Dyrlegeliste

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Dyrlegeliste

Post by lucas »

Er det en klinikk inne på Sandviks storsenter? Eller mener du pettvett på dyrenes storsenter?
Jeg bruker nå sinsen dyreklinikk. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd der. De er heller ikke så fryktelig dyre som en del andre klinikker i Oslo området, men billige er de ikke. Kan jo være et alternativ til dere fra Asker som er på leiting etter veterinær. Er vel ca 25 min fra Asker tror jeg?

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: Dyrlegeliste

Post by Gittiamo »

Jeg var veldig fornøyd med en dame på Tam Alna sin helsestasjon. Hun kunne rotter og hun brukte mye tid på å kose med rottegutten min. Jeg har ikke vært for mye hos veterinær med rotter - heldigvis sluppet - men jeg følte meg trygg her og det gjorde den lille rottemannen min også.

Tror vi var der nesten en halvtime jeg, for vi skravla så mye. Og det hele kom på ca 500,- inkl resept på anitibiotika.

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by Tonje! »

Har akkurat vært på PetVett i Sandvika (Bærum), hos Gullveig Solberg.

Tok en tur fordi jeg har hørt littegranne ulyder i pusten på rottene den siste tiden. Ikke mye, men bedre å være på den sikre siden. Dyrlegen lyttet nøye på lungene med stetoskop, sjekket tennene, kjente på lymfeknutene i halsen, veide rottene, kjente over dem og kommenterte pelsen (som var kjempefin :cheerful: ). Hun spurte dessuten om innemiljøet i leiligheten, hva slags mat de fikk og hva slags strø jeg brukte.

Nå viste det seg at det ikke var mye galt med dem likevel, hun kunne kanskje høre noe foran på Fridas høyre lunge, men ikke nok til at det var nødvendig/bra med noen behandling her og nå. Men jeg skulle komme tilbake om det ble verre, og helst kjøpe luftfukter for å forebygge.

Følte at de tok meg og rottene veldig seriøst, og satt på mye kunnskap. Forresten er det ikke Gullveig som er den beste på tamrotter på PetVett, så at hun kunne såpass mye og at det er en der som kan enda mer, gjør meg veldig trygg på det stedet. Drar nok tilbake til neste gang og, ja!

Konsultasjonen kostet forresten 682 kr.

PS: Også var det veldig koselig at både assistenten og dyrlegen smeltet helt for småtassene mine, assistenten ble stående og holde og kose med Frida gjennom nesten hele timen, og veterinæren kommenterte at hun nesten hadde lyst til å ta dem med hjem. Sånt er så koselig å høre :cheesy:
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Dyrlegeliste

Post by lucas »

Sinsen Dyreklinikk må fjernes fra listen nå da Paula har sluttet og begynt å studere igjen. Forresten Tonje så har jeg fått beskjed om fra Paula som jeg har vært hos de siste gangene at luftfukter ikke er noe særlig da den sprer bakterier elns.

rattie19
Sofaspiser
Posts: 147
Joined: 30 Sep 2010, 15:34
Location: Sola

Re: Dyrlegeliste

Post by rattie19 »

Ser at det ikke er noen for Stavanger/Sandnes/omegn. Jeg har kun erfaring med Sandnes smådyrklinikk - de har ei som heter Jannicke. Hun har håndtert smågnagere før, og visste hva hun skulle se etter på mine rotter. Greie i pris også, for konsultasjon for 2 stk + resept på antibiotika så ble det 450kr. Men så tror jeg ikke at det er så mange vet. som har så mye erfaring med rotter generelt.. :cheerful:
Thea og Prikken <3

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by Tonje! »

lucas wrote:Sinsen Dyreklinikk må fjernes fra listen nå da Paula har sluttet og begynt å studere igjen. Forresten Tonje så har jeg fått beskjed om fra Paula som jeg har vært hos de siste gangene at luftfukter ikke er noe særlig da den sprer bakterier elns.
Ja, drev og googlet litt for å finne ut hvilke luftfuktere som var bra, og oppdaget at det er mye uenigheter rundt dette med luftfuktere (sånn generelt, ikke når det gjelder tamrotter). Så ble plutselig usikker igjen... :S
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Koi
Pinky
Posts: 19
Joined: 24 Oct 2009, 01:21

Re: Dyrlegeliste

Post by Koi »

Røyken dyreklinikk har jeg bare besøkt to ganger, med de forrige rottejentene mine rett etter jeg hadde kjøpt dem, og en gang de ble syke. Var veldig hyggelige og virket erfarne med lus og forkjølelse iallefall.

Adresse: Spikkestadveien 98
3440 Røyken
TLF: 31 28 05 55

http://www.roykendyreklinikk.no/Hovedsiden.html

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by SunShine:) »

Langhus Smådyrklinikk.
De er flinke med rotter, drar på regelmessige kurs og man får være med/hjelpe til.. som å holde rottene osv. (Jeg liker å kunne delta i og få hjelpe til med å holde rottene, for jeg føler at det stresser dem mindre. Noe dyrlegen også synes er veldig fint.)

