Lyset på eller av om natta?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Lyset på eller av om natta?

Post by Linda »

Jeg og samboeren min er usikre på hva rottene liker. Lurer bare på om dere har lyset på eller av om natta.. usikker på om rottene mine liker å ha det helt mørkt eller liker å ha på et lite lys i rommet om natta.. Ser de godt i mørket?

Hilsen Linda, Didrik, Sniff & Stanley :rottehode:

2po
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 26 Dec 2007, 00:32
Location: Trondheim

Post by 2po »

mine har det mørkt for de står på hybelen min, og jeg har liksom bare ett rom ;)

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

OK, har hatt lyset av noen netter.. ser ut som de liker det, for når jeg skrur på lyset om morgenen, myser de opp med trøtte øyne og sier liksom "skru av lyset!" :D
Det er vel en vanesak kan jeg tenke meg..

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

mine ha også lyset av om natta, men de har jo også sine mørke hus å sove i om dagen om de vil, siden de gammle rottene mine trenger mye vile. ;)
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

AnnieN

Post by AnnieN »

Vi har lyset av om natten.. og jentene våres lage brak og feste hele natten likevel :geek:

Tror at for de fleste, rottene ser bedre i mørket en i sterke lyset...spesielt rød og ruby øyne rotter.

Annie i Bergen

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

vi har lyset av om natten, å de er våkne å bråker hver natt, tror at det kan spare øynene dems mot skrapt lys, de er jo delevis natt dyr så jeg går ut i fra at de kan se bra i mørket :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Rotter trenger ikke å ha lys på om natten, de klarer seg utmerket i mørket. De skal heller ikke ha for mye lys rett på buret. :thu: Jeg har lyset mest mulig av.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Jeg tror nok ikke det er mange som har lyset på til rottene om natten :)

De ser jo godt, og i naturen er de som oftest ute om natten, så jeg trorikkede plages ved det :D :leftrat:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

nisse567
Sofaspiser
Posts: 172
Joined: 14 Aug 2007, 12:51
Location: Høybråten - Oslo
Contact:

Post by nisse567 »

Jeg har kjøpt en sånn lysslynge som jeg har festet rundt taket på buret. Det gir et svakt lys i toppen (er ikke kraftige greiene), mens det fortsatt er helt mørkt nede.Da velger de litt selv hvor de vil oppholde seg, og oftest ligger de sammenrullet rett under lyset. Hender at Mollymor tuller seg inn i fleece-huset nederst.

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Takk for svar.. da blir det lyset av fra nå av, synes liksom det så så stusselig ut i stua der de stod i bekkmørket.. hehe, men kan tenke meg at de som oss mennesker syns det er godt med mørket når de skal sove :D

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Ja tror ikke jeg ville likt meg i konstant lys ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Jeg har på lyset på rottenes rom om dagen og på natta slår jeg av lyset.
Det er mest fordi hamstret også bor der,og hun er ute å løper når lyset er av.
Jeg prøver å skape en naturlig døgnrytme for dem :)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Post by Taz »

hmmm...aktive om natten, bor i huleganger i jorda i friluft....jeg tror vi TRYGT kan anta at de trives i mørten ;)
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

Post Reply