Dyrlegeliste

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Dyrlegeliste

Post by renya »

Eg treng anbefalingar frå NTFs brukarar, til dyrleger over heile landet!

Ta med sted, heimesida til den aktuelle klinikken, adresse, telefonnummer og ikkje minst namnet på dyrlegen med den kunnskapen vi vil ha! :jepp:

Merk: Uten spesifikasjon på sted, nettsider, adresse, tlfnr etc så vil ikkje denne informasjonen komme med. Eg er geografisk uansvarlig og har heller ikkje mulighet til å gjette meg fram til kva klinikk du/dykk sikter til. :happy:
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by wollf »

Navn: Elverum Smådyrklinikk
Adresse: Torggata 8
Postnr/sted: 2408 Elverum
Telefon: 62413226

veldig flinke på rotter, god kundebehandling, rimelige, og snille

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Dyrlegeliste

Post by lucas »

Tenkte jeg skulle nevne at navnet er Elverum dyrehospital, bare så det blir riktig :) Veterinæren som er flinkest er Roy Leirvik.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by wollf »

sett der ja. skiltet kan jo være fra da det var 2 klinikker?
der ja.. sett det. jeg har den gammle klinikkinfoen:P


den nye er som lucas sa og nr er 62411660.
var 2 klinikker før som slo seg sammen.
morten er også slink med rotter om man ikke får tak på roy.

hedmarken smådyrsklinikk er ikke å anbefale til rotter

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Dyrlegeliste

Post by Matmor »

Jeg bruker Dyreklinikk 24 i Sandefjord. Den har "stasjoner" i flere vestfoldbyer, og personalet flytter litt rundt etter behov.

Som ved de fleste andre klinikker er det forskjell på hvor mye hver enkelt veterinær vet om rotter og medisinering av rotter, men lederen er en erfaren dame, og de andre søker stort sett råd hos henne hvis de er usikre. Dessuten er de villige til å diskutere behandling og tar innspill når jeg kommer med behandlingsforslag fra internet. Klinikken er ikke billig, men jeg har ennå ikke misten noen rotter der under operasjoner... De foretar også gjerne enklere obduksjoner på rottene jeg avliver der, eller sender inn prøver av vev.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by Larm »

Stend dyreklinikk
Hordnesvegen 10
5244 Fana
55 11 60 60
http://www.dyreklinikken-stend.no/

Beste veterinær for rotter og andresmådyr er Thomas Øyo, deretter Eva Heldal Monsen.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Dyrlegeliste

Post by lucas »

Sinsen Dyreklinikk
Hans Nielsens Hauges Gate 50
0481 Oslo
Tlf:41683000
http://sinsendyreklinikk.no/om-oss

Jeg ble anbefalt av Groruddalen Dyreklinikk å kontakte Paula Bracht Brynildsen når jeg slet med virus og luftveisinfeksjoner på en hel gjeng, da de selv ikke hadde kompetanse til å gjøre noe mere. Paula fikk satt de på rette medisiner og de ble mye bedre. Hun har meget høy kompetanse og alle jeg har møtt på klinikken har vært veldig hyggelige. Dette er den rette veterinæren å kontakte om man har et mer komplisert tilfelle! Ble også av TAM Alna anbefalt å kontakte Paula så hun er godt kjent blant veterinærene. Kjempe dyktig på gnagere, fugler og kaniner.

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by Stine »

Heimdal Dyreklinikk
Industriveien 67
7080 Heimdal
72887700
http://www.heimdaldyreklinikk.no

Om man skal dit anbefaler jeg helt klart at man går til Katrin Höner. Hun har ganske mye kunnskap om smådyr og interreserer seg for rotter.
Ikke gå Geir Inge Relling, har vært der med rottene i tilfeller hvor Katrin ikke har vært tilstede og han viste en manglende kompetanse på rotter.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by Lyngrottene »

Hanne Kure Veterinærklinikk
Ryggeveien 365
1580 Rygge

Telefon: 69 23 45 90
Mobil: 907 23 911

Hjemmeside: www.hannekure.no

Hun er utrolig hyggelig og snakke med, rimlig, bra service og tenker på dyra. Når kontoret er stengt, så kan mann gjerne sende en sms/mms, og får svar :D Veldig kjekt for de som ikke har råd til og ringe der og da!
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

MissGuardian

Re: Dyrlegeliste

Post by MissGuardian »

PetVett Bergen
Eidsvågbakken 1, 5101 Eidsvågneset
Tlf: 55 53 52 20
E-mail: bergen@petvett.no

Beste vet er Katrin Zimmermann

Catya
Gnager på ledninger
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2009, 00:17

Re: Dyrlegeliste

Post by Catya »

Ikke glem Dyreklinikken på Straume. De er billig også, når jeg var der med Nexi og Pepper, tok de 500,-kr for undersøkelse, det er standard prisen deres på alle dyr. For antibiotika sprøytene som Pepper fikk, betalte jeg 600,-kr totalt.

