Ønsker å passe rotte

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Marianne89
Pinky
Posts: 2
Joined: 03 Jan 2015, 14:49

Ønsker å passe rotte

Post by Marianne89 »

Hei!

Jeg har lenge hatt lyst til å få meg rotter, men min samboer vet ikke om han tåler de.
Vi ønsker derfor å få passet rotte(r) så vi kan finne ut av dette :)

Kanskje noen her som trenger feriepass e.l.?

Vi er begge dyrekjære pålitelige personer, og vi bor i Kongsberg. (Kan komme å hente hvis det er i rimelig avstand/østlandet)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ønsker å passe rotte

Post by wollf »

For en fin ting å gjøre om man ønsker å prøve. Håper noen kan hjelpe dere. Ønsker dere jenter eller gutter?

Marianne89
Pinky
Posts: 2
Joined: 03 Jan 2015, 14:49

Re: Ønsker å passe rotte

Post by Marianne89 »

Ja, best å finne ut det på forhånd, så slipper jeg å havne i en situasjon hvor jeg ikke kan beholde rotter jeg evt har skaffet meg. :)

Egentlig så har jeg tenkt på hanrotter når jeg kommer så langt, pga at jeg innbiller meg at det er lettere å få kontakt med de? (Men mulig det er helt overtro, men har følt det litt sånn med hest og hund tidligere - men kan jo ha vært helt tilfeldig). Stemmer det at hannrotter markerer og lukter MYE mer? Eller er det kun liten forskjell? Men, i grunn er ikke kjønn det viktigste altså. :)

Håper veldig på at noen her har en rotte eller flere vi kunne få passet :)

kristofferesp
Pinky
Posts: 8
Joined: 15 Sep 2014, 15:16
Location: Ålgård, Rogaland
Contact:

Re: Ønsker å passe rotte

Post by kristofferesp »

Kjempe flott at dere prøver dette! :cheeeers:
Hadde jeg bodd i nærheten skulle dere fått lånt mine gutter en liten periode! :cheerful:

Jeg har bare erfaring med gutter, så skal ikke uttale meg så mye ang. kjønn. Men jeg har hørt at jenter er mer aktive, og derfor litt vanskeligere å kose med kontra gutter. Og at gutter markerer mer en jenter, og derfor lukter litt mer.
Men gutter får hvertfall ikke jurbetennelse! :grin:
:angel: Kasper, Jesper, Jonatan og politimester Bastian. :angel:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ønsker å passe rotte

Post by WillyWonka »

JEg har 7 gutter og sånn luktmessig er det greit. De lukter litt, men det er nok også fordi jeg lar buret stå et par dager lengre enn nødvendig. :angel:
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Ønsker å passe rotte

Post by Chrizzie »

Jeg har både gutter og jenter. Syns begge egentlig lukter like mye. Er ikke noe markant forskjell i hvert fall. Når det gjelder å få forhold til/kose med syns jeg det også er nokså likt. Mange sier at gutter er mer kosete enn jenter, men hos meg er både guttene og jentene kosete. Eneste forskjellen er at guttene kanskje tar seg litt lenger tid/slapper av litt mer!

Jeg bor forresten i Lillestrøm, men det er jo et stykke unna :)
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Post Reply