Useriøs butikk : /

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Useriøs butikk : /

Post by Vimsa »

Grunnet uerfarene folk på dyrebutikken har vi nå funnet ut at Tom og Max er jenter men ikke gutter sånn som dem på dyrebutikken sa. Vi har valgt å ikke bytte navn fordi dem er vant til navnet sitt.

Jeg anbefaler ALLE rotte folk om å holde seg unna "Buddy" på Kongsviner. Grunnet mange grunner!! Jeg har nå blitt lurt 2 ganger der med kjønn på rotter å jeg personelig syns det er dårlig stell av dyrene der! Kan vel bare si at min mor orker ikke gå inn i butikken en gang! :shock:

På grunn av dette har jeg måttet endre hele hjemmesiden min slettet noen hilsner i gjesteboka og slike ting. :?

Jeg hadde sat stor pris på om dere tok en titt å skrev en hilsen i gjesteboka. :)

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

huff sånt er jo unødvendig å tragisk da, du burde skrive ett stykke i avisen om det synes jeg :akt: seff tar jeg en titt i gb de vøtt ;)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Jeg har veldig lyst til å gjøre det!

Di siste gangene jeg har vært der nå har det ligget en rotte helt alene i et bur å ikke beveget seg i det hele tatt vær gang jeg har vært å sett på han. Får nesten lyst til å kjøpe han så han slepper å være alene.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

da hadde du nok reddet ett liv tror jeg, jeg reddet min roxy ut av samme skjebene, ;) angrer ikke hun har blitt så fin.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Mm. Jeg hadde tenkt til å kjøpe han. Men nå som jeg har 2 jenter i stelle blir det vanskerlig. Men ser jeg den der alene en gang til kommer jeg nok til å ta han med hjem!!

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Ikke beste måten å bli kvitt disse useriøse butikkene. Kjøp ikke dyr fra dyrebutikker som er såpass useriøse eller som holder rotter alene. Det hjelper bare dyrebutikken.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Hva skal man gjøre da ? For å få dyrene til å sleppe sånt ?.

Trur jeg kommer til å gå ut i avisa!

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

man boikotter slike butikker.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Vimsa wrote:Hva skal man gjøre da ? For å få dyrene til å sleppe sånt ?
Slutte å handle dyr i dyrebutikk, om den ene rotta har det vondt og noen kjøper den kommer det bare flere.... Jo flere rotter som blir solgt jo flere blir født, jo ferre som blir solgt jo ferre blir kjøpt!
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Eg ville nok tatt det opp med butikken på eitt eller anna vis. Klart det er mulig for alle å gjör feil, men no har du opplevd det to gonger. Ein butikk som sel dyr bör i det minste ha personale som er kvalifisert nok til å vite hvilket kjönn dei sel. Mange kjöparar veit ikkje anna enn det dei får vite på dyrebutikken, og då er det ikkje rart det skjer mange "oh shit" kull heime hos folk. ( Og mange dyrebutikkansatte veit altfor lite i forhold til yrket sitt, dei har ofte ingen utdanning og dei fleste har ikkje erfaring med alle dyreslaga som er. )
Aner ikkje kor gammal du er, men uansett alder så ville eg ha tatt med meg ein person som var voksen nok til å ikkje la seg avfeie så lett. ( Uten å gjör det til ein krangel :) )
Vis gjerne til sider på nett som denne, så er det kanskje mindre sjangs for at dei gjör feilen igjen? Ta med masse informasjon til dei, og om du kan så klarer du kanskje å gi dei dyra som er der betre forhold. Det er vanskelig å gjör noko anna enn å pröve å dytte dei inn i ein positiv retning. Tviler litt på at mattilsynet vil engasjere seg så veldig, men det er vel andre som har meir erfaring med slikt.

Eg ville ha prövd å la väre å kjöpe fleire dyr der, då får dei berre ein grunn til å ta inn fleire, og ein gjentatt redding av dyr på dyrebutikk förer kun til at det vert produsert fleire.


Avisene har ikkje så mange spanande nyheiter på denne tida av året, er mulig dei kunne tenke seg å lage ein liten reportasje, og da kan du jo nytte hövet til å spre litt rotteglede og fornuftig informasjon :)

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Jeg kjenner!. Men syns jo så synd på han :(

Har litt lyst til å gå ut i avisa om dette.

Det er bare sånne unge jenter som jobber der som ikke vet forskell på ei rotte el marsvin nesten :?

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

spør om du kan få den med deg hjem da vel, hvis de ikke får solgt han, kan jo hende den stakkaren er syk å trenger lege hjelp oxo :?
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Det driter de i dyrebutikken i vøtt. Dem vill bare ha penga sine :evil:

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Du må huske at akkuratt dette har skjedd mange ganger og det er mange som har snakket med mattilsynet og andre ting, men som ikke har brydd seg... det du kan gjøre som enkeltperson er og ikke køpe noe i den butikken mer!
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Post by Radney »

Det er jo helt klart mange useriøse dyrebutikker, eller retteresagt uvitende dyrebutikker rundt om i landet. I Bergen er det stor forskjell på butikkene. Noe butikker har skikkelig bur og stell av dyrene sine, mens andre er mindre flinke med både plass og stell av dyrene. Når det gjelder rotter som er oss brukere av NTF diskusjonsforum nærmeste venner så ser jo vi forskjellige behandlinger og kunskaper om vårt dyr.

Er det noe Norsk Tamrotterforening kan gjøre for å bedre de ansatte ved dyrebutikker sin kunskap om rotter som de kan veilede nye rotteiere?

Føler ikke Norsk Tamrotteforening et ansavar her som forening for rotteeiere?

Burde Norsk Tamrotteforening arrangere et prosjekt på landsbasis mot dyrebutikkers kunskap om rotter, kartlegge alle landets dyrebutikker og invitere til "rotte seminar" i Norges største byer hvor "vi" kan veilede butikkene med den kunskap Norsk Tamrotteforening innehar?

Kan vi da slippe "unødvendige" parringer og kull? Kanskje det da ville bli kontroll over kull i de forskjellige byene?

Det er jo helt klart ting Norsk Tamrotteforening kan bidra med på dette området!
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Post Reply