Begravelse

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Begravelse

Post by Sara Syversen »

Hei det kom meg nå for øre at det kanskje ikke er lov å begrave i sin egen hage stemmer det ?
Hvordan er det å begrave i skogen hvis man har begravd dem langt ned og tatt mange stener over for eksempel ?
Å kremere er kanskje da det beste å spre asken over et sted eller å ha en egen stor blomsterpotte jeg har sett noen gjøre.
Hva gjorde du ? Prøver å finne lover rundt dette med kjæledyr men har ikke funnet enda.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Begravelse

Post by Niana »

Vi har begravd katter og rotter i skogen, men det var mest pga at vi ikke ville at hundene tilfeldigvis skulle grave dem opp igjen.. >_O
Jeg har ikke hørt at de ikke skal være lov å grave ned smådyr i sin egen hage ihvertfall.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

utmeldt

Re: Begravelse

Post by utmeldt »

Min dyrlege seier at ein eigentleg skal sende dyr som er avliva med medikament til kremering, og ikkje grave dei ned uansett kor. Dette fordi ein frykter at andre dyr kan grave opp kadaveret og spise det, noko som kan få konsekvenser. Men eg har aldri hatt noko problem med å få utlevert dyra etter avlivning, men forutsetningen er at dei blir gravd ned på ein forsvarleg måte, at graven er djup nok. Pleier alltid å legge ein stor stein oppå grava. Hunden ligg begravet i skogen, og flesteparten av rottene ligger i hagen.

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Begravelse

Post by Vimsy »

Eneste jeg fant om dette akkurat her og nå var forskrift om begraving av kadaver, hvor kadaver var definert som produksjonsdyr. Mulig det er noen videre regler på det. Lovdata.no er stedet å søke på :)
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Begravelse

Post by Sara Syversen »

Ok. Måtte høre for ellers måtte vi ha gravd opp igjen. Vi hørte med dyrlegen også først og fulgte det hun sa. Tok mange steiner over og en stoooor en i tillegg. Men alle andre ganger så kanskje vi bør sende da til felleskremering.

Måtte bare høre her for ble usikker
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Begravelse

Post by malap »

Vi graver de ned på hytta, bryr meg ikke om regler for hvor jeg kan/ikke kan gravlegge mine egne dyr som jeg har mistet.
Malena

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Re: Begravelse

Post by Hoyst_87 »

Vet at det er noe regler på dette i tettbebygd strøk, det er for eksempel ikke lov å begrave i Osloområdet. (Er iallefall det vi har beskjed om å si til eiere.) I tillegg skal man ta hensyn til nærhet til vann og vassdrag, slik at det ikke kan bli forurensning av vann.

Tror det er opp til hver kommune, kanskje? Ikke helt sikker. Kan prøve å lete opp noe info.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Post Reply