Adr:
Langhussenter
1405 Langhus

http://www.smadyr.no

Tlf: 64 86 26 00


Jeg anbefaler IKKE å dra til Ski veterinær (tror jeg det heter, er ihvertfall det mest kjente i ski) Jeg dro dit engang, og de klarte ikke å behandle midd engang. Og kunne ekstremt lite om rotter. Har opplevd slikt med flere veterinærer der, drar aldri dit igjen.
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

Rotter_<3
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 26 Oct 2010, 23:59
Location: Oslo

Re: Dyrlegeliste

Post by Rotter_<3 »

Gittiamo wrote:Jeg var veldig fornøyd med en dame på Tam Alna sin helsestasjon. Hun kunne rotter og hun brukte mye tid på å kose med rottegutten min. Jeg har ikke vært for mye hos veterinær med rotter - heldigvis sluppet - men jeg følte meg trygg her og det gjorde den lille rottemannen min også.

Tror vi var der nesten en halvtime jeg, for vi skravla så mye. Og det hele kom på ca 500,- inkl resept på anitibiotika.
Hvor er det? Bor i Oslo og hadde vært fint med en bra veterinær til jeg får rottene mine
Rottene jeg snart får <3

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: Dyrlegeliste

Post by Gittiamo »

Rotter_<3 wrote:
Gittiamo wrote:Jeg var veldig fornøyd med en dame på Tam Alna sin helsestasjon. Hun kunne rotter og hun brukte mye tid på å kose med rottegutten min. Jeg har ikke vært for mye hos veterinær med rotter - heldigvis sluppet - men jeg følte meg trygg her og det gjorde den lille rottemannen min også.

Tror vi var der nesten en halvtime jeg, for vi skravla så mye. Og det hele kom på ca 500,- inkl resept på anitibiotika.
Hvor er det? Bor i Oslo og hadde vært fint med en bra veterinær til jeg får rottene mine
Tam Alna er den digre zoo-foretningen på selve Alnabrusenteret. Google Tam Alna, så får du opp link til Tropehagen Zoo og Tam-kjeden.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Dyrlegeliste

Post by lucas »

Koi wrote:Røyken dyreklinikk har jeg bare besøkt to ganger, med de forrige rottejentene mine rett etter jeg hadde kjøpt dem, og en gang de ble syke. Var veldig hyggelige og virket erfarne med lus og forkjølelse iallefall.

Adresse: Spikkestadveien 98
3440 Røyken
TLF: 31 28 05 55

http://www.roykendyreklinikk.no/Hovedsiden.html
Paula Brynildsen jobber nå ved denne klinikken på tirsdager. Så får dere som bor i området burde det være et godt alternativ :D

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Dyrlegeliste

Post by Eirorinon »

Jeg har benyttet meg av Heimdal dyreklinikk helt siden jeg skreiv at jeg kom til å skifte fra Trondheim dyrehospital. Er veldig glad for at jeg gjorde det! Kathrin Höner synes å være veldig flink med rotter, hun undersøker flere rotter for prisen av en, og ser ut til oppriktig å bry seg. Hun husker dessuten de lille pasientene mine godt, og har enten lest seg opp i journaler før jeg kommer - eller har veldig god hukommelse - da hun begynner og stille spørsmål som "hvordan er det med pustinga til Regina for tida?" før jeg omtrent har åpnet kjeften :p Jeg spør alltid om å få komme inn til Höner når jeg er på dyreklinikken. Synes dessuten prisene er ganske så bra. Litt i overkant av 300 kroner for en konsultasjon, og da får jeg som sagt sjekket flere. Er man der ofte får man dessuten litt avslag i prisen. Ikke lenge siden jeg betalte 250 kroner for en konsultasjon. Med andre ord har jeg kommet til en klinikk som både er rimeligere og som har en ansatt med mye mer kompetanse på dette området :cheerful:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by Tonje Lenore »

MissGuardian wrote:Er det noen som vet om noen veterinærer som er bra på rotter og katt i Buskerud/Modum/øvre/nedre Eiker området?
Spør for en venninne..
Tam på liertoppen er flinke med hund i hvert fall, var der med min hund og vi brukte vel litt over en time ( skulle ta vaksine og få helsekort) og alt
kom på 700!
Hørt at de er flinke med både katt og smådyr også!
(Lier)

Er også en dyreklinikk ved Eikersenteret som jeg har hørt er flinke med smådyr og katt! (Hokksund)
Ellers vil jeg fraråde å dra på dyreklinikken som ligger inne på krokstadsenteret - dårlig erfaring der med hund i hvert fall, smådyr vet jeg ikke!

