En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
tweek
Pinky
Posts: 28
Joined: 12 Mar 2004, 06:50

En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Post by tweek »

Vi har hatt en liten (stor) ulykke her. Mens jentene løp fritt på golvet (på rotterommet) hadde hormonene til guttene skapt urealistiske muskler og de hadde klart å bryte opp burdøra (selv om den var sikret med en piperenser). Dette endte med at gutter og jenter ble løpende fritt sammen i et par timer mens jeg var bortreist. Konsekvensene ble ikke mindre enn 3 gravide jenter av 3 mulige!!! :shocked:

Så sånn er det. Synd, men sant. Jeg hadde ingen planer om å sette barn på noen av mine nåværende rotter, men nå er realiteten en annen.

Den 20.07.15 fødte alle de tre jentene i hvert sitt bur og resultatet ble 23 nye rottebarn i denne verden.

Jeg skriver dette fordi jeg kommer til å lage kulltråder og referere til dette innlegget. Jeg har ingen fakta om noen av rottene, utenom at de visstnok alle skal komme fra "oppdrettere", de har aldri vært syke og jeg har bare en ca alder på de.

Ber om forståelse, selv om omstendighetene ikke er de beste. Jeg må bare utgå fra det utgangspunktet jeg har her og gjøre det beste ut av det.
Jentene: Lulu (Black hooded) - Sissi (Black hooded) - Nellie (Black husky)
Guttene: Falkor (Blue husky) - Tate (Black husky)
RIP: Arthur (Agouti self) - Matei (Agouti self) -

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Post by WillyWonka »

Sånt kan desverre skje.. Heldig da at det "bare" var 23 babyer på tilsammen 3 hunner :)

Masse lykke til med de små ^^
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

tweek
Pinky
Posts: 28
Joined: 12 Mar 2004, 06:50

Re: En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Post by tweek »

Rotte 1 fikk 12, rotte 2 fikk 6, og rotte 3 fikk 5.
Jeg har bare hatt èt rottekull før (for mange år siden) og hun fikk 18 stykker den gangen. Så ja, 23 tilsammen på 3 stykker var ikke det verste som kunne skje. :lolear:
Jentene: Lulu (Black hooded) - Sissi (Black hooded) - Nellie (Black husky)
Guttene: Falkor (Blue husky) - Tate (Black husky)
RIP: Arthur (Agouti self) - Matei (Agouti self) -

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Post by Milla »

Oi :shocked:
Ja, sånn kan det gå :p det er vel alltid faren med å ha begge kjønn. Enig her at du har kommet heldig ut av det med at det til sammen "kun" er 23 unger blant de 3... og godt at det så langt har gått bra! Teoretisk sett så kunne du jo fått 20×3 !

Kanskje hengelås på burdøra?

Ihvertfall, Lykke til!
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

tweek
Pinky
Posts: 28
Joined: 12 Mar 2004, 06:50

Re: En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Post by tweek »

Vi har ikke lengre gutter og jenter på sammen rom, for å si det sånn... Klok av skade...
Jentene: Lulu (Black hooded) - Sissi (Black hooded) - Nellie (Black husky)
Guttene: Falkor (Blue husky) - Tate (Black husky)
RIP: Arthur (Agouti self) - Matei (Agouti self) -

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Post by Vimsy »

Æsj. Kjip situasjon å ende opp i. Heldigvis har du litt erfaring fra før. Masse lykke til med å ta del i oppdragelsen. Dette går nok helt fint ^_^
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Post by malap »

Sånt kan skje, håper du finner gode hjem til de alle - lykke til! : )
Malena

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Post by Ingerid Øksnevad »

Sånt skjer, du er ikke den første som får "ups-kull".

Om foreldrene kommer fra oppdretter, og du klarer å skaffe noe informasjon om slekten blir det antagelig lettere å selge babyene.

Masse lykke til, dette klarer dere helt sikkert veldig bra :-)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Post by Tonje Lenore »

Oi, så utrolig kjedelig men virker som du gjør det beste ut av det og veldig heldig med utfallet.

Som Ingerid sier ville jeg prøvd å få tak i nest mulig informasjon om du har fått rottene fra 'oppdrettere'.

Uansett lykke til :)
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Skosnor

Re: En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Post by Skosnor »

Hvor holder du til i verden?

Kanskje noen av oss kan ta til oss en eller flere små, eller hjelpe på en annen måte?

tweek
Pinky
Posts: 28
Joined: 12 Mar 2004, 06:50

Re: En liten ulykke med verst tenkbare konsekvens

Post by tweek »

Jeg har hatt litt mye å gjøre i det siste. Barneuke, samboer på sykehus, ekstra jobb og tre rottekull som må ha daglig stell og tilsyn. Jeg kommer med en stor, fullstendig oppdatering til uka, 8tirsdag, onsdag-ish), så skal jeg skrive alt jeg vet, legge ut bilder, sjekke kjønn osv. :kiss:

Jeg holder til i Kragerø, men jeg er villig til å kjøre et stykke hvis noen vil ha en rotte eller to. Men som sagt, det blir full oppdatering til uka, så får vi se hvor mange som er interesserte. Jeg har allerede finne hjem til minst 4 stykker, så det ordner seg nok. Det vil i verste fall være plass til mange av rottene her, men da må det investeres i noen nye, større bur etterhvert. :crazybonk:
Jentene: Lulu (Black hooded) - Sissi (Black hooded) - Nellie (Black husky)
Guttene: Falkor (Blue husky) - Tate (Black husky)
RIP: Arthur (Agouti self) - Matei (Agouti self) -

Post Reply