Løpetid?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
kokosøtt

Løpetid?

Post by kokosøtt »

Hvordan ser man løpetid på rotter? Jeg har to hunnrotter og den ene har blitt ett år og jeg har ikke sett noe blod eller sånt.... :sadpace:

MissGuardian

Re: Løpetid?

Post by MissGuardian »

Ser du blod på rotter er det noe galt, så det er bare bra :cheer:
På min så jeg det på at ørene begynte å vibrere når jeg tok på henne, hun var mer aktiv osv..
http://www.youtube.com/watch?v=DU-88OsctLM Her ser du at ørene dirrer innimellom..

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Løpetid?

Post by Matmor »

Det er ikke alle hunrotter som viser at de er i løpetid hvis det ikke er hanner i nærheten. Noen vise det knapt nok da. Vibreringen på ørene, og det at hunnene senker forparten og stikker rumpa i været hvis man klør dem på bakparten er de mest typiske tegnene. Adferdsendringer i retning irritabel er heller ikke uvanlig. Det skal gå an å se en fargeforskjell på skjeden til hunner i løpetid, i forhold til normaltilstanden. Akkurat den fargeforskjellen (de skal bli blålige) har jeg aldri sett selv...det skal nok noen roligere jenter til for å observere det enn de jeg har.

kokosøtt

Re: Løpetid?

Post by kokosøtt »

ok

Christiane
Pinky
Posts: 8
Joined: 24 Aug 2010, 00:49

Re: Løpetid?

Post by Christiane »

min lille jente skyter rompa opp i været og får gjerne litt større hull nedentil og dilter veldig etter gutten min som er kastrert...jeg regner med at hun skjønner at han er en gutt selvom han ikke har noen baller igjen for å si det sånn, men han er jo selvfølgelig ikke innteresert. er bare mat som fenger da :) ørene hennes står rett opp istede for å henge litt til siden, ikke sett noen vibrasjoner.

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Løpetid?

Post by Søstrene Halvorsen »

Mine to jenter blir helt tullete og små egler om og få være nærmes gutte bure. halen løfter seg litt og de gjør alt for og komme ut av sitt bur og inn til hannen,men de klarer det alldrig.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply