei! :cry2: Naera har fått en kul under den høyre forarmen, i "armhulen". Kulen er ikke så veldig hard, mer myk :( Er det bra at den ikke er hard?
Rotteløs :trist:

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ånei! :( Kul

Post by Stine »

Det er veldig typisk at de får jursvulster under armene. De pleier å være faste, men ikke så veldig harde, og man kan røre rundt på de under huden. Som regel kan disse operers bort uten problem, dersom rotta har god almenntilstand.
Ta henne med til en vet for vurdering :cheer:

Kan også være en byll, men iogmed plasseringen vil jeg tippe det er en jursvulst.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Ånei! :( Kul

Post by Tifa »

Stine wrote:Det er veldig typisk at de får jursvulster under armene. De pleier å være faste, men ikke så veldig harde, og man kan røre rundt på de under huden. Som regel kan disse operers bort uten problem, dersom rotta har god almenntilstand.
Ta henne med til en vet for vurdering :cheer:

Kan også være en byll, men iogmed plasseringen vil jeg tippe det er en jursvulst.
Hun er veldig kvikk, men blitt litt tynn synes jeg, og veldig pjuskete i pelsen. Hun er jo fortsatt full av sår. Vet'n ville ikke operere Majs når hun var 1 1/2, så da spørs det om hun vil gjøre det på Naera, hun er 1 år og 7 mnd. Kulen ser ikke ut til å ha vokst noe på noen uker. Hvor mye pleier det å koste å fjerne kul?
Rotteløs :trist:

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ånei! :( Kul

Post by Stine »

Jeg vil tippe det koster mellom 800-1500 kr, jeg betaler selv rundt 1200-1300 etter hvor store kulene er.

Alder skal ikke spille noen rolle, hadde selv ei jente på 1 år og 10 mnd som ble operert problemfritt. Og en på forumet opererte rotta si når den var over 3 år!
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ånei! :( Kul

Post by wollf »

her koster det 2500 å fjerne en kul

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Ånei! :( Kul

Post by Lyngrottene »

Her koster det 6-800kr :crazy:
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ånei! :( Kul

Post by Stine »

Heldig Lyngrottene :cheer:
Måtte selv ut med 4500 kr for en operasjon for ene jenta mi for litt over et år siden.. Ikke gøy, men må man så må man :cheesy: Og det er jo også veeeeldig verdt det :cheerful:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Ånei! :( Kul

Post by Lyngrottene »

Hehe, ja, føler meg heldig etter og ha fått vite priser andre steder med tiden, har jo behandlet 12stk for LVI for 800kr også :cheer:
Det dyreste er en sterilisering som koster samme som hos en katt.... Men dette var vel litt off topic kanskje... :oops: :oops: :nottelling:
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Ånei! :( Kul

Post by Tifa »

Da får jeg krysse fingrene for at det ikke koster over to tusen. Det har jeg dessverre ikke råd til :( Har en kronisk syk hund som har medisiner som koster og krever veldig mye tid og pleie.

Så nå at kulen har vokst litt allikevel, bare på to dager :gasp: Ringer Tonje etterpå!

(Grunnen til at hun ikke ville operere pga alder er jo at sjangsene for at de skulle komme seg igjen ikke var så bra. Majs fikk dessuten enda en kul, så hadde jeg opertert hadde det vært forgjeves uansett.)
Rotteløs :trist:

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Ånei! :( Kul

Post by Chrizzie »

Jeg opererte bort en kul på 80g på min Streken når han var 2 år og 3 mnd'er...gikk kjempe bra :cheesy: Og han holder seg fortsatt like bra som ungdommen nå som han er 2 år og 7 mnd'er :cheerful: Jeg hadde satset på å få den bort før den blir for stor. Lykke til :kiss:
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Ånei! :( Kul

Post by Tifa »

Chrizzie wrote:Jeg opererte bort en kul på 80g på min Streken når han var 2 år og 3 mnd'er...gikk kjempe bra :cheesy: Og han holder seg fortsatt like bra som ungdommen nå som han er 2 år og 7 mnd'er :cheerful: Jeg hadde satset på å få den bort før den blir for stor. Lykke til :kiss:
Så bra han har blitt frisk igjen :D
Ja, blir nok dyrlegen så fort som mulig, særlig når kulen har fordoblet seg på bare noen dager :sad:
Rotteløs :trist:

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Ånei! :( Kul

Post by Tifa »

Jeg har fått time på fredag (de hadde ikke før). Men nå har Naera blitt alene :( Jeg lurer fælt på hva jeg skal gjøre... Hun fortsatt er FULL av sår (nesten mer enn når hun bodde med de andre jentene), og da lurer jeg på om det ikke blir verre om hun blir satt inn igjen til de hun bodde med før... :hmmm:
Rotteløs :trist:

Post Reply