Dyreklinikken Sotra
5353 Straume
tlf: 56 32 14 20

Anbefaler de på det sterkeste.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by Larm »

Vet ikke hvor mye kompetanse de har på gnagere
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Dyrlegeliste

Post by Eirorinon »

Jeg bruker Trondheim dyrehospital, avd. Tiller som regel.
Tlf: 72 88 80 01
http://www.trondheim-dyrehospital.no/default.asp

Prisene er ganske høye, synes i alle fall jeg. Nå er jeg ikke sikker på den nøyaktige prisen, fordi jeg har brukt veldig masse penger der, og tror jeg derfor får litt rabatt. Lurer på om det er rundt 500 for en konsultasjon. Var akkurat inne med ene rotta mi for å få tatt røntgenbilder fra flere ulike vinkler. Hun måtte legges i narkose, og i tillegg tok de en prøve av væska fra øyet for å sende til dyrking i Oslo. For dette betalte jeg over 2500 kroner. Det ble riktignok tatt en del bilder (går jeg ut ifra), men synes uansett det er en ganske høy pris. Mener jeg (for kanskje et par år siden) betalte rundt 2000 for å få operert bort en kul på den ene rotta mi, og det var før prisene gikk opp nå nylig.

Veterinærene jeg har snakket med har veldig lite kunnskap om rotter. De kan nok gjøre det grunnleggende med å høre på pust, vurdere atferd, se etter "ubudne gjester" i pelsen osv, men alt i alt kan de svært lite om rotter. Den jeg har best erfaring med heter uansett Kristina. Skal skrive inn etternavnet når jeg finner det. Hun er en forståelsesfull veterinær som jeg tror har stor omsorg for sine pasienter. I tillegg skal de på klinikken (flere, siden det har vært masse permisjoner o.l.) ha kreditt for at de har kommunisert med veterinær(er) i Oslo for å hjelpe meg å løse ulike problemer som har oppstått med rottene.

Når det er sagt er de elendig til å kommunisere seg imellom på klinikken, og til å ta kontakt med kundene når de skal det. Dette har vært problematisk. Bl.a. hadde jeg en "sak" gående, og det tok lang tid før det ble ordnings, da hun som hadde med saken å gjøre gikk ut i permisjon uten å informere andre om saken, slik at de kunne jobbe videre med den. Slik hadde de det gående. Den neste personen som fikk informasjon om saken gikk så ut i permisjon, og ga ikke ansvaret til noen andre. Dette var IRRITERENDE!

Grunnen til at jeg likevel holder meg til Trondheim dyrehospital er fordi jeg har mye erfaring med dem. Jeg vet av en del av de som jobber der i og med at jeg har vært der så mye. I tillegg synes jeg det er supert at de kan samarbeide med klinikker i Oslo dersom jeg f.eks. spør om det, og den første rotta mi ble (vellykket) operert der to ganger for svulst e.l. I tillegg, pga samarbeidet med folk i Oslo, fikk rottene mine den medisinen og dosen de trengte for å bli kvitt LVI så å si helt (i alle fall i forhold til hvordan de var før). Jeg føler at det er denne klinikken jeg kjenner best. Har prøvd ut en billig klinikk her i byen, men det var så useriøst at det var latterlig (Strinda smådyrklinikk).

sommerfugel
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 15 Aug 2010, 18:00
Location: Asker

Re: Dyrlegeliste

Post by sommerfugel »

er ei jente på Mostue og Lutro (tror det er lutro selv) som er kjempe flink, men det er fryktelig dyrt der :crazy: Har bruk hun noen ganger, vet hvordan rotter liker å handteres og er trygg på små tassene.
men for all del..... ikke gå til Trude Mostue, der er det heller dårlig kunskap om rotter/gnagere :sorry:

Adresse: Forneburingen 47, 1360 Fornebu
Telefon: 900 88 782
Epost: vet@karilutro.no
http://www.karilutro.no
savner dere Albert, Skybert og Nurre

Savner deg Reidar gutten vår, Rip 17.06.2010

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: Dyrlegeliste

Post by Rottefluffen »

det med mostue og lutro det er helt greit der. de vet en del, men liksom de later som de vet mer en de gjør + at det koster en arm bare og få en liten sprøyte :suspicious: nå bruker jeg litt den klinikken inne på sandvika storsenter.
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

Post Reply