Levende felle?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Levende felle?

Post by Sara Syversen »

Hei. Jeg blir ringt opp eller fått meld nå og da for å hjelpe til å finne tamrotter. Eller det har skjedd 3 ganger dem siste månedene.

Trenger å finne ut noen bra metoder for å få tak i tamrotter som eventuelt er redde også.

Nå var det blitt sett en tamrotte der hvor noen pusser opp og det er en stooor veranda dem ikke kan bryte opp akkurat.

Har satt et reisebur der med pledd mat og vann. Har vært der to ganger . I går kveld og i dag.

tenker å prøve å sette et annet bur å snu det inn mot en vegg så bare rotta kommer inn. Er desverre mange katter i område.


Meeen er det egentlig lov med noe levende feller ? Slik som dem bruker til katter bare i små ?

Hva har dere gjort eventuelt? Håper den kommer etterhvert stakkars. Er jo kaldt ute.

Det finnes ikke en video med rottelyder vel så han/hun kommer og blir tiltrukket av det ?
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Levende felle?

Post by Marit Fosen »

Det er klart dere kan bruke en levende felle til å fange den. Om der finnes små, vet jeg ikke. Men de som vi i Dyrebeskyllelsen bruker, kan fint gå an å fange en rotte i. De utløses veldig lett. De er av tre og netting, firkantnetting med små hull.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Levende felle?

Post by Sara Syversen »

Takk skal du ha for tips. ringte rundt og kontakta dem fleste.
Men tror jeg skal prøve å få kjøpt meg min egen slik at vi kan dra ut med en gang. Spesielt hvis det er snakk om vinter/høst så er det dumt å måtte vente i flere dager for å få lånt. Men takker.


Nå Har vi fått tak i han. Fikk hjelp av snekkeren som holdt på ved stedet han var observert også naboen.
Har annonsert det flere steder og håper vi får tak i tidligere eier. Men vi skal ta godt vare på ham inntil da. Blir middkur og vet i morgen.
Virker som han er svak i bakbeina og tynn i pelsen. Mye mulig en litt eldre rotte. men usikker. må bruke dem neste dagene på å evaluere han. men kontaktsøkende er han. Men gir han ro i dag.

Var en herlig følelse å se han gå inn i Critter nation buret må jeg si. Han begynte å spise å drikke mye med en gang.
Er happy for at han ikke er ute i det kalde været nå.


Dumbo/hetterotte gutt.
Funnet i Halden ved bryggerhuset. Kontakt meg gjerne på innboks om noen vet noe. Men vi har som sagt delt også på mange andre offentlige sider <3

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Levende felle?

Post by Marit Fosen »

For å være helt ærlig, Sara, fortjener ikke en eier som ikke gidder å etterlyse/sette opp lapper, osv, å få rotta tilbake!
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Levende felle?

Post by Sara Syversen »

Ja er nok sant det. Gubben er litt irritert hvor mange tilfeller det finnes av sånt kan du si. Jeg prøver å være nøytral men ja jeg vet jo det finnes dem som slipper ut de gamle og syke som dem har blitt lei desverre
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Levende felle?

Post by malap »

Godt at dere fikk tak i han, og heldig som kom til dere :cheerful:
Jeg er helt enig med Marit!
Malena

Post Reply