Åssiden dyreklinikk er ikke noe å anbefale om du har smådyr, var der med en av rottene mine som hadde LVI og hadde null peiling,
endte med at jeg måtte fortelle hva han måtte sjekke, og hvilken antibiotika osv!
(Drammen)
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

utmeldt

Re: Dyrlegeliste

Post by utmeldt »

For de som holder til i Tromsø vil jeg anbefale "Tromsø Veterinærsenter" :grin:
Jeg har brukt Marianne Slettmo siden jeg fikk rotter i 2006 og hun er kjempeflink.
Hun er utdannet Smådyrpraktiker med hovedfelt på indremedisin, hudproblemer og ultralyd-diagnostikk.
Etterutdanning på katt, hund, reptiler, burdyr og atferd.

Jeg spør alltid etter Marianne, hun har behandlet alle mine rotter og hun gjør det med et smil om munnen. Alltid er hun glad og tar seg en prat ang hvordan det går og husker hva vi gjorde der sist og spørr om behandlinga funket om det var noen problemer osv.
Hun oppererte også rotta mi Pixie for jursvulst og det var veldig velykket! :happy:
Pris er de heller ikke så ille på, en konsultasjon koster vel rundt 350nkr. noe jeg synes er billig når dyrlegen er god :cheer:


Jeg ville holdt meg unna "Dyreklinikken Tromsø" de er redd smådyr og jeg har bare opplevd negativitet hos dem.
Da jeg fikk rotter dro jeg til dem først, Men de torte jo ikke ta i dyrene! Bare kjeik på dem raskt i reiseburet (uten å håndtere dem) og fant ut at de skulle ha Baytril sånn for sikkerhetsskyld -.- (jeg dro såklart til Tromsø vet.senter for en bedre sjekk og det fikk vi ;) )
Når jeg skulle ta vaksine på Ilderen vår Dexter var han vetn super engsteli for å ta i Gullet mitt enda jeg gang på gang sa at han var bitetrent og beit ikke!
Hver gang Dexter skulle lukte på han så skvatt han unna som om at Dexter skulle ha mord i blikket :furious:
Det ente med at jeg måtte holde munnen til Dexter lukket og hodet hannes vendt fra veterinæren før han turte å i det hele tatt røre Dexter.
Han uttrykte også at han syntes jeg hadde et ekkelt kjæledyr :sneak:
Blir ALDRIG mer å bruke Dyreklinikken Tromsø på verken ilder eller rotte!!!

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by WillyWonka »

Anniken wrote:For de som holder til i Tromsø vil jeg anbefale "Tromsø Veterinærsenter" :grin:
Jeg har brukt Marianne Slettmo siden jeg fikk rotter i 2006 og hun er kjempeflink.
Hun er utdannet Smådyrpraktiker med hovedfelt på indremedisin, hudproblemer og ultralyd-diagnostikk.
Etterutdanning på katt, hund, reptiler, burdyr og atferd.

Jeg spør alltid etter Marianne, hun har behandlet alle mine rotter og hun gjør det med et smil om munnen. Alltid er hun glad og tar seg en prat ang hvordan det går og husker hva vi gjorde der sist og spørr om behandlinga funket om det var noen problemer osv.
Hun oppererte også rotta mi Pixie for jursvulst og det var veldig velykket! :happy:
Pris er de heller ikke så ille på, en konsultasjon koster vel rundt 350nkr. noe jeg synes er billig når dyrlegen er god :cheer:


Jeg ville holdt meg unna "Dyreklinikken Tromsø" de er redd smådyr og jeg har bare opplevd negativitet hos dem.
Da jeg fikk rotter dro jeg til dem først, Men de torte jo ikke ta i dyrene! Bare kjeik på dem raskt i reiseburet (uten å håndtere dem) og fant ut at de skulle ha Baytril sånn for sikkerhetsskyld -.- (jeg dro såklart til Tromsø vet.senter for en bedre sjekk og det fikk vi ;) )
Når jeg skulle ta vaksine på Ilderen vår Dexter var han vetn super engsteli for å ta i Gullet mitt enda jeg gang på gang sa at han var bitetrent og beit ikke!
Hver gang Dexter skulle lukte på han så skvatt han unna som om at Dexter skulle ha mord i blikket :furious:
Det ente med at jeg måtte holde munnen til Dexter lukket og hodet hannes vendt fra veterinæren før han turte å i det hele tatt røre Dexter.
Han uttrykte også at han syntes jeg hadde et ekkelt kjæledyr :sneak:
Blir ALDRIG mer å bruke Dyreklinikken Tromsø på verken ilder eller rotte!!!
Helt enig med duuu. Når vi bodde i tromsø og hadde marsvinoppdrett, brukte vi for det meste kun vetrinærsenteret og ikke dyreklinikken